Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Software

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 januari 2013, 15:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Arrow Spoorinfo: info over de NS op je webOS toestel

Het gebruik van een obscuur besturingssysteem voor je telefoon en/of tablet is misschien leuk voor geekcred, maar minder handig voor alledaagse vragen zoals: wanneer gaat mijn trein? Daarom heb ik Spoorinfo gemaakt, een applicatie voor webOS welke je vertrektijden en vertragingen laat zien op het spoor. Daarnaast kan je natuurlijk ook je treinreis plannen. De data die hiervoor nodig is komt vrij beschikbaar van de NS, die gebruik hiervan toestaan voor iedereen die er iets leuks mee wilt doen. Voor mij was het een leuk hobbyproject om een nuttige en toch eenvoudige applicatie te maken m.b.v. het Enyo framework dat origineel ontwikkeld is voor webOS, maar inmiddels in een tweede incarnatie op veel meer systemen kan draaien.

De applicatie is nog niet helemaal af, met name een kaartweergave van het spoornet behoeft nog wat werk. Dus de applicatie is nog niet in wijde circulatie, al zou dat met de beperkte groep aan webOS gebruikers sowieso wel meevallen De app werkt zowel op smartphones als de TouchPad. Op de webOS smartphones kan het scrollen soms wat traag zijn, daar is helaas niet veel tegen te doen (ligt aan het Enyo v1 framework). O ja, de taalinstellingen zijn een beetje gaar: de vertalingen weigeren gedeeltelijk dienst, dus dit is Neder-Engels op z'n best

Omdat de applicatie gemaakt is op basis van webtechnologie kan je m’n appje ook online uitproberen! Omdat het framework dat ik heb gebruikt in de eerste versie alleen lekker werkt met webkit-gebaseerde browsers, raad ik aan om het te proberen met Google Chrome. Safari doet het ook, afgezien van een correcte weergave van de tijden.

Installatie
Het installeren gaat via een custom feed in Preware. Open Preware en ga naar het applicatiemenu linksboven. Selecteer ′Manage Feeds′ en vul de volgende gegevens in:

Klik vervolgens op ′Add Feed′ om de custom feed toe te voegen en verlaat dit scherm. Preware zal nu alle feeds verversen. Zoek nu vanuit het beginscherm naar ′spoorinfo′ en als alles goed is zal er één applicatie verschijnen met de naam Spoorinfo. Kies Install om het proces te completeren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png spoorinfo_2012-30-11_171704.png‎ (45,9 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: png spoorinfo_2012-30-11_171847.png‎ (84,9 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png spoorinfo_2012-30-11_171934.png‎ (69,7 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png spoorinfo_2012-30-11_172509.png‎ (110,4 KB, 4x gelezen)

Laatst gewijzigd door domo; 27 januari 2013 om 16:45.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023