Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 12 maart 2005, 17:00
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 12-03-2005, om 11:43 heeft Bram dit gezegd in bericht #19

Je zorgt nu alleen voor meer misverstanden. De plaatjes die jij post zijn namelijk prima leesbaar. Als ik de plaatjes op mijn computerscherm opmeet zijn ze 14x19cm. Een PocketPC scherm is, zeg eens wat, 5.5x7cm? Qua oppervlak scheelt dat zo een factor 7, waardoor de letters flink kleiner worden (maar wel even scherp). Lijkt me echt niet fijn lezen.
Wat je hebt gezien is een screen shot van een PPC in *real* VGA mode met gebruikmaking van OZ_VGA, zie hieronder. Dat screen shot is niet uitvergroot!



Hiermee kun het formaat van het font instellen naar eigen wens zoals je hierboven ziet. Het scherm van m'n DELL is 3.7 (*2.54=9.4cm diagonaal)inch. eff.

Nog een voorbeeldje




AYE.

Laatst gewijzigd door AYE; 12 maart 2005 om 17:08.
  #22  
Oud 12 maart 2005, 17:19
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 12-03-2005, om 17:00 heeft AYE dit gezegd in bericht #21
Wat je hebt gezien is een screen shot van een PPC in *real* VGA mode met gebruikmaking van OZ_VGA, zie hieronder. Dat screen shot is niet uitvergroot!
Je leest/snapt mijn uitleg niet, dus ik zal het nogmaals proberen uit te leggen, maar dan iets extremer:
neem een scherm van 0.64x0.48cm, en stop daar met de nieuwste technieken 640x480 pixels in. Theoretisch kun je daar de prachtigste beelden op kwijt, bijvoorbeeld wat je eerder postte. Je kunt daar vervolgens een screenshot van nemen, en op een 21" monitor met een resolutie van 640x480 weergeven, en zeggen: kijk, zo mooi is het nou, en zoveel informatie kun je leesbaar op het scherm kwijt. Terwijl je er niet aan moet denken om dat echt op een stukje van 0.64x0.48cm te moeten lezen.

Het plaatje zelf is dus niet uitvergroot, maar de pixelgrootte wel.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #23  
Oud 12 maart 2005, 17:56
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 12-03-2005, om 17:19 heeft Bram dit gezegd in bericht #22

Je leest/snapt mijn uitleg niet, dus ik zal het nogmaals proberen uit te leggen, maar dan iets extremer:
neem een scherm van 0.64x0.48cm, en stop daar met de nieuwste technieken 640x480 pixels in. Theoretisch kun je daar de prachtigste beelden op kwijt, bijvoorbeeld wat je eerder postte. Je kunt daar vervolgens een screenshot van nemen, en op een 21" monitor met een resolutie van 640x480 weergeven, en zeggen: kijk, zo mooi is het nou, en zoveel informatie kun je leesbaar op het scherm kwijt. Terwijl je er niet aan moet denken om dat echt op een stukje van 0.64x0.48cm te moeten lezen.

Het plaatje zelf is dus niet uitvergroot, maar de pixelgrootte wel.
Uiteraard is de pixelgrootte aangepast aan de leesbaarheid. Daarvoor is OZ_VGA en SE_VGA ook. Maar ook met het kleine lettertype is het prima te lezen als je goede ogen hebt.
Ik kan je vertellen dat surfen op 480*640 heel wat anders is dan op 240*320, hoor

AYE
  #24  
Oud 12 maart 2005, 18:11
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 12-03-2005, om 17:56 heeft AYE dit gezegd in bericht #23
Uiteraard is de pixelgrootte aangepast aan de leesbaarheid. Daarvoor is OZ_VGA en SE_VGA ook. Maar ook met het kleine lettertype is het prima te lezen als je goede ogen hebt.
'Prima' lijkt me zwaar overdreven. Op normale afstand zijn de letters op de plaatjes die jij postte niet meer prettig te lezen, en moet je zeer intensief je best doen.

Citaat:
Ik kan je vertellen dat surfen op 480*640 heel wat anders is dan op 240*320, hoor
Volgens dit plaatje van Brighthand valt dat juist heel erg tegen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #25  
Oud 12 maart 2005, 20:55
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Wat de toekomst van Palm betreft, ik denk dat ze een goede keus hebben gemaakt door eigenlijk een beetje voor de smartphone-kant te kiezen. Zoals Bram al aangaf wordt de zakelijk kant straks vertegenwoordigd door de Treo 650 en zijn eventueel opvolger (treo 700?) en de instapmodellen door de Zire-serie. Zakenmensen en managers (die voor de looks kiezen en niet voor pure functionaliteit, dat is althans mijn ervaring) willen niet gezien worden met een Zire en willen ook van meerdere apparaten af, dus is de treo een goede keuze.

Voor studenten met een wat minder groot budget zijn de Zires een uitkomst. Alles wat je nodig hebt, geen fratsen en een aparte telefoon.

Prima toch? Het enige waar ik bang voor ben is dat PalmOne als het contract met PalmSource afloopt gaat kiezen voor Windows Mobile. In dat geval is de PalmOne Treo 650 de laatste PalmOne-pda die ik heb gekocht.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #26  
Oud 12 maart 2005, 21:17
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
[quote]Op 12-03-2005, om 18:11 heeft Bram dit gezegd in bericht #24

Citaat:
'Prima' lijkt me zwaar overdreven. Op normale afstand zijn de letters op de plaatjes die jij postte niet meer prettig te lezen, en moet je zeer intensief je best doen
Tuurlijk, bij *real* VGA moet ik ook mijn best doen, en heb ik mijn leesbril nodig. Maar die heb ik ook nodig bij het lezen van de krant. Overigens niet bij standard VGA (out of the box VGA)

Citaat:
Volgens dit plaatje van Brighthand valt dat juist heel erg tegen.
Brighthand kan niet voor mij beslissen wat wel en niet leesbaar is.

Daarbij had ik OZ_VGA / SE_VGA ook al genoemd waarvan erg veel gebruik wordt gemaakt indivudueel of gezamelijk, en dat proggie maakt als veel goed.

Uiteraard kun je nooit een leesbaarheid krijgen als op een 21 inch monitor.Maar dit plaatje is toch *prima* leesbaar?

Wat leesbaar is en niet kan nog lang over "geboomd" worden en dat ga ik niet doen, zeker niet op een palm forum.

Ik heb geen spijt van m'n $499(370 euro) die ik in Nov. heb uitgegeven. In principe is dit voor mij EOD!

AYE
  #27  
Oud 12 maart 2005, 22:08
Mr. Bondt's schermafbeelding
Mr. Bondt Mr. Bondt is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Bondt
Citaat:
Op 12-03-2005, om 21:17 heeft AYE dit gezegd in bericht #26

Uiteraard kun je nooit een leesbaarheid krijgen als op een 21 inch monitor.Maar dit plaatje is toch *prima* leesbaar?
Ik zou het niet weten, want ik ga niet subscriben om dat plaatje te bekijken
Ff dat je het weet

MrBondt
__________________
The name was Bondt, you know the rest...!
  #28  
Oud 13 maart 2005, 00:56
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Citaat:
Op 12-03-2005, om 20:55 heeft Smaus dit gezegd in bericht #25
Het enige waar ik bang voor ben is dat PalmOne als het contract met PalmSource afloopt gaat kiezen voor Windows Mobile. In dat geval is de PalmOne Treo 650 de laatste PalmOne-pda die ik heb gekocht.
En als Windows Mobile zich nou zo blijft ontwikkelen dat het steeds bruikbaarder, stabieler en gebruiksvriendelijker wordt? En als er met dat OS een mooie smartphone met veel geheugen, een snelle processor, allerhande wireless verbindingen en een enorme batterijduur wordt uitgebracht? Ik ben lang blij geweest met een Vx en een T|T, maar als ik ik bij P1 niks meer van mijn gading vind, ben ik zo weg. Ik geloof in technologische vooruitgang, niet in 1 bepaald bedrijf.
__________________
До свидания!
  #29  
Oud 13 maart 2005, 10:20
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 13-03-2005, om 00:56 heeft Roelof dit gezegd in bericht #28
En als Windows Mobile zich nou zo blijft ontwikkelen dat het steeds bruikbaarder, stabieler en gebruiksvriendelijker wordt? En als er met dat OS een mooie smartphone met veel geheugen, een snelle processor, allerhande wireless verbindingen en een enorme batterijduur wordt uitgebracht? Ik ben lang blij geweest met een Vx en een T|T, maar als ik ik bij P1 niks meer van mijn gading vind, ben ik zo weg. Ik geloof in technologische vooruitgang, niet in 1 bepaald bedrijf.
Windows Mobile is al redelijk stabiel en gebruiksvriendelijk. Wireless vind ik niet belangrijk en veel geheugen van secundair belang (anders was ik wel voor de T5 gegaan ipv de Treo 650).

Ik hoef voor mezelf gewoon geen PDA op Windows Mobile, ik heb een afkeer van Windows in het algemeen (*dit is een persoonlijke mening, géén reden tot het starten van een flamewar*) en dus ga ik op zoek naar alternatieven zoals de Yopy 3700 van G'Mate, mocht het ooit zover komen.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #30  
Oud 13 maart 2005, 11:01
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Ik kom net terug van de Cebit en wat me de afgelopen dagen opviel is de grote afwezigheid van PDA's , zowel palm als pocketPc. Als je ze zag dat was dat op een bepaalde toepassing te tonen (veelal navigatie, alle grote partijen hierin waren duidelijk aanwezig). Wat je wel veel zag waren smartphones en eigenlijk alleen maar Windows Mobile. Palm had wel een stand(je), maar stelde in al het grote geweld van de andere zijde weinig voor. Is Palm (One en Source) dan inderdaad aan het afsterven.
Zelf ben ik geen grote voorstander van smartphones en/of windows maar deze zet me toch aan het denken: Motorola MPx



__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________

Laatst gewijzigd door Bram; 13 maart 2005 om 12:29.
  #31  
Oud 13 maart 2005, 11:23
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Re: Re: Re: Ik begin te twijfelen aan Palm

Citaat:
AYE:Hoe kom je daar nu weer bij?
Lezen is ook een vak. Mijn opmerking had betrekking op het "moeten" installeren van Palm Desktop waarna deze als ballast op een vreemde computer staat. Als ik met een PPC wil communiceren naar een vreemde desktop PC moet ik ook vanalles installeren, waarbij Outlook opgedrongen wordt (op de meeste PC's wel al aanwezig maar absoluut geen fijn programma).

Citaat:
AYE:Zeker nog nooit van ACT! en Lotus Notes gehoord Als alternatief voor AS kun je ook Intellisync of Companionlink(ook geschikt voor PALM) gebruiken.
jawel, maar de discussie ging over een standaard installatie, niet over extra's.

Citaat:
AYE: Ja dat kan wel (navigeren / telefoneren)
Ik lees net in de PCM dat de Treo 650 dat ook gewoon kan en het blijkbaar software-afhakelijk is (Tom-Tom).

Citaat:
AYE: Niet alle PALM software is even bruikbaar.
Tja, een mening waar ik niets mee kan. Als ik (voor Palm) keuze heb tussen 20 pakketten of (voor PPC) keuze uit 4 is de kans groter dat ik uit die 20 een betere keuze kan maken dan uit die 2. Je hebt gelijk dat voor de Palm dan 19 pakketten (voor mij) minder bruikbaar zijn en voor PPC maar 3...



Dat je bovendien met schermafdrukken komt die niet eens op mijn laptop passen onderschrijft alleen maar dat of HR-PDA's groter worden of dat HR-PDA's niet meer leesbaar zijn. Ook ik heb goede ogen en 320x480 van een T|3 is echt de grens.

Bovendien vind ik de manier van schermopbouw van de huidige PPC's (lettertype, corpsgrootte) duidelijk minder leesbaar dan die van Palm.

Laatst gewijzigd door fransbr; 13 maart 2005 om 11:28.
  #32  
Oud 13 maart 2005, 12:24
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
RoB: dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit, PocketPC gelepeld in een telefoon die daadwerkelijk telefoonformaat heeft. In tegenstelling tot de trend telefoons groter te maken en meer functies te geven. Wat over het algemeen gebeurt samen met een smartphonebesturingssysteem, meestal Symbian.
Enige afknapper vind ik, naast de complexiteit van PocketPC uiteraard , de kaboutergrootte van de letters op het scherm. Want ja, dat krijg je ervan als je een volwaardige PocketPC-versie op een klein scherm wil gebruiken.
Totdat er aanpassingen aan het besturingssyteem volgen zodat het wel fatsoenlijk bruikbaar is op een klein, typisch mobieletelefoonscherm, vind ik dit geen reëele optie.

En volgens mij moet je uit Japan, no offense , komen om dat toetsenblok te gebruiken. Het zijn geen opliggende toetsen, en ze zijn wel heel klein.
  #33  
Oud 13 maart 2005, 13:35
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Helaas gaat deze discussie over ondermeer de (on)zin van VGA helaas teveel tussen mensen die zo'n VGA pocketpc gebruiken en (een aantal) mensen met een negatief oordeel zonder er ooit een van dichtbij gezien te hebben.

Ik heb enkele maanden naast mijn Sony TH55 een FSC Loox 720 VGA pocketpc gehad en het scherm van de Loox is vele...vele malen beter leesbaar in de gewone modus dan dat van de Sony..dus zonder extra software. Het letterype is zelfs strakker dan dat van een goede kwaliteit TFT scherm. Alleen dat al, en het feit dat foto's er gewoon verbluffend goed uitzien, maakt de extra prijs meer dan waard. Dat de lettertjes te klein worden bijvoorbeeld bij bijvoorbeeld office documenten kan ik onderschrijven met dien verstande dat het wel leesbaar blijft. Echter, het surfen met gebruikmaking van een VGA hack is wel prettig..ondanks het kleine letterype.

Ik ben dan ook van mening dat VGA echt de toekomst heeft...ongeacht het platform. Het scherm is toch het meest belangrijke aspect van een PDA en een goede kwaliteit welke de leesbaarheid ten goede komt is altijd welkom.

De bijgevoegde foto doet niet echt recht aan de kwaliteit van het scherm maar mij fototoestelletje laat geen betere kwaliteit toe.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  palmclubsite op loox.jpg‎
Bekeken: 60
Grootte:  43,9 KB
ID: 1285  

Laatst gewijzigd door Ce; 13 maart 2005 om 13:54.
  #34  
Oud 13 maart 2005, 14:27
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
[quote]Enige afknapper vind ik, naast de complexiteit van PocketPC uiteraard , de kaboutergrootte van de letters op het scherm.
.....
En volgens mij moet je uit Japan, no offense , komen om dat toetsenblok te gebruiken.[\QUOTE]

Dat was mijn eerste gedachte ook toen ik het ding zag staan. Maar eenmaal in mijn handen viel dat erg mee, vergelijkbaar met mijn Tungsten|C. Ook de leesbaarheid is gewoon goed.

Ik heb 'm uiteindelijk gevonden op internet:
motorola MPx

Van de man op de beurs heb ik begrepen dat hij over enkele maanden verkrijgbaar is. Prijs????
En wat heeft ie nu allemaal, alles: camera (1.2 megapixel), keyboard, WiFi, Bluetooth, MP3, MPEG4 weergave en OPNAME!! Uiteraard GSM/GPRS met ingebouwde handsfree speaker.
Nee, ik hou hier geen verkooppraatje maar het is toch een ongelooflijk apparaat. Beetje jammer van het OS.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
  #35  
Oud 13 maart 2005, 16:52
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Ce: Helaas gaat deze discussie over ondermeer de (on)zin van VGA helaas teveel tussen mensen die zo'n VGA pocketpc gebruiken en (een aantal) mensen met een negatief oordeel zonder er ooit een van dichtbij gezien te hebben.
De foto ziet er verbluffend goed uit en zegt 100x meer dan de screendumps van AYE, maar de discussie gaat niet zozeer over wel of niet (leesbaarheid van) VGA, maar complexiteit van een PDA. Met sVGA, 1GHz processor, Dolby surround, 20GB intern is een PDA geen PDA meer maar een mini-laptop. De vraag is of de markt deze (dure) kant op wil of liever een echte PDA ("electronische agenda" met wat extraatjes) wil. Zie eerder: bij Palm doen de goedkope Zires het nog goed naast de Treo's.
  #36  
Oud 13 maart 2005, 16:59
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Frans...ik ben het helemaal met je eens. Ik vond dat ik even moest reageren omdat VGA telkenmale aan de orde kwam als "weinig zinvolle feature" terwijl ik juist denk dat VGA voor het algemene gebruik zinvol is. Betere leesbaarheid, mooiere plaatjes en laten we wel zijn...het belangrijkste deel van onze communicatie met onze pda is toch via het scherm....de visuele informatie.
  #37  
Oud 13 maart 2005, 17:18
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ik ben ook van mening dat over een aantal jaren als de schermen / processoren etc. veeeeeeel goedkoper geworden zijn het wel zin heeft om hogere resoluties te gebruiken om de leesbaarheid te vergroten, maar op dit moment is dat alleen maar dure overkill.

5 jaar geleden (ja zelfs nu nog) werd iedereen met een PDA immers ook nog uitgelachen: "Ik heb een pen en een mini-agenda van de Hema: veel kleiner en slechts Fl. 3,50!"
Op dit moment verwacht ik wbt. vga-PDA's reacties van "Internetten doe ik thuis wel, dan kan ik het ook nog lezen!"

Laatst gewijzigd door fransbr; 13 maart 2005 om 17:24.
  #38  
Oud 13 maart 2005, 17:39
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 13-03-2005, om 13:35 heeft Ce dit gezegd in bericht #33
Helaas gaat deze discussie over ondermeer de (on)zin van VGA helaas teveel tussen mensen die zo'n VGA pocketpc gebruiken en (een aantal) mensen met een negatief oordeel zonder er ooit een van dichtbij gezien te hebben.

Ik heb enkele maanden naast mijn Sony TH55 een FSC Loox 720 VGA pocketpc gehad en het scherm van de Loox is vele...vele malen beter leesbaar in de gewone modus dan dat van de Sony..dus zonder extra software. Het letterype is zelfs strakker dan dat van een goede kwaliteit TFT scherm. Alleen dat al, en het feit dat foto's er gewoon verbluffend goed uitzien, maakt de extra prijs meer dan waard. Dat de lettertjes te klein worden bijvoorbeeld bij bijvoorbeeld office documenten kan ik onderschrijven met dien verstande dat het wel leesbaar blijft. Echter, het surfen met gebruikmaking van een VGA hack is wel prettig..ondanks het kleine letterype.

Ik ben dan ook van mening dat VGA echt de toekomst heeft...ongeacht het platform. Het scherm is toch het meest belangrijke aspect van een PDA en een goede kwaliteit welke de leesbaarheid ten goede komt is altijd welkom.

De bijgevoegde foto doet niet echt recht aan de kwaliteit van het scherm maar mij fototoestelletje laat geen betere kwaliteit toe.
Je vergeet er wel bij te vertellen dat als je geen extra software gebruikt, je dus gebruikt maakt van "out of the box" VGA. En dat is toch heel iets anders dan real VGA! Kortom je maakt dan geen goed gebruik van de VGA hardware. En als je een VGA PocketPC koopt en je draait alleen "out of the box" VGA, dus zonder extra software, heb je m.i. je geld weggegooid want QVGA is in dat geval net zo goed!

Het Windows Mobile 2003SE OS zelf ondersteund nl. helemaal geen *real* VGA!

Geen screenshotS dus nu wel een real time shot in *real* VGA
Ik blijf erbij prima leesbaar.En je zit het scheelt nogal wat in ruimte



en "out of the box" VGA




AYE.

Laatst gewijzigd door AYE; 13 maart 2005 om 17:46.
  #39  
Oud 13 maart 2005, 17:44
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 13-03-2005, om 17:39 heeft AYE dit gezegd in bericht #38
....En als je een VGA PocketPC koopt en je draait alleen "out of the box" VGA, dus zonder extra software, heb je m.i. je geld weggegooid want QVGA is in dat geval net zo goed!
Dat is absoluut onwaar. Doordat het schermformaat nog steeds hetzelfde is gebleven, ongeveer 3.6 inch, er er in plaats van 240x320 (Qvga) 480x640 (vga) pixels gebruikt moet worden voor een VGA scherm zijn er dus veel meer pixels mof tekst en afbeeldingen weer te geven. Kortom...veel duidelijker.

bijgaand een Qvga scherm
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  qvga.jpg‎
Bekeken: 40
Grootte:  63,2 KB
ID: 1287  

Laatst gewijzigd door Ce; 13 maart 2005 om 17:56.
  #40  
Oud 13 maart 2005, 17:51
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 13-03-2005, om 17:44 heeft Ce dit gezegd in bericht #39


Dat is absoluut onwaar. Doordat het schermformaat nog steeds hetzelfde is gebleven, ongeveer 3.6 inch, er er in plaats van 240x320 (Qvga) 480x640 (vga) pixels gebruikt moet worden voor een VGA scherm zijn er dus veel meer pixels mof tekst en afbeeldingen weer te geven. Kortom...veel duidelijker.
Fysiek 3.7 inch. Het scherm op jouw plaatje kun jij niet produceren zonder gebruikt te maken van een VGA-hack. Als je geen gebruik maakt van een VGA-hack mag je mijn vertellen hoe je standaard dat scherm produceert! Zie mijn laatste plaatje hierboven. Dat ziet er iets andere uit dan jouw "standaard" VGA.

AYE.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023