Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #161  
Oud 04 november 2004, 07:16
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Weer een paar zenders toegevoegd, dus het is verstandig om de volgende keer de prc en alle 3 pdbs te downloaden....
  #162  
Oud 20 november 2004, 22:42
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Helaas, FBTV werkt niet op een iQue 3600. Als ik het programma open krijg ik de melding "Fout maken Bitmaps", bij het tappen op "Done" krijg ik een soft reset .
  #163  
Oud 21 november 2004, 09:43
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Helaas, FBTV werkt niet op een iQue 3600.
Heb je de low-res versie ook geprobeerd?
  #164  
Oud 21 november 2004, 11:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Met de loresversie krijg ik een foutmelding die op hetzelfde neerkomt: "Error 33: Unsupported bitmap format". Pluspuntje is dat ik geen soft reset krijg .
  #165  
Oud 25 december 2004, 16:10
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Allereerst enorm bedankt voor dit fantastische idee. FBTV is zo ongeveer mijn meestgebruikte programma.

Sinds kort krijg ik op mijn TH55 de foutmelding "Error 16: Date underflow" wanneer ik een programmabeschrijving probeer te openen. Dit gebeurt continue. Een zoektocht op Internet (en www.palmclub.nl natuurlijk) leverde niet veel op. Ik heb geen flauw idee waar ik de fout moet zoeken. Op mijn T3 heb ik nergens last van.

Compleet verwijderen en opnieuw installeren van FBTV lost niets op. Voordat ik van alles ga verwijderen om een eventueel conflict op te sporen, eerst hier de vraag: kent iemand dit probleem en weet iemand misschien hoe dit op te lossen?

Op internet vond ik dit:

Error 16 : Date underflow.

This error is caused when a date expression is evaluated and is less than 01 January 1904.

The following example subtracts the number of days entered in Field1 from 01 January 2000 and displays the result in a dialog box:


Private Sub Button1_Click()
Dim d As Date

d=DateSerial(2000,1,1,0,0,0) - CDbl( Field1.Text )
MsgBox d
End Sub
The code works correctly as long as you enter a number less than 35064 into Field1 , and causes an error for any greater value.


UPDATE 25 DECEMBER 21.30

Oplossing gevonden:
DBscan van Pimlico gedraaid. In de datebook database bleken twee records corrupt te zijn. Nadat deze door DBscan waren gerepareerd, deed FBTV het weer als een zonnetje.

Laatst gewijzigd door Frank; 25 december 2004 om 20:36.
  #166  
Oud 28 december 2004, 10:44
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Nogmaals: een fantastisch programma Frans, maar ik heb één vraagje:

Op mijn TH55 hebben de up en down toetsen en de jog-dial dezelfde functie, namelijk dag vooruit/achteruit.
Is het mogelijk om dit aan te passen zodat, net als bij de navigator van de Tungsten, de up- en downtoetsen gebruikt worden voor dag vooruit/achteruit en de jogdial voor heen en weer schuiven in de tijd (of andersom)?

Laatst gewijzigd door Frank; 28 december 2004 om 10:46.
  #167  
Oud 28 december 2004, 16:28
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Op mijn TH55 hebben de up en down toetsen en de jog-dial dezelfde functie, namelijk dag vooruit/achteruit.
Aangezien ik geen TH55 heb, weet ik de key-codes die gegenereerd worden niet en kan ik het dus niet testen. Ik kan dus (nog) niets beloven. Bovendien had ik 6 dagen geleden papa moeten worden (maar het kindje heeft het nog erg naar z'n zin bij mama), dus ik heb op dit moment even wat andere dingen aan mijn hoofd.....
Even geduld nog dus.
  #168  
Oud 28 december 2004, 19:47
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
[i]Op 28-12-2004, om 17:28 heeft fransbr dit gezegd in Bovendien had ik 6 dagen geleden papa moeten worden (maar het kindje heeft het nog erg naar z'n zin bij mama), dus ik heb op dit moment even wat andere dingen aan mijn hoofd.....
Even geduld nog dus.
Haha, ik begrijp precies wat je bedoelt. Bij ons is er 16 dagen geleden een meid bijgekomen. Ik hoop van harte voor jullie dat de kleine snel zin heeft om op de wereld te komen.
En als het er eenmaal is, en je hebt een beetje pech, dan krijg je nog tijd genoeg.... midden in de nacht

Zonder gekheid, het heeft absoluut geen haast of zo (uiteraard), maar als je een keer de tijd vindt, dan graag.
  #169  
Oud 21 januari 2005, 18:00
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Hoi Frans,

Je programma werkt echt super, maar toch nog een klein foutje kunnen ontdekken. Ik heb iets dergelijks ook al ooit gekregen en hier gepost, maar dat heb je toen gefixt in een nieuwe versie.

Het probleem (zie bijlage) ontstond als ik de details van een programma opvroeg, en tijdens deze popup de popupclock opende. Zodra ik beide popups sloot, ontstond dit met het tv-grid.

Ik ben bang dat deze twee popups elkaar storen? Afijn, ik heb geen idee hoe jij je code hebt geschreven. Het werkt gewoon perfect, op dit rare fenomeen na dan

Groetjes,
Aaron.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg probleem fbtv.jpg‎ (34,5 KB, 26x gelezen)
  #170  
Oud 21 januari 2005, 18:53
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Hoi,

Ik krijg een foutmeldingen wanneer ik info over een programma opvraag. Bijv. van "B&W" van vandaag "Error 49 Record or resource not found" Overigens geldt dit voor allee programma's
Ik heb 4 bestanden geinstalleerd, in het main geheugen. Dus niet op een SD kaartke.

Wat doe ik fout?

Aye (Henk)
  #171  
Oud 25 januari 2005, 17:25
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Op 21-01-2005, om 19:53 heeft AYE dit gezegd in bericht #170
Hoi,

Ik krijg een foutmeldingen wanneer ik info over een programma opvraag. Bijv. van "B&W" van vandaag "Error 49 Record or resource not found" Overigens geldt dit voor allee programma's
Ik heb 4 bestanden geinstalleerd, in het main geheugen. Dus niet op een SD kaartke.

Wat doe ik fout?

Aye (Henk)
Mij lijkt dat dit probleem ontstaat door twee verschillende versies van de databases. Gebruik je een versie FBTV_Progs en FBTV_Desc die je op eenzelfde moment hebt gedownload? Zo niet, dan ligt daar het probleem.

Aaron.
  #172  
Oud 25 januari 2005, 17:48
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 25-01-2005, om 18:25 heeft Aaron dit gezegd in bericht #171


Mij lijkt dat dit probleem ontstaat door twee verschillende versies van de databases. Gebruik je een versie FBTV_Progs en FBTV_Desc die je op eenzelfde moment hebt gedownload? Zo niet, dan ligt daar het probleem.

Aaron.
Ja, op hetzelfde moment gedownload en geinstaleerd.

AYE
  #173  
Oud 25 januari 2005, 17:57
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Dan ben ik bang dat je even op antwoord van Frans moet wachten
  #174  
Oud 26 januari 2005, 08:17
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Ik krijg een foutmeldingen wanneer ik info over een programma opvraag. Bijv. van "B&W" van vandaag "Error 49 Record or resource not found" Overigens geldt dit voor allee programma's
Gebruik je de standaard Palm Datebook ook? Zo nee: open deze en zet er iets in (maakt niet uit wat) en probeer nog eens met FBTV programmainfo op te vragen. Het probleem zou daarmee opgelost moeten zijn. Zo niet dan hoor ik het wel.
  #175  
Oud 26 januari 2005, 09:01
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 26-01-2005, om 09:17 heeft fransbr dit gezegd in bericht #174
Gebruik je de standaard Palm Datebook ook? Zo nee: open deze en zet er iets in (maakt niet uit wat) en probeer nog eens met FBTV programmainfo op te vragen. Het probleem zou daarmee opgelost moeten zijn. Zo niet dan hoor ik het wel.
Nou ik heb net alleen de bestanden gedownload die gedownload moeten worden per dag, en het werkte.Dus het probleem is opgelost. Niettemin bedankt voor de hulp.

AYE
  #176  
Oud 26 januari 2005, 09:20
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Nou ik heb net alleen de bestanden gedownload die gedownload moeten worden per dag, en het werkte.Dus het probleem is opgelost.
Toch zou ik willen weten: is je T|T nieuw en had je Datebook nog niet gebruikt?
  #177  
Oud 26 januari 2005, 09:30
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 26-01-2005, om 10:20 heeft fransbr dit gezegd in bericht #176
Toch zou ik willen weten: is je T|T nieuw en had je Datebook nog niet gebruikt?
Hoe bedoel je "nieuw"? Werkt het met tweedehands niet? Dat databook gebruik ik niet. Daar mankeert toch wel het een en ander aan en er zijn betere alternatieven, zoals "Address UNO" of "Contact-M"

AYE.
  #178  
Oud 26 januari 2005, 09:40
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Hoe bedoel je "nieuw"? Werkt het met tweedehands niet? Dat databook gebruik ik niet. Daar mankeert toch wel het een en ander aan en er zijn betere alternatieven, zoals "Address UNO" of "Contact-M"
Als ik een 2e hands auto koop istie voor mij "nieuw". Ik bedoelde ermee: heb je hem pas? 99.99% van de Palm bezitters gebruiken ooit wel eens (de databases van) de interne Datebook applicatie. FBTV leest bij het opvragen van programmainfo in de Datebook database om te kijken of er een alarm voor het programma gezet is. Als jij nog nooit Datebook geopend hebt is die database er (nog) niet. Vandaar de melding "Record not found".
  #179  
Oud 26 januari 2005, 09:47
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 26-01-2005, om 10:40 heeft fransbr dit gezegd in bericht #178
Als ik een 2e hands auto koop istie voor mij "nieuw". Ik bedoelde ermee: heb je hem pas? 99.99% van de Palm bezitters gebruiken ooit wel eens (de databases van) de interne Datebook applicatie. FBTV leest bij het opvragen van programmainfo in de Datebook database om te kijken of er een alarm voor het programma gezet is. Als jij nog nooit Datebook geopend hebt is die database er (nog) niet. Vandaar de melding "Record not found".
Ja, oke. Ik heb de Tungsten T ongeveer 2 weken. Ik heb het databook natuurlijk weleens geopend maar nooit echte gebruikt, tenminste niet van deze Palm.

Overigens ik had net een alarm ingesteld voor de herhaling van een programma, maar het alarm is niet afgegaan. De aantekening stond wel in het datebook genoteerd.

AYE.
  #180  
Oud 26 januari 2005, 11:42
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Overigens ik had net een alarm ingesteld voor de herhaling van een programma, maar het alarm is niet afgegaan. De aantekening stond wel in het datebook genoteerd.
Ook dit probleem is opgelost. Wel even een nieuwe FBTV.prc downloaden.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023