Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 december 2006, 19:42
hreijs
Guest
 
Berichten: n/a
datebook gegevens kwijt

Tot mijn grote schrik ben ik zowel op mijn Palm Z22 als op mijn computer alle datebookgegevens kwijt. Ook de gegevens van die ik in de backup van mijn computer heb staan worden niet meer weergegeven.

Alle andere gegevens staan nog netjes zowel in mijn Palm als in mijn Palm desktop.
Ik heb geen foutmelding gehad.

Weet iemand raad?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 december 2006, 19:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik snap niet helemaal wat je nu nog wel hebt en niet en wat je normaal gesproken doet met synchroniseren...ben je op je computer Outlookgegevens kwijt? Sync je met Outlook of Palm Desktop? Wat staat er dan nog wel op je computer? Wat heb je gedaan dat je iets kwijt bent geraakt?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 december 2006, 20:10
hreijs
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hreijs Bekijk bericht
Tot mijn grote schrik ben ik zowel op mijn Palm Z22 als op mijn computer alle datebookgegevens kwijt. Ook de gegevens van die ik in de backup van mijn computer heb staan worden niet meer weergegeven.

Alle andere gegevens staan nog netjes zowel in mijn Palm als in mijn Palm desktop.
Ik heb geen foutmelding gehad.

Weet iemand raad?
Ik ben dus mijn agenda gegevens kwijt. Ik sync met Palm dsktop programma. Ook de agenda gevens die ik op een backup van mijn computer heb staan bij het Palm desktop programma worden niet weergegeven als ik deze weer op hun oorspronkelijke plaats zet in mijn computer bij het programma Palm desktop.Alle andere gevens zoals adressen, memo's etc zijn er nog wel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 december 2006, 20:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Kun je op je pc zoeken naar bestanden die eindigen op .dba?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 december 2006, 20:54
hreijs
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, er zijn 4 files, een bak file een dat file Datebook(allebei 246kb. Dan nog een dat file Uiprefs 1kb en een dba file Unfiled DBA van 4 kb.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 december 2006, 20:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
OK, die moet je in elk geval niet weggooiten want dat zijn Datebook archieven. Ik heb een Mac dus ik weet niet meer of het bij Windows net zo werkt, maar je kunt archieven importeren in Palm Desktop. Probeer dat eens, nadat je een backup hebt gemaakt natuurlijk.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 december 2006, 20:58
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Ik weet niet zeker of dit iets help en misschien heb je het al geprobeerd maar het volgde zou je kunnen proberen:

Als het goed is staan er in de datebook directory onder de standaard palm directory (uit mijn hoofd c:\program files\palmone\username (username is je verkorte hotsync naam)) een aantal databook bestanden (datebook.dat en een datebook.bak). De databook.dat file is de actuele datebook en de datebook.bak een backup daarvan.

Maak een kopie van de datebook.dat en datebook.bak bestanden (b.v. naar datebook.bat.org en datebook.bak.org). Verwijder de datebook.dat en hernoem de bak file naar datebook.dat

Als je de desktop opstart wordt de datebook.dat geopend (dus de datebook.bak file) en zouden dus alle gegevens weer terug moeten zijn in de PC. Is dit het geval? Dan verander bij het hotsync (custom) de datebook sync optie naar: Desktop overwrites handheld en voer een HotSync uit. De gegevens staan nu weer in je Palm,

P.S. Dit werkt alleen maar als de bak file nog niet overschreven is met je gegevens van je lege palm...

Succes!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 december 2006, 21:01
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Is een goed idee metck!

hreijs, probeer dat eerst voordat je begint met het kopieėren etc.. dat ik had voorgesteld!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 december 2006, 21:06
hreijs
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de dba file geimporteerd en daardoor heb ik een klein stukje ongeveer (4 weken van de twee jaar) van de agenda terug gekregen ....

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 december 2006, 21:09
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
OK, die moet je in elk geval niet weggooiten want dat zijn Datebook archieven. Ik heb een Mac dus ik weet niet meer of het bij Windows net zo werkt, maar je kunt archieven importeren in Palm Desktop. Probeer dat eens, nadat je een backup hebt gemaakt natuurlijk.
Misschien een mogelijkheid om weer alles terug te krijgen, probeer dan dit:

Ik heb even geprobeerd mijn databook.bak file te importen onder windows (File->Import) en dan de datebook.bak kiezen (standaard kan je alleen een .DBA of .CSV kiezen echter gewoon datebook.bak intypen en importen) en dat werkt Zit nu wel met dubbele afspraken in mijn datebook maar daar kom ik wel uit.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 december 2006, 21:19
hreijs
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook datebook.bak geimporteerd. Dat lukte wel op de door "The adder" beschreven manier maar dat geeft verder geen resultaat.

Het merkwaadige is dat de gevens van de vier weken die uit de DBA file kwamen nu DUBBEL in het desktop programma staan.... Het lijkt of de andere gevens neit getoond worden of vergis ik me daarin?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 december 2006, 10:19
hreijs
Guest
 
Berichten: n/a
Heb nu ook de datebook.dat file, die in de backup van mijn harde schijf stond, geimporteerd op de manier die The Adder aangaf. En alles is terug!!

Mijn hartelijke dank aan allen die me hebben geholpen!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 december 2006, 10:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Mooi zo
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023