Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2005, 13:17
Woki
Guest
 
Berichten: n/a
wegvallen geluid met autocradle

Ik heb sinds 1 week een Palm T|X, met Carcomm palmOne carkit.
Wanneer ik de pda in de carkit plaats, stopt het geluid (van de navigatie) er mee. Wanneer ik de pda dan iets naar voren trek, dan doet het geluid het wer wel. Kennelijk wordt er door de connector iets uitgeschakeld. Volgens een medewerker van de PDAshop is dit een bekend probleem, waar technisch niets aan te doen is. Zou ook bij andere pda's voorkomen en nu dus kennelijk ook bij de T|X.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is er echt geen technische oplossing?

Vriendelijke groet,
Woki
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 oktober 2005, 19:00
Pierre
Guest
 
Berichten: n/a
Hier ook

Het blijft wel stil Wokie. Ik heb hetzelfde probleem, met precies dezelfde configuratie. Na het lezen van je post heb ik de PDAShop maar niet eens meer geprobeerd. Moet volgens mij een software bug van Tomtom zijn. Ben net naar Brussel geweest m.b.v. de Palm en Tomtom. Heb telkens wanneer het spannend werd de stekker uit de oplader gehaald. Dan begon hij weer te praten. Halverwege bleef hij ineens toch praten, ook tijdens laden. Op de terugweg was dat helaas weer over. Ben benieuwd naar de update van Tomtom.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 oktober 2005, 23:17
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Moet volgens mij een software bug van Tomtom zijn
Zou kunnen, maar er is een manier om daar achter te komen. Volgens mij kan je namelijk ook andere geluiden, veroorzaakt door andere programma's uit de speaker laten komen. zet een dergelijk lawaai-makend programma aan, stop de Palm in de cradle en kijk wat er gebeurd. Geluid weg? Probleem in de verbinding cradle <> Palm. Geluid blijvend? Dan dus een probleem in de software van Tomtom. En dan kan je ook beter en gerichter contact opnemen met deze of gene leverancier.

Overigens heb ik dit probleem niet, en ik heb ook Tomtom en een Carcomm cradle, zei het voor de Treo 650.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 oktober 2005, 15:44
Pierre
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor de tip. Ga ik uitproberen. Zoekfunctie heb ik uitgebreid gebruikt, maar ben alleen op het bericht van Woki gestuit.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 oktober 2005, 16:21
Tjasker
Guest
 
Berichten: n/a
Dit probleem heb ik ook. Sinds ik mijn nieuwe craddle heb is er zelfs nog een probleem met mijn tomtom bijgekomen: voorheen bleef de palm aan als tomtom liep, ook bij gebruik op batterij. Nu valt het systeem na 2 minuten uit. In de craddle blijft de palm aan, na aanpassing van de preferences. Maar ja, dan hoor ik nix.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 oktober 2005, 17:03
IIx2Tx IIx2Tx is offline
zonder titel
Voornaam: Rutger
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar IIx2Tx
Zelfde probleem, PDAshop heeft al aangeboden de cradle om te wisselen, maar ik heb naar aanleiding van dit forum nog wat zitten experimenteren. Soms doet-iet het namelijk wel. Inmiddels ben ik erachter wanneer wel en wanneer niet. Hierbij twee workarounds, die althans bij mij tot nu toe werken.

Workaround #1:
Zorg dat de Palm UIT staat als je hem in de cradle zet. Pas aanzetten alstie netjes vast zit. Geluid doet het dan bij mij zonder mankeren.

Workaround #2:
Voor als je #1 inderhaast even bent vergeten en een situatie nadert waarin je echt ook gesproken instructies wilt krijgen. Op het moment dat je de stroomtoevoer onderbreekt (sigarettenplug eruit) heb je weer geluid. Totdat je hem weer stroom geeft.

Observatie: De TX geeft als het goed is een hoog bliepje als hij stroom krijgt en een wat lager bliepje als dat ophoudt. Als je workaround #1 niet hebt toegepast krijg je beide bliepjes achter elkaar te horen op het moment dat je de stroomtoevoer onderbreekt.

Ik mis de technische achtegrond voor een echte oplossing. Lijkt een combi van hard- en software (in elk geval niet iets dat met het omwisselen van de cradle zal worden verholpen). Misschien dat iemand een idee heeft naar aanleiding van het bovenstaande...?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2005, 19:12
Woki
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt allemaal voor de reacties. Mijn ervaring is inderdaad ook dat het geluid er soms wèl is. Meestal echter niet. Ik zal de genoemde workarounds eens proberen. Overigens is het volgens mij geen TomTom probleem, want het geluid valt ook weg bij andere applicaties, zoals pTunes.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 oktober 2005, 21:05
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjasker
voorheen bleef de palm aan als tomtom liep, ook bij gebruik op batterij. Nu valt het systeem na 2 minuten uit.
Dit klinkt als één van de inmiddels veel besproken nadelen van de update. Lees er hier (tomtom5 update thread) meer over.

Wat betreft het audioprobleem vraag ik me af of dit niet iets te maken heeft met de multi-connector. Deze is toch oa uitgevoerd met een audio-verbinding? Misschien is het ontwerp van de carholder zo dat deze eigenlijk een externe audioweergave zou moeten gebruiken. Maar misschien is dit wel onzin, ik heb nog geen ervaring met deze connector.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 oktober 2005, 22:23
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Ook bij mij... en nog iets meer

For the record: ook bij mij treedt dit probleem op (T|X i.c.m. de Carcomm-kit).
En het is ook mijn ervaring dat het soms wel goed gaat, soms niet.
Stroom eruit trekken helpt, en soms blijft het dan werken als de stroom er weer in gaat (maar eigenlijk wil ik de stroomdraad in het dashboard wegwerken, dus dan werkt deze workaround #2 niet meer...)

@IIx2TX: ik zal workaround #1 eens uitproberen. En anders maar terug naar de PDA-shop (hoewel, zou dat helpen?)

Bovendien overkwam mij laatst iets vreemds: bij het schakelen van de auto gaf de Carcomm/TX-combi een raar geluid: een soort gekef. Dat hield hij een redelijke tijd vol (20 min. door de stad, dus mijn auto leek wel een kennel). Is daarna niet meer opgetreden.

Het lijkt me iets met de electronische schakeling te maken te hebben i.c.m. de audio-aansluitingen op de multiconnector. Misschien een condensatortje dat af en toe oplaadt en dan wat storing veroorzaakt.

gr Maarten
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 november 2005, 07:56
lpfdpc83
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb gisteren bij pdashop.nl een Veripart Universal Carholder gekocht, deze heeft natuurlijk geen stroomvoorziening, daarvoor heb ik er meteen een Veripart Car Charger bij gekocht.

Zo heb je geen last van de audio-bug en heb je er meteen een gsm-houder bij als je je palm ff niet nodig hebt

moest ik ff kwijt gehehehe

Mvgr DP
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 november 2005, 13:41
brinkey brinkey is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Locatie: Putten
Berichten: 43
PDAshop liet mij vandaag weten dat ze het probleem aan het onderzoeken zijn en dat ze verwachten deze week weer met een combinatie-aanbieding te komen. Dus Palm TX en Carcomm. Ik neem aan dat de problemen van de bovenstaande schrijvers nog niet zijn opgelost?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 november 2005, 16:30
Woki
Guest
 
Berichten: n/a
Probleem is bij mij niet opgelost. Echter, genoemde workaround #1 werkt goed. Dat wil zeggen: PDA helemaal uitschakelen, in de holder plaatsen en dan pas de PDA inschakelen. Werkt tot nu toe prima.
Op zich misschien ook wel logisch. Ook bij het plaatsen van een notebook in een dockingstation, gaat er vaak iets mis met de connectie. Ook daar altijd het advies om het apparaat uitgeshcakeld t eplaatsen en laten opstarten met de nieuwe connecties. Kennelijk is dat met de PDA ook zo.
Overigens lijkt het me ook beter, want ook de stroomvoorziening veranderd wanneer je de PDA in de holder zet en over het algmeen is het volgens mij beter vor een apparaat om het "stroomloos'' over te laten schakelen naar andre e instellingen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023