Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 14 januari 2005, 18:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Kwalijke zaak vind ik dat eerlijk gezegd, zeker in 3D view, want als je in de stad een haakse bocht naar links hebt met na 80 meter gevolgd door nog een haakse bocht naar links, dan zie je die niet aankomen vantevoren, omdat het beeld dan compleet stil blijft staan *voor* de eerste bocht, terwijl de tweede bocht nog buiten beeld is.

Is vooralsnog, samen met de priegelige interface met dropdown menu's en kleine knopjes, mijn grootste bezwaar tegen Mapsonic.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Mapsonic veel winst kan halen uit het anders renderen van de kaarten. Tomtom doet dat veel vloeiender en pakt minder CPU power.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #42  
Oud 14 januari 2005, 22:31
Jung
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 14-01-2005, om 18:06 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #41
Kwalijke zaak vind ik dat eerlijk gezegd, zeker in 3D view, want als je in de stad een haakse bocht naar links hebt met na 80 meter gevolgd door nog een haakse bocht naar links, dan zie je die niet aankomen vantevoren, omdat het beeld dan compleet stil blijft staan *voor* de eerste bocht, terwijl de tweede bocht nog buiten beeld is.

Is vooralsnog, samen met de priegelige interface met dropdown menu's en kleine knopjes, mijn grootste bezwaar tegen Mapsonic.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Mapsonic veel winst kan halen uit het anders renderen van de kaarten. Tomtom doet dat veel vloeiender en pakt minder CPU power.
Ik heb dat vanavond direct uitgeprobeerd. 3 bochten achter elkaar binnen 60 meter elk. Geen enkel probleem, heb het zelfs voor zover dat ging, zo snel mogelijk gedaan. Je ziet 10 meter na de bocht de volgende bocht alweer en de instructie geeft even een hik in het beeld maar loopt daarna gewoon door. Dat deze nav niet in de cradle en tijdens het rijden bedient kan worden is wel zo veilig. Ik heb TOMTOM ook en tijdens het geven van instructie's is het gewoon niet veilig rijden. Mapsonic kan van te voren geprogrameerd worden en met een sneltoets tot navigeren worden gebracht.

Het gebruik van je Outlook/adresboek met Mapsonic is voor mij doorslag gevend. Qua gebruiksgemak kan het beter, maar voor 149 Euro heel europa adres tot adres (PDAshop 169) vind ik niet veel.
Met TOMTOM ben je 2x zoveel kwijt.
Verder heb ik Mapsonic ook op mijn Labtop geinstalleerd. Met BT kan mijn Zoon achter in de auto de reis volgen (emtac trine kan 1 pda en een labtop parallel aan) en ik voorin met de T3.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 31 maart 2005, 18:27
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Re: Nieuwe Maponic op Tungsten T?

Citaat:
Op 06-01-2005, om 13:43 heeft Maarten dit gezegd in bericht #34
Heeft iemand de nieuwe versie van Mapsonic al draaiend op de Tungsten T?

Op papier staat dat ie ook zou moeten kunnen draaien op de T. Ik heb er echter een hard hoofd in aangezien de vorige patch 1.3.2. ook niet werkte... Verderop staat: "Required configuration: Palm OS 5, 14 Mb of RAM or more, 8 to 14 Mb for running the program"

Wie weet wat de praktijk is?
Ik heb het net getest. Kale Mapsonic 2.5 vanaf de CD geinstalleerd. Je moet meteen 2x syncen (verplicht, anders mislukt de installatie). Vervelend is dat versie 2.5 ongeveer 500 KB meer gebruikt dan 1.3. Ik heb nu 9.6 MB vrij, maar de QuickInstall tool (zowel versie 2.5 en 2.5.1) geeft toch 1.7 MB vrij aan voor kaarten. Met deze QuickInstall tool kan je voor gedefinieerde kaarten samenvoegen en installeren.

Ik heb nu de kaart van de Benelux (van Zuid Belgie alleen de trunk roads) op de SD kaart staan. De file is 88MB en Mapsonic doet het prima op mijn Tungsten T.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 01 april 2005, 08:17
Rick
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Dames en heren,

Ik kan u melden dat ik deze nieuwe versie inmiddels ook naar tevredenheid op mijn T5 aan de praat heb
Met citaat reageren
  #45  
Oud 01 april 2005, 08:40
Ludi's schermafbeelding
Ludi Ludi is offline
Senior lid
Voornaam: Ludi
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Locatie: Eindhoven
Berichten: 73
RichieB

Heb je met versie 2.5 ook geprobeerd een route uit laten rekenen over een grotere afstand b.v. 200 km?
Heb n.l. een T|T met Mapsonic 1.3 en krijg wel eens geheugen problemen met berekenen van routtes over grotere afstand.(op de PDA met div. kaarten op de pda)
Met citaat reageren
  #46  
Oud 01 april 2005, 10:26
Yamaki
Guest
 
Berichten: n/a
Kunnen jullie gebruikers van Mapsonic V2.5 zeggen of er verbeteringen zijn ten opzichte van V1.3.2
Is het kaartmateriaal beter?. Minder rare routing?.
Ik wordt soms een enkelrichtingstraat ingestuurd of naar een zijrijbaan en terug.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 01 april 2005, 10:27
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Werkt prima op T|T

Van Wierum (Friesland) naar Esch-Sur Alzette (Zuid Belgie) is 578 km. Duurde ongeveer 2 minuten, geen probleem. Dit is met de default instelling van "limited".

Nu snel de flitspalen en pin automaten POIs erin stoppen, en op de weg gaan testen.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 01 april 2005, 18:15
Rick
Guest
 
Berichten: n/a
Net een route van 200 km gepland. Ging prima. Zijn er nog meer mensen die Mapsonic op een T5 gebruiken?

BTW: De nieuwigheden: Nieuwe kaarten (2004), inderdaad geen rare afritten meer op de snelweg en even later er weer op. Mooiere texture, POI editor, etc.
Minder: Hij is eenstuk tragen geworden bij het bereken van een lange route naar mijn idee.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 01 april 2005, 20:17
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik zag op FreewarePalm dat er een nieuwe versie uit is voor A2Map waarmee je Mapsonic vanuit je adresboek kan starten.
Misschien een leuke aanvulling voor jullie nieuwe versie?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #50  
Oud 19 april 2005, 22:34
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick
Dames en heren,

Ik kan u melden dat ik deze nieuwe versie inmiddels ook naar tevredenheid op mijn T5 aan de praat heb
Dat is goed nieuws, op de site van Michelin staat de T5 niet als ondersteund apparaat, maar hij werkt dus wel? Scheelt me weer een pakket kopen als ik overstap
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023