Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 december 2000, 21:05
Jeroen Droogh
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

Momenteel gebruik ik duracell baterijen, maar zou graag oplaadbare batterijen gaan gebruiken. Welke batterijen gebruiken jullie en waarom?
Hebben jullie nog tips m.b.t. de batterijen?

groetjes,

Jeroen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 december 2000, 08:22
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
Je kan ook AAA accu's gebruiken. Gebruik geen NiCd accu's, die hebben maar een vermogen van 220mA en hebben het bekende geheugeneffet. Je kan beter NiMh accu's gebruiken met een groter vermogen(gaan langer mee), dit zijn er momenteel 3:

- Sanyo Twincell 700mA
- Sony 650mA
- Varta 5503 600mA

En als je een beetje handig bent pas je de cradle aan zodat ie als lader van de accu's kan dienen. De info hiervan staat op diverse plaatsen op internet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 december 2000, 09:41
Leon Wubbe's schermafbeelding
Leon Wubbe Leon Wubbe is offline
Haarlems Lid
Model: Visor Deluxe
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Haarlem
Berichten: 41
Welke batterijen in Palm 3Xe

> nog tips voor batterijen

Zeker heb ik nog tips. Het nadeel van oplaadbare batterijen is dat als ze leeg raken ze meteen erg snel leeg raken, je moet dus eerder worden gewaarschuwd als ze bijna leeg zijn.
Ga dus naar Memo en doe: [ShortCut].7 je kunt dan verschillende types oplaadbare batterijen kiezen de warschuwing dat je batterijen leeg raken verschijnt dan precies op 't goeie moment.

Overigens werk ik al een tijdje zeer tevreden met twee setjes [NiMh] batterijen, die hebben geen last van het geheugeneffect. Gewoon wekelijks wisselen. Werkt prima!
__________________
Groeten,

Leon Wubbe

Leon.Wubbe@bigfoot.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 december 2000, 12:51
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Bij mij werken 2 setjes aan AAA NiMH's het ook perfect, maar ze lijken wel een heel vreemde spanningscurve te hebben. Net als van die Duracel Ultra batterijtjes die vrij constant blijven en op het eind heel snel inzakken lijken deze batterijtjes vrij lang hoog te blijven (zo tussen de 70-80%) en dan binnen een uur of 2 naar beneden te rossen voordat ie uitblipt. Beetje irritant, dus ik heb nog altijd een setje normale duracels in m'n tas voor-het-geval-dat...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023