Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 april 2003, 10:57
briz
Guest
 
Berichten: n/a
sony clie sl-10

ik sta op het punt om een sony clie sl-10 te kopen (tweedehands voor 100 euro) maar ben er nog niet zeker van.

Graag zou ik willen weten wat jullie ervan vinden:
- is het een goede prijs?
- hoe is het gebruik van de sony clie sl-10
- hoe zit het met verbruik van baterijen (het moet blijkbaar een groot verbruiker zijn)
- je kunt er geen mp3-jtes mee afspelen of kan het wel?

gr bri
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2003, 12:12
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De prijs lijkt me uitstekend.
In gebruik is het gewoon een goede pda, al zal ik dit model zelf nooit kiezen wegens het ontbreken van een interne oplaadbare batterij.
Over het verbruik van batterijen kan ik je weinig melden, ik heb zelf geen ervaring met de SL10.
Out of the box kan de SL10 geen MP3's afspelen. Wil je dit echter wel dan kun je de Audio Adapter (modelnummer SA10) van Sony aanschaffen. Kijk voor meer informatie daarover even op de Clié-website, www.clieplaza.com onder het kopje accesoires.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 april 2003, 12:25
briz
Guest
 
Berichten: n/a
bedankt voor de tip!

idd er komt alleen mp3 uit met een adapter (PEGA-SA10) zie helaas er ook bij staan dat sony ze niet meer verkoopt
zijn ze dan wel nog te krijgen? weet iemand hier een antwoord op?

ik zag er ook een batery pack (PEGA-BP500)(Lithium-Ion Polymer rechargeable battery) staan dus het gedoe van steeds baterijen kopen, kan verholpen worden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 april 2003, 12:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
ik zag er ook een batery pack (PEGA-BP500)(Lithium-Ion Polymer rechargeable battery) staan dus het gedoe van steeds baterijen kopen, kan verholpen worden.
Aha! Van het bestaan daarvan wist ik niet af. Dit maakt de SL10 een stuk handiger in gebruik.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 april 2003, 12:31
briz
Guest
 
Berichten: n/a
mmmm alleen zijn de prijzen niet zo interessant:
mp3-adapter 135 euro incl. btw
batery pack 95 euro incl. btw
en ook nog een memory stick

dan wordt het wel heel duur
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 april 2003, 13:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ho ho, wacht eens even....

1) De battery pack is alleen geschikt voor de NZ-90, het peperdure powermodel van Sony. In de SL-10 gaan alleen AAA batterijen, zowel oplaadbaar als niet oplaadbaar. Het batterijverbruik van de SL-10 is zeer minimaal, aangezien je waarschijnlijk de SL-10 vaak zonder backlight gebruikt, omdat de groene backlight alleen als het echt goed donker is goed kunt zien. Helaas is het scherm van de SL-10 wat minder: het contrast is niet al te best, maar daar staat wel tegenover dat je een hi-res monochrome scherm hebt.

2) Ik was ook van plan om misschien tweede een SA10 audio adapter aan te schaffen, maar die dingen zijn peperduur. Ik denk dat ze nog wel te verkrijgen zijn bij Sonystyle Europe, of anders bij internetwinkels zoals Beat-It. Wees wel bereid er over de 100 EUR voor te betalen voor een nieuwe, wellicht is het dat niet waard en kun je beter voor een losse MP3 speler kopen.

3) 100 EUR voor een SL10 in goede staat is prima. Echter, als je goed rondkijkt dan kun je soms de SJ30 voor 200 EUR tweedehands op de kop tikken. Daarmee krijg je 8 Mb, een mooi kleurenscherm en interne batterij op de koop toe. Naar mijn mening is alleen het scherm, wat een hele verbetering is, al de moeite waard. Als je budget *nog* groter is, kijk dan naar de SJ22, die technisch identiek is aan de SJ30, nieuw zou die net boven de 200 EUR moeten gaan kosten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 april 2003, 13:31
briz
Guest
 
Berichten: n/a
about de batery pack, je hebt gelijk hij is alleen geschikt voor NZ-90. ik dacht dat de aangeboden assecoires bij het clie-model hoorde waarvan ik de specs opvroeg, (kwestie van web-usability)

ik neem je tip om door te sparen van harte aan, ik zit alleen met het probleem dat dit mijn eerste pda wordt. dus moet ik nog uitzoeken of het een gelukkig/vruchtbaar huwelijk wordt, dus wil ik geen te hoge bruidschat betalen of je moet er zeker van zijn dat het zich loont.
mijn bruid moet het volgende kunnen:
- algemene pda functies (agenda, todo, enz)
- mp3 afspelen (ongeveer 2 uur)
- synchroniseren via infrarood
das toch niet te veel gevraagd van een aanstaande bruid?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 april 2003, 13:38
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat moet lukken met een SL10, afgezien van het MP3-afspelen dan. Hiervoor heb je minstens een Clié SJ33 nodig. Of de Audio Adapter natuurlijk.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 april 2003, 13:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
mijn bruid moet het volgende kunnen:
- algemene pda functies (agenda, todo, enz)
- mp3 afspelen (ongeveer 2 uur)
- synchroniseren via infrarood
Ja, dat klopt wel, PDA's zijn net als vrouwen, als je er eenmaal aan begint dan kun je niet meer zonder.

Punt 1 en 3 kan iedere PDA. Voor MP3's zul je toch moeten betalen.... niet gek, aangezien losse Flash-based MP3 spelers van 128Mb toch al gauw 200 EUR kosten. De allergoedkoopste Palm modellen die dit alles hebben zijn de Sony Clie's uit de N serie. Helaas zijn dat al wat oudere modellen (worden ook niet meer nieuw verkocht, dus tweedehands zoeken) met schermen die iets minder mooi zijn.

Tenzij je een hele goedkope tweedehandse SA10 audio adapter op de kop kunt tikken, zou ik je afraden om een SA10 te kopen: te duur. Als MP3 heel erg belangrijk voor je is, zou ik een misschien kijken of er tweedehands nog een Sony T675c op de markt ligt. Ik denk dat op dit moment, tweedehands gezien, dit model de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft met MP3 functionaliteit.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 april 2003, 13:54
briz
Guest
 
Berichten: n/a
mmmm zeer goede tips!

ik ben ervan overtuigt geraakt dat ik extra geld moet gaan neerleggen voor mij mp3-functie. Dan lijkt me op dit moment (qua budget) de clie sl-33 de beste keuze om mijn liefdes-pijlen op te richten

ach ja, elk leuke bruid heeft een nog leukere zus
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 april 2003, 14:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
ach ja, elk leuke bruid heeft een nog leukere zus
Heheheh jij snapt het!

Mag ik je er nog even op wijzen dat, Sony-freak als ik zelf ben, op dit moment de Palm Zire 71 toch de betere papieren heeft voor een Mid-Range PDA met MP3 mogelijkheden? Hij is even duur geprijst als de SJ33, maar heeft betere techniek onder de motorkap. De Zire 71 is officieel pas 2 dagen uit, dus is nog ff de reviews afwachten over hoe de MP3 kwaliteit en volume is!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 april 2003, 14:32
briz
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb net een deal met zelf gemaakt:
ik ga een week (de modellen zijn schaars op de tweedehands markt, ik zie hoofdzakelijk palm zire's voorbij komen) op de loer liggen voor een:
- sl-33 of
- Sony T675c of
- mp3-adapter of
- het winnen van een palm zire 71

als ik eerlijk ben hoop ik dat me het winnen van de zire 71 overkomt

als iemand wat ziet of hoort van de volgende modellen laat me dan maar wat weten.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 april 2003, 14:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Euhm... waar kun je zo'n Zire winnen dan?

Aangezien de audioadapter nog schaarser is dan leuke vrouwen, de SJ33 een nieuw model is, denk ik dat je de grootste kans hebt om een t675c tegen te komen.

Hmmm, wat ziet mijn oog hier ? Er wordt een t675c op het forum aangeboden! (wel met veel extra's, maarja, je moet zelf maar ff kijken of je een deal kunt sluiten met de verkoper)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 april 2003, 15:09
briz
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Aangezien de audioadapter nog schaarser is dan leuke vrouwen, de SJ33 een nieuw model is, denk ik dat je de grootste kans hebt om een t675c tegen te komen.
haha

na wikken en wegen en een nacalculatie is mijn budget rond de 180 euro, ik denk dat ik voor deze prijs wel iets leuks kan gaan vinden.
(als je het vergelijkt met een investering in een relatie dan valt het best mee )

wat betreft het winnen van de zire 71:
er is mss een winkel, sponser of andere organisatie die een prijsvraag of iets dergelijks wil uitschrijven (lijkt me ook een goede marktingmove)
dus... laat de prijsvraag maar komen, ik maak je wel een slagzin
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 april 2003, 15:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
na wikken en wegen en een nacalculatie is mijn budget rond de 180 euro, ik denk dat ik voor deze prijs wel iets leuks kan gaan vinden.
Nouuuuu.... krapjes. Maar 't is net als bij vrouwen, als het erop aan komt spendeer je er toch wat meer aan dan je oorspronkelijk van plan bent.

Ik wens je in ieder geval veel succes bij je speurtocht, en laat ons even horen wanneer de bruiloft is!

"Maak je relatie wat fraaier, koop voor elkaar een Palm Z..."
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 25 april 2003 om 15:55.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 april 2003, 16:04
briz
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
"Maak je relatie wat fraaier, koop voor elkaar een Palm Z..."
hehe

ik zal een tipje van de sluier oplichten:
in het weekend zal ik een huwelijksaanzoek doen en hopen dat de liefde werderzijdes is. vervolgens gaan we komende week daadwerkelijk in het huwelijksbootje stappen. dan mag mijn toverfee clie mee naar de pl..

na de huwelijksnacht zal ik alle details doorspreken
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 april 2003, 16:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
We drijven best wel offtopic, maar goed: heb je het nou nog steeds in symbolische termen of ga je echt trouwen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 april 2003, 18:50
briz
Guest
 
Berichten: n/a
de bedoeling is om op korte termijn (volgende week)
een 'huwelijk' tot stand te brengen.
ik ben ervan overtuigd dat ik binnen een week een goede kandidaat zal vinden. beetje hopen mag wel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023