Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 december 2004, 11:52
Flufner
Guest
 
Berichten: n/a
Heeft Palm nog toekomst?

Ik vrees dat mijn volgende pda geen palm meer zal zijn, ik verlies mijn "faith" in palm's toekomst:

Sony stopte met palm os

PalmONE is enige noemenswaardige palm os pda bouwer en neemt ook andere OS in overweging

PalmONE toestellen zijn niet concurrentieel genoeg.

Voorbeeld de t5:
geen voice recorder!

geen wifi!

oud design!

geen uitneembare batterij (vervangen)!

SLECHTS 1350 mAh batterij (ipaq 1800 ..)

geen OS 6, terwijl we al OS 7 nodig zouden hebben om windows mobile 2003 SE voorop te blijven op technologisch vlak.


Ik geloof dat palm ook wel de laatste zal zijn om utms te ondersteunen.


bovendien: dot NET programmeren MAKES SENSE to developpers ...


je moet je toch gaan realiseren dat in de toekomst elke gsm een pda wordt, en elke pda een gsm moet worden. Maar wat stelt palm dan nog voor qua marktaandeel?

En Microsoft Mobile? Juist, die zal op nokia na (voorlopig nog) ongeveer alles hebbe .. symbian zit ook in slop, het zou me niet verbazen dat vanuit sony druk komt om de sony ericcssons op windows mobile te laten draaien id toekomst.
  #2  
Oud 02 december 2004, 13:14
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Tja, ik kan wel op alles ingaan. Maar voorlopig is de best verkochte smartphone de Treo. En veel Symbian apparaten halen het niet tov een PalmOS smartphone.

En om de toekomst van palmOne te beoordelen aan de hand van de T5 is nogal kortzichtig. Dat het model niet biedt wat jij in een apparaat wilt zien betekent niet dat het ding op zich slecht is.

En oud design? Tja, alle pda's lijken nog steeds op de Palm Pilot uit 1996. Scherm met knoppen eronder... inmiddels alweer jaren geleden dat daar iets vernieuwends gebeurde (Sony clamshell modellen). Als je kijkt naar MP3-spelers zie je wel iets meer variatie qua bediening en algeheel ontwerp.

Zeggen dat je al OS7 nodig hebt terwijl OS6 nog niet op de markt is lijkt me vrij prematuur. Zonder te weten wat het zou kunnen zijn schrijf je het af en zeg je dat je iets nodig hebt wat nog niet bestaat of ook maar iets van bekend is.

Dat palmOne evenwel werk aan de winkel heeft is wat anders. Ze zouden best eens iets zinnigs kunnen doen qua vernieuwing (waar is de 14 jarige BrEeZaH-GiRlIe ÜbErSMS Treo )
  #3  
Oud 02 december 2004, 17:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik deel de mening van domo meer dan die van Flufner. Maar wat wel gezegd mag worden is dat palmOne qua design over het algemeen vrij conservatief is. Evolutie voor revolutie. Je kunt toch zeer zeker wel stellen dat Sony verantwoordelijk is voor de ontwikkelingen van de PalmOS-pda's op multimediagebied. Nu de CLIE niet meer bestaat mag palmOne inderdaad wel oppassen dat het niet achter raakt op de pda-markt.
  #4  
Oud 02 december 2004, 17:16
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Citaat:
Nu de CLIE niet meer bestaat mag palmOne inderdaad wel oppassen dat het niet achter raakt op de pda-markt.
Probleem is; dat doen ze al: Het gebrek aan standaard Wifi en Bluetooth in de apparaten doet menig PalmOS gebruiker een overstap overwegen. Ook al zijn er maar weinig mensen die het ECHT intensief gebruiken, zijn het de specs t.o.v. de prijs die mensen een keus laat maken. Je zal mij nooit horen klagen dat palmOne gebrekkige toestellen levert omdat er nog geen BT en Wifi combo's van hun op de markt zijn, maar indirect scheelt het wel in de verkoop cijfers.

De Tungsten Serie wil ik qua ontwerp en design nou niet bepaald conservatief noemen. De Zire serie eigenlijk ook niet. Als je ze vergelijkt met PPC's dan zie je dat de PPC's vaak dezelfde vormfactor, knopplaatsing, kleur en stijl hebben.

Het grootste probleem op het moment is gewoon dat palmOne de wensen van de gebruikers niet meer naleeft. Ik stond vandaag in de Dynabyte bij de PDA afdeling en zag enkel PPC's. Ik vroeg de verkoper waarom er geen PalmOS toestellen te koop waren. Hij zei: Het verkoopt niet, het verkoopt gewoon niet!

Explains It All...

Just my 2 cents.
__________________
  #5  
Oud 03 december 2004, 02:20
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Citaat:
Ik stond vandaag in de Dynabyte bij de PDA afdeling en zag enkel PPC's. Ik vroeg de verkoper waarom er geen PalmOS toestellen te koop waren.
Dynabyte, maar ook Dixons, Scheer&Foppen, Mediamarkt etc. En dan zeg ik niet dat ze er geen hebben maar wel een ratio van 1 plam 10 pocketpc's Ik zou het ook liever anders zien. Snap ook niet dat palm dit zelf niet inziet...
  #6  
Oud 03 december 2004, 08:34
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
PalmOne doet het goed in de VS, nu maar hopen dat ze niet hetzelfde gaan doen als Sony: zich terugtrekken uit Europa...

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #7  
Oud 03 december 2004, 09:18
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Wacht maar tot de nieuwe generatie PalmOne palmtops uitkomt. Dan is idereen weer tevreden met PalmOne.

  #8  
Oud 03 december 2004, 10:14
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 03-12-2004, om 09:18 heeft bluevoice dit gezegd in bericht #7
Wacht maar tot de nieuwe generatie PalmOne palmtops uitkomt. Dan is idereen weer tevreden met PalmOne.
Ja, maar hoe lang gaat dat nog duren... hoe langer het duurt hoe groter de afstand met PocketPC/Microsoft...

Mooi plaatje, maar in hoeverre is dat de werkelijkheid... de T7? Met Cobalt?

Ik moet het nog zien, even afgezien van de Treo 650 en de zwaar tegenvallende T5 heeft Palm bar weinig op de markt momenteel...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #9  
Oud 03 december 2004, 10:20
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
PalmSource heeft al de Cobalt 6.1 OS voor de Treo 650 aan de ontwikelaars vrijgegeven, dat is een stap in de goede richting, ik verw8 ook dat zij zich nu op de Treo 650 zullen focussen. Waarschijnlijk zal de Treo 650 het eerste Palm Os apparaat die Cobalt 6.1 (multitasking enz.) zal draaien. Als die stap is gezet dan zal dat snel weer gevolgd worden door de nieuwe generatie palmtops.

Mocht het anders gaan dan zie ik in de toekomst nog steeds een combinatie van een PalmOne device met Windows CE als mogelijkheid.
  #10  
Oud 03 december 2004, 10:26
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Op 03-12-2004, om 10:20 heeft bluevoice dit gezegd in bericht #9
PalmSource heeft al de Cobalt 6.1 OS voor de Treo 650 aan de ontwikelaars vrijgegeven, dat is een stap in de goede richting, ik verw8 ook dat zij zich nu op de Treo 650 zullen focussen. Waarschijnlijk zal de Treo 650 het eerste Palm Os apparaat die Cobalt 6.1 (multitasking enz.) zal draaien. Als die stap is gezet dan zal dat snel weer gevolgd worden door de nieuwe generatie palmtops.

Mocht het anders gaan dan zie ik in de toekomst nog steeds een combinatie van een PalmOne device met Windows CE als mogelijkheid.
Heb je de laatste maand nog gekeken naar het nieuws over de Treo 650? Dat zou ik maar eens gaan doen, want de Treo 650 draait op Garnet (PalmOs 5.4) en niet op Cobalt.
Sterker nog: palmOne doet geen uitspraken over wanneer ze wel met een Cobalt-pda gaan komen (logisch, anders zakken alle verkopen in).

Wellicht dat de volgende Treo (700?) uitgerust wordt met Cobalt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #11  
Oud 03 december 2004, 10:34
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik zeg niet dat de Treo 650 uitgerust is met Cobalt 6.1 maar dat het waarschijnlijk in de toekomst zal zijn. Ik zie het meer als een OS Update die mogelijk zal zijn om de Treo 650 tot een succes-product te maken.
  #12  
Oud 03 december 2004, 10:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Excuses, dan heb ik het niet goed gelezen. Toch denk ik dat Cobalt pas in een opvolger van de Treo 650 gaat komen.

Groeten, Roel

PS. Waar heb je die foto trouwens gevonden? Stond daar meer informatie bij? (geruchten zijn altijd leuk namelijk)
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #13  
Oud 03 december 2004, 11:35
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
He Roel,

De foto is afkomstig uit deze thread en is behoorlijk ´gePhotoShopped´
__________________
Groet,
Patrick
  #14  
Oud 04 december 2004, 23:04
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
palm

palm blijft inderdaad zijn weg volgen en niet wat iedereen wil maar appel heeft dat ook gedaan en zie ze zijn er nog en spelen nog altijd mee .
ik heb zowel een palm t3 en een handspring visor en een pocket pc en inderdaad die pocet pc heeft alle toeters en bellen maar man wat een rotmachien .
dus kwam ik tot de conclusie mischien wat rustiger voorruitgaan maar toch goede toestellen maken dan het nieuwste der nieuwen en krottig.
palm heeft mijn voorkeur maar ik had hem ook graag gezien met wifi en multitasking en os 6 ......... zal wel nog even de kat uit de boom zien .
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023