Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 december 2004, 20:45
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Waarom is de ipod geen organizer?

Op MacOSX loopt een discussie met als titel "Waarom is de ipod geen organizer of andersom?"

Iemand schrijft daar: "...omdat ze een contrakt met Palm hebben dat ze tot 2005 geen PDA zullen maken" (op zich is dit al een interessante discussie waard).

Wanneer Apple een iPod met organizer-functies, zoals agenda, memo, enz. op de markt zou brengen, dan loop ik vermoedelijk over.

Laatst gewijzigd door Henk Vrieselaar; 29 december 2004 om 20:47.
  #2  
Oud 29 december 2004, 22:35
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij zei Steve Jobs toch enige maanden geleden dat ze er wel over hebben gedacht, maar dat ze het gelukkig hebben gelaten voor wat het was. Dus ik verwacht er (zeker de komende jaren) heel erg weinig van.

En van dat contract heb ik zoiets van 'tja, feiten en fictie mixen blijft leuk...'

Wat stel jij je trouwens voor bij een Apple pda? Mensen zien zo'n ding als den verlossing zelve heb ik het idee. Het idee van OS X is natuurlijk niet 1-op-1 vertaalbaar... tenzij je bedenkt dat OS X is gebaseerd op BSD, een Unix variant, en PalmSource het PalmOS wil migreren naar Linux, wat weer gebaseerd is op Unix. Hé, we hebben een link!
  #3  
Oud 29 december 2004, 22:36
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Dit doet me ineens herinneren dat ik heb gezien dat je je Apple met Palm Desktop kan syncen voor je Contacts lijst in je Palm. Een iPod kan dat! Hmm... interessant jah :P
__________________
  #4  
Oud 29 december 2004, 22:37
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ja dat klopt. Met een hotsync kun je via het apple-programma 'iSync' je adres- en agendagegevens syncen met iCal en AddressBook van je Apple. En deze syncen weer met je iPod.
Het vervelende is echter, dat je (tot op heden...) nog geen wijzigingen in je agenda of adressen kunt aanbrengen op je iPod.
  #5  
Oud 30 december 2004, 08:41
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Wat stel jij je trouwens voor bij een Apple pda?
Kan iemand zich deze dan nog herinneren? Destijds een stille revolutie.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
  #6  
Oud 30 december 2004, 09:04
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Kan iemand zich deze dan nog herinneren? Destijds een stille revolutie.
Een geweldig apparaat, maar toen Palm kwam volledig overbodig geworden. De Newton was te duur, had een te ingewikkelde character recognition en de hardware was nog niet toe aan wat Apple (Newton OS) met een PDA wilde.

Palm heeft dit uitstekend opgepakt door het OS "uit te kleden", Grafitti in te voeren en de PDA kleiner te maken.

MS gaat met PPC de fout in door een onnodig ingewikkeld OS, een vervelend pop-up toetsenbord (of Grafitti: goh van wie zouden ze dat toch afgekeken hebben?) dat over je scherm heen valt.

Kortom: mijn hart ligt bij Palm!
  #7  
Oud 30 december 2004, 09:33
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Mijn hart ligt echt ook nog steeds bij Palm, hoor. Eerst een V en nu al jaren een Tungsten T. Mijn vrouw een Clie.
Maar ja, als er iets anders komt, ben ik daar misschien best wel voor te porren.

Als je jarenlang hetzelfde merk auto rijdt, wil je toch ook wel eens wat anders? Althans zo vergaat het mij.
  #8  
Oud 30 december 2004, 17:10
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Als je jarenlang hetzelfde merk auto rijdt, wil je toch ook wel eens wat anders? Althans zo vergaat het mij.
Als DAF met een nieuwe personenauto zou komen zou je die dan ook zondermeer kopen?

DAF had een geweldig concept "Variomatic", maar een reputatie als "Truttentriller met jarretelaandrijving".
  #9  
Oud 30 december 2004, 17:26
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Nee, denk ik niet. Wat ik bedoel is, dat ik al vele jaren een Palm-pda heb. Mijn vrouw een Clie (ook zeer fraai en scherm vind ik zelfs veel beter).
Op een bepaald moment raak je uitgekeken op iets.

De pda gebruik ik voornamelijk voor agenda, adressen, foto's/tekeningen opslaan en database-programma. Spelletjes doe ik er niet mee.
In het begin zette ik er alles op, maar na verloop van tijd keek ik wat ik echt gebruikte en heb de rest er weer afgegooid.
Mijn vrouwe gebruikt uitsluitend agenda en adressen. Meer niet.

Als de firma X (noem 't voor mijn part Apple) morgen een nieuwe pda uitbrengt met dezelfde functionaliteit (en eventueel nog wat extra) met een mooi design, wil ik dat ook wel eens proberen.

Zo werkt dat bij mij.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023