Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 maart 2001, 09:40
erik jan erik jan is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 161
Op het net zingen geruchten rond dat op 6 maart de uitgebreide versie van de M100, de 105, uit zal komen..
groet, erik jan
  #2  
Oud 01 maart 2001, 12:12
Aristos's schermafbeelding
Aristos Aristos is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 105
En om het plaatje helemaal compleet te gaan maken:
De prijs wordt ongeveer 217 Euro en met 8 MB geheugen.
De M105 zal met een cradle worden geleverd voor synchronisatie.
  #3  
Oud 01 maart 2001, 12:21
pawverboort's schermafbeelding
pawverboort pawverboort is offline
Forumbikkel
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 januari 2001
Locatie: Montfoort, Nederland.
Berichten: 125
Talking

Vooruit dan maar: nog even wat info...

From Palminfocenter.com:

"We have just received a leaked advertising brochure for the m105 from a source in Europe. It isn't in English but still a great deal can be learned from it.

As predicted, the m105 will have 8MB of RAM. It will have 2MB of non-flashable ROM and come pre-installed with OS 3.5. It will also come with the Palm Internet Kit, allowing it to use a mobile phone to make an Internet connection. In addition, it will have AvantGo and Sync to Desktop Mail, a conduit that will allow it to
synchronize with Outlook, Eudora, cc:Mail, and more. It even comes with the Macintosh software.

According to the source, it will be released on Tuesday, March 6. It will sell for about $200.

Aside from its increased memory, the m105 is almost physically indistinguishable from the m100. Its dimensions are 11.8 cm x 7.9 cm x 1.8 cm and 125 g. Naturally, this means that all accessories designed to work with the m100 will work with the m105. Unlike the m100, the m105 will come with a cradle.

According to a recent Cnet article, this is the model that is going to replace the IIIxe, which has been discontinued."
  #4  
Oud 01 maart 2001, 13:56
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Wacht even, dit klinkt als twee verschillende types Palm.

Het plaatje is wat voorheen de M505 genoemd word, in de tekst wordt echter over een M105 gesproken. Daarbij word gezegd dat de 105 fysiek hetzelfde zal zijn als de M100.

Dit doet mij dus denken dat de M105 niks anders is dan de 8mb M100, en al zeker niet het kleuren-schermpje-CFslot-gaaf-PalmV-omhulsel dingetje dat wij in het plaatje zien.
  #5  
Oud 01 maart 2001, 14:51
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Guy Sie: je hebt helemaal gelijk. De m105 is gewoon de m100 met 8Mb geheugen.

De m500 en de m505 worden op de Cebit gelanceerd, en zullen eind April op z'n vroegst leverbaar zijn. Details over de m505 staan al een poosje op onze homepagina. De m500 is heeft een monochroom scherm, de m505 kleur (zelfde als Prism).

Noot: de type aanduiding van deze modellen is met een kleine 'm'.

[Bewerkt door fjodor op 01-03-2001 om 02:55 PM]
  #6  
Oud 01 maart 2001, 17:09
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Als de m105 de IIIxe vevangt, ren dan snel naar de winkel (V&D of primafoon). Voor 499 piek heb je tenminste een echte palm: met flashrom!! En 8mb heeft die ook.
Het is ergerlijk dat palm modellen als de IIIe, de m100 en nu de m105 op de markt brengt: elke dag kom je op het forum gefrustreerde gebruikers tegen die later ontdekken dat ze aan een oude(rwetse) OS vast moeten blijven zitten door Non-flash-ROM.

Niet kopen dus die m105 maar ga voor de IIIxe of de Vx!!
  #7  
Oud 01 maart 2001, 20:04
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Unhappy Juist!!!

Ja,

daar kwam ik dus ook achter, ik heb een IIIe, zou graag ff OS 4.0 uitproberen.... KAN NIET!

BAlen dus maarja ik hou het hier nog ff bij, vind het nog wel goed zo dus...
Eerst afwachten wat er gaat gebeuren met de m105 en m505....

Greets

Ivo
  #8  
Oud 01 maart 2001, 20:20
erik jan erik jan is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 161
hoi,
het plaatje in deze thread is niet goed, maar dat hadden jullie ook al gezien. Hier staat een plaatje van de m105: http://www.http://www.palminfocenter..._m105_1_lg.JPG

Dan, je mag verwachten dat de m105 met OS3.5 wordt uitgerust. Waarom zou je dan ooit willen upgraden? De extra functionaliteit van 4.0 (16-bits kleur, SD support) is toch nutteloos op een m105 (want die heeft geen kleur of een sd-slot).
groet, erik jan
p.s.: sjees, ik zou wel willen dat de m505 voor $200 te koop was... dan wist ik het wel
  #9  
Oud 01 maart 2001, 20:28
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
vaag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erik jan
http://www.palminfocenter.com/images/img_m105_1_lg.JPG[/url]

Dan, je mag verwachten dat de m105 met OS3.5 wordt uitgerust. Waarom zou je dan ooit willen upgraden? De extra functionaliteit van 4.0 (16-bits kleur, SD support) is toch nutteloos op een m105 (want die heeft geen kleur of een sd-slot).
groet, erik jan
p.s.: sjees, ik zou wel willen dat de m505 voor $200 te koop was... dan wist ik het wel
wie heeft er nog andere plaatjes, deze is een beetje vaag....

Greets Ivo
  #10  
Oud 04 maart 2001, 14:22
Peter van Grijfland
Guest
 
Berichten: n/a
Tja, de M105.
Ik ben helemaal nieuw, ben in feite ' CE man,
maar heb net een vraag gesteld bij de nieuwelingen
over de aanbieding van DIXON voor f 300,=
M100+L7089 en 1 jaar abb. voor f 65,= p/m.
Doch de M100 is toch op te waarderen naar 8 Mb. voor fl 200,=
Trouwens is dit wat , dat van Dixon voor zo'n prijs
als je nog moet beginnen ?-->EMAILEN vanuit Portugal >?

groeten Peter
  #11  
Oud 04 maart 2001, 15:06
Guave
Guest
 
Berichten: n/a
Ook bij Belcompany kun je de M100 kopen icm met een mobiele telefoon. Bijvoorbeeld een Nokia 6210 + Palm M100 voor 409,-met 65,- per maand abo.
  #12  
Oud 04 maart 2001, 15:33
pawverboort's schermafbeelding
pawverboort pawverboort is offline
Forumbikkel
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 januari 2001
Locatie: Montfoort, Nederland.
Berichten: 125
Gevonden op PDAlive...

We've all heard of the rumored, upcoming m500 and m505. The palms are expect to be the new Palm Vc, except with Palms new naming scheme it will be the Palm m500 and m505. I found quite alot of stuff from Palminfocenter, and I thought I'd let you all know.

Someone from Palm leeked quite abit of info to the site too, and then in another message somebody said the hounds were after them. Ooops, way to go! Anyways, thanks to the person who told us this!

Here is what I got:

The new m500 will have a new alarm system. This will include a flashing power button, and a vibrator mode for a silent alarm. Of course there will be the SD slot. They mentioned something about sega gaming cards for the SD slot too. That should be cool. The cards will be 1/4th the size of a SpringBoard. The left hand rail will be similar to the V and Vx. You will be able to dial from your Palm and beam the number to your cell phone. After a hard reset you will have the option to change languages. The battery power will be longer (I assume they are using the ALM batteries). The m505 will have a 16Bit color screen exactly like the Prism. The m500 will just have a plasma monochrome screen, though they haven't said anything about grayscale. The price will be $449us on the m505 and $399us on the m500.

They also say (as of 2/20/00) the Palm m105 will be released in exactly 2 weeks. That makes the release date March 6th or Tuesday. It will be exactly like the m100 but will 8MBs of Ram and a cradle instead of cable. It will be $199us.

Somebody then asks how confident he is on the price and he says "very confident. Trust me on the pricing, I can't reveal the source of my knowledge, sorry.".

Then more comes out: USB cradles. Palm HotSync manager 4.0.1 will run this. As for release date, he says there is a worldwide release date. Not sure when tho.

According to the pic they show, the m500 and 505 will have the clock functionality of the m100 and 105. It will also have a backlit grafiti area.

This is all I know. I got this here: http://www.palminfocenter.com/view_Story.asp?ID=1576

According to something I read, the guy worked at Palm and then quit. Hmm, well, we will see about that one. There have been quite a few updates since late Thursday night, so I expect more.

  #13  
Oud 05 maart 2001, 19:11
Peter van Grijfland
Guest
 
Berichten: n/a
Angry BelCompany geen goed pakket

Even terugkomend op het antwoord van Guaf,
Bij Belcompany hebben ze inderdaad een belachelijke
aktie. Het is inderdaad de M100 + de Nokia 6210
voor f429,=. Maaaarrrr met een libertel 360 abonnement
voor 2 jaar. Dat is fl 95,= per maand !!! over 2 jaar.
Belachelijk. Ik heb daar een verkoper laten uitrekenen
om alles los te kopen en een abonnement te nemen voor
fl 35,= per maand. Dat scheelt f 100,-- derden guldens !

Groeten
Peter van Grijfland
  #14  
Oud 06 maart 2001, 11:36
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Lightbulb m105 gearriveerd

Daar is ie dan:
http://palm.com/europe/products/palmm105/
  #15  
Oud 06 maart 2001, 13:48
Werner Werner is offline
Senior lid
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Zevenaar
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
Als de m105 de IIIxe vevangt, ren dan snel naar de winkel (V&D of primafoon). Voor 499 piek heb je tenminste een echte palm: met flashrom!! En 8mb heeft die ook.
Het is ergerlijk dat palm modellen als de IIIe, de m100 en nu de m105 op de markt brengt: elke dag kom je op het forum gefrustreerde gebruikers tegen die later ontdekken dat ze aan een oude(rwetse) OS vast moeten blijven zitten door Non-flash-ROM.

Niet kopen dus die m105 maar ga voor de IIIxe of de Vx!!
Ik denk dat er voor wat betreft het OS niet meer zoveel valt te flashen, de volgende OS versie na de 4.0 zal ongetwijfeld niet meer draaien met de huidige hardware.
Ik heb dan ook voor een visor gekozen, het is wel een nadeel dat de standaard progjes (bijv. expense)niet er af kunnen, maar daar kan ik mee leven.
Ik sluit mij dus aan bij de opmerking van erik jan.
  #16  
Oud 06 maart 2001, 18:32
AvZ
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Palm m105 bij belcompany en Pam IIIxe bij primafoon !!!

Vanaf vandaag bij Belcompany te bestellen

Palm m105 met 8 mb (inderdaad dus gewoon een Palm m100 met 8 mb, niet meer en niet minder)

prijs is f 599,- !!!!!!
(da's maar 120,- meer dan de m100 die ze ook bij belcompany aanbieden)

de palm IIIxe is niet alleen te verkrijgen bij V&D maar ook bij primafoon !!! en haast is niet geboden, ik ben vandaag bij V&D geweest en mij werd verteld dat de Palm IIIxe nog te bestellen is door V&D, de bestelling moet dan wel uiterlijk aanstaande zaterdag gedaan worden (dan loopt hun prijzenfestival af) en er moet ook contact worden betaald op het moment dat de bestelling wordt gedaan.

doe er je voordeel mee
groeten
Arjan

  #17  
Oud 06 maart 2001, 19:04
AvZ
Guest
 
Berichten: n/a
Re: BelCompany geen goed pakket

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Grijfland
Even terugkomend op het antwoord van Guaf,
Bij Belcompany hebben ze inderdaad een belachelijke
aktie. Het is inderdaad de M100 + de Nokia 6210
voor f429,=. Maaaarrrr met een libertel 360 abonnement
voor 2 jaar. Dat is fl 95,= per maand !!! over 2 jaar.
Belachelijk. Ik heb daar een verkoper laten uitrekenen
om alles los te kopen en een abonnement te nemen voor
fl 35,= per maand. Dat scheelt f 100,-- derden guldens !

Groeten
Peter van Grijfland

Hoi Peter, wellicht is de door jouw genoemde aktie van belcompany belachelijk kan ik niet over oordelen
maar belcompany bied ook het volgende aan:

Siemens S35i + Palm m100 + Libertel 60 1jr = F549,-
(abonnenment is dan 34.95 per maand)

adviesprijs voor een Siemens S35i + Lib 60 1jr = F299,-

dusssssss
betaald je voor je M100 eigenlijk maar f250,-

is toch heel wat minder dan de adviesprijs van F479 (adviesprijs van belcompany zelf, elders zal een m100 vast wel goedkoper te krijgen zijn).
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023