Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 juni 2003, 13:55
Jo..
Guest
 
Berichten: n/a
Angry krassen scherm

...in december een palm 515 gekocht en daar ben ik nog steeds dolgelukkig mee (ik was een van de eerste pda-gebruikers met een Newton 120 ).
Maar nu viel het me gister eigenlijk pas op dat ik regelmatig wat 'vuil' aan m'n schrijfpennetje had. Tenminste dat dacht ik, maar nu blijkt het dat het schrijfvlak (m.n voor de letters) toch aardig gekrast is, terwijl mij verzekerd was (bij aanschaf) dat dit 'wel niet zo'n vaart zou lopen'. Bummer dus.

Vraag dus:
- Is dit normaal (na zo'n korte tijd);
- is hierbij garantie aan te spreken? volgens de wetgeving mag en moet een product aan bepaalde verwachtingen voldoen (toch?). zo ja hoe pak ik dat het beste aan?;
- wat komt er kijken bij vervanging van het glasscherm;
- hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen (die plastic velletjes zijn ook niet echt 'het einde' ... .

Bvd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 juni 2003, 14:01
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
1. normaal: ligt eraan hoe je ermee omgaat, ik maak af en toe het schermpie schoon, geen krassen of niets

2. garantie zou erop moeten aan te spreken zijn denk ik, moet je alle garantie papieren goed doorlezen, maar als je hem inlevert in de winkel zal zoiets gebeuren: je wacht 1 maand waarschijnlijk voro je hem terug hebt, en je krijgt gewoon een gloednieuwe palm dan.
Inelkgeval zo ging het toen ik een keer mijn palm moest inleveren omdat ie een foutje had in de software, kreeg ik me nog een franse palm terug ook! nog langer wachten

Maarja, dat is lang geleden en gelukkig nooit meer gebeurd

3. wordt niet vervangen, krijgt een nieuwe palm, maar dit is dus zover ik weet, het feit om een palm open te maken en scherm te vervangen zitten veel risico's aan vast.

4. Je hebt toch zo'n lederen flip cover aan de zijkant zitten? Werkt bij mijn m505 perfect inelkgeval...


Maar laatste keer dus dat ik gebruik maakte van garantie is meer als 3 jaar terug, het kan allemaal veranderd zijn

Max v W
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 juni 2003, 15:08
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Jo..

De krasjes op het graffity gedeelte komen me bekend voor, want die kreeg ik nl. ook. Ik heb het opgelost door een stukje Scotch-tape op het graffitygedeelte te plakken. Resultaat: geen verdere beschadiging en een veel beter schrijfvlak (iets stroever, en daardoor nauwkeuriger).

Scotchtape (nr. 811) is te koop bij de betere kantoor/boekhandel.

Greetinx
Patrick
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 juni 2003, 15:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Doe eens een search op dit forum naar "Screenprotector".

Ik gebruik zelf G2 screenprotectors, Brando en Boxwave zijn goede andere merken. Kijk ook in de review pagina's naar testen met deze protectors.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 juni 2003, 22:17
Jo..
Guest
 
Berichten: n/a
Beetje lastig dat je niet elk bericht afzonderlijk kan beantwoorden (zoals ik gewend ben in een ng), maar goed, onderstaand reactie op de diverse antwoorden:

Max v W schreef:
1. normaal: ligt eraan hoe je ermee omgaat, ik maak af en toe het schermpie schoon, geen krassen of niets
ja doe ik ook. de krassen komen niet van stof, maar puur van het gebruik van de pen
2. garantie zou erop moeten aan te spreken zijn denk ik, moet je alle garantie papieren goed doorlezen, maar als je hem inlevert in de winkel zal zoiets gebeuren: je wacht 1 maand waarschijnlijk voro je hem terug hebt, en je krijgt gewoon een gloednieuwe palm dan.
ik heb 'm niet via een reguliere winkel gekocht, maar via internet
4. Je hebt toch zo'n lederen flip cover aan de zijkant zitten? Werkt bij mijn m505 perfect inelkgeval...
ja en ik heb ook een leren mapje. maar daar ligt het niet aan dus
-----------
Patrick schreef
De krasjes op het graffity gedeelte komen me bekend voor, want die kreeg ik nl. ook.
...zou toch eigenlijk niet mogen...toch?
Ik heb het opgelost door een stukje Scotch-tape op het graffitygedeelte te plakken. Resultaat: geen verdere beschadiging en een veel beter schrijfvlak (iets stroever, en daardoor nauwkeuriger).
aha, lijkt me een goede tip, maar is dit niet te ruw, maw: slijt de pen-tip dan niet extra hard?
Scotchtape (nr. 811) is te koop bij de betere kantoor/boekhandel.
ik heb hier 810 liggen. zal toch wel hetzelfde zijn (groen doosje)
Ik heb het e.e.a. in elk geval net geprobeerd, en het werkt goed. Ik ben alleen een beetje huiverig voor te snelle slijtage van de pen(punt)



Bedankt zover
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 juni 2003, 09:05
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Citaat:
De krasjes op het graffity gedeelte komen me bekend voor, want die kreeg ik nl. ook.
...zou toch eigenlijk niet mogen...toch?
Dat klopt. Het blijft hoe dan ook een 'product' dat meestal intensief gebruikt wordt en daardoor sneller aan slijtage onderhevig is. Er hoeft maar een klein hard 'iets' op de tip van de stylus te zitten en de beschading is daar
Citaat:
Ik heb het opgelost door een stukje Scotch-tape op het graffitygedeelte te plakken. Resultaat: geen verdere beschadiging en een veel beter schrijfvlak (iets stroever, en daardoor nauwkeuriger).
aha, lijkt me een goede tip, maar is dit niet te ruw, maw: slijt de pen-tip dan niet extra hard?
Ik gebruik het nu ca. 4 maanden en nog niets van gemerkt. Ik gebruik een stylys van Styluscentral (the nail) met oranje tip (=keihard materiaal)
Citaat:
Scotchtape (nr. 811) is te koop bij de betere kantoor/boekhandel.
ik heb hier 810 liggen. zal toch wel hetzelfde zijn (groen doosje)
Ik gebruik zelf de 811 (blauw doosje). De lijmlaag is dezelfde als achter het post-it principe. Afhalen zonder achterlaten van oude lijmresten. Van de 810 die jij gebruikt weet ik niet of dit hetzelfde principe kent.

Verder veel succes en pas op voor krassen !!
Patrick
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023