Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 24 mei 2005, 11:47
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Bedankt. Het is zeker niet 1.23, want die heeft een andere indeling, maar ik kan ook nergens zien welke dit dan wel is. Tricky.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 24 mei 2005, 12:44
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
De Firmware 1.21 update heb ik eventueel nog wel als zip op mijn pc staan. Mail me even privé, dan stuur ik je die toe.

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #43  
Oud 24 mei 2005, 20:46
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en me gelijk maar gewaagd aan 1.23 (toch bedankt, Peter). Lijkt te werken. In ieder geval van 30% naar 45% vrije ruimte gegaan. Maar onder Phone Info is firmware nog steeds blanco! Ik weet dat ik ooit 1.15 had en die info moet ik van dat scherm hebben, dus ooit heeft het er gestaan, maar de laatste tijd niet meer. Rare bug.
Nu maar eens kijken hoe het ding zich houdt...
Met citaat reageren
  #44  
Oud 27 mei 2005, 10:54
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Nu we een paar dagen verder zijn durf ik wel te stellen, dat 1.23 stabiel is. Komend vanaf 1.15 heb ik nu minder spontane resets (van gemiddeld 1 per dag, naar 1 per drie dagen), meer geheugen en het lijkt alsof het geluid wat beter is, maar eerlijk gezegd kan het best zijn dat ik mezelf dat wijs maak nav wat ik van anderen gelezen heb. Verder had ik bij de oude versie vrij regelmatig dat de netwerkverbinding verbroken beelk te zijn; dat is niet meer voorgekomen sinds de update.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 27 mei 2005, 11:11
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Ik vroeg me al af waarom iedereen zo graag wil upgraden naar een beta versie. Al die Amerikanen met 1.08 snap ik nog wel (zal wel wat meer bugs bevatten), maar mijn 1.15 doet het prima, totaal geen klachten nog. Ok, wat meer geheugen is altijd meegenomen, maar ik wacht toch liever op de officiele versie.

Enig idee waar die resets vandaan kwamen?
Met citaat reageren
  #46  
Oud 27 mei 2005, 11:31
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Enig idee waar die resets vandaan kwamen?
Nee, de info daarover vermeldde nooit een applicatie. Trouwens, ik realiseer me opeens dat ik nog 1 minpunt vergeten heb te noemen: ik heb nu al een paar keer gehad dat het apparaat opeens ongelofelijk traag wordt en je moet wachten op resultaat van iedere toetsaanslag. Uiteindelijk resulteert dat in een totale stilstand; geen reset , maar een freeze. Een soft reset lost het op.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 27 mei 2005, 11:37
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld
Trouwens, ik realiseer me opeens dat ik nog 1 minpunt vergeten heb te noemen: ik heb nu al een paar keer gehad dat het apparaat opeens ongelofelijk traag wordt en je moet wachten op resultaat van iedere toetsaanslag.
Dit is een minpunt van firmware versie 1.23? Das toch een serieuze waarschuwing dan.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 27 mei 2005, 12:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichieB
Dit is een minpunt van firmware versie 1.23? Das toch een serieuze waarschuwing dan.
Klinkt als een slechte GPRS connectie met een (mail)server. Dan wordt de Treo heel traag. Heb je goede connectie, dan gebeurt dit niet.

Ik zou overigens niet in paniek raken van 1 slechte review op al die goede.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #49  
Oud 27 mei 2005, 12:34
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Ja, dat heb ik nu ook met 1.15 .. als ik mail ophaal (of aan het surfen ben) via een slecht verbinding. Ga je me nu vertellen dat als ik mail in de achtergrond op laat halen, en de verbinding slecht is, het hele PalmOS gaat wachten totdat er een verbinding is? Zou een beetje sneu ontwerp zijn dan (en niet echt multitasken).
_____
Te Koop: Treo 650 Metal Deluxe Case - Klik hier!

Laatst gewijzigd door RichieB; 27 mei 2005 om 13:07.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 27 mei 2005, 13:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Zou een beetje sneu ontwerp zijn dan (en niet echt multitasken).
1) PalmOS multitaskt normaal geproken niet.

2) Als Outlook in Windows een slechte netwerkverbinding heeft bij een actieve exchange mode dan hangt mijn Windows ook half, en dat is dan wel multitasking.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #51  
Oud 27 mei 2005, 13:48
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
2) Als Outlook in Windows een slechte netwerkverbinding heeft bij een actieve exchange mode dan hangt mijn Windows ook half, en dat is dan wel multitasking.
Een beetje off-topic, maar ik heb Windows nooit als multi tasking OS beschouwd. Het probleem is vaak dat explorer.exe (je desktop omgeving zeg maar) hangt als er iets met het netwerk en/of disken aan de hand is. Dat is ongeveer hetzelfde als dat onder Linux je X omgeving stopt op het moment dat je NFS server niet meer te bereiken is. Dat zal onder Linux niet gebeuren omdat het gewoon niets met elkaar te maken heeft. Onder Windows helaas dus wel.

Terug naar PalmOS: het is inderdaad PalmOS 6 die echte multitasking ondersteund. Dus het beschreven probleem zal inderdaad voor komen.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 27 mei 2005, 15:49
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Die spontane resets hebben vooral te maken met een slecht geheugenverdeling. Sinds ik upgrade 1.21 heb, zijn die spontane resets verdwenen. Je kunt de oorzaak van de laatste reset trouwens oproepen. Als je naar #*377 'belt', krijg je een schermpje met de oorzaak van de laatste fatal exception.

Peter
Met citaat reageren
  #53  
Oud 27 mei 2005, 15:51
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Wel heb ik nog steeds een probleem met linken naar de standaard databases. Als ik bijvoorbeeld in het outlineprogramma Shadow een item doorlink naar de todo database krijg ik een reset . Ook in Tealphone, wanneer ik een adres naar een ander adres wil linken.

Peter
Met citaat reageren
  #54  
Oud 01 juni 2005, 11:50
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Ook ik heb gisteren de firmware update gedaan...
Het ging goed, alleen nu heb ik problemen met het zetten van alarms.... Er wordt namelijk geen 1 alarm meer weergegeven, in welk programma ik het ook instel...
Bobs alarm, world clock, agenda, geen 1 alarm gaat af ....

Zijn er meer mensen met dit probleem toevallig?
Met citaat reageren
  #55  
Oud 01 juni 2005, 19:34
Goswin
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ivos
Ook ik heb gisteren de firmware update gedaan...
Het ging goed, alleen nu heb ik problemen met het zetten van alarms.... Er wordt namelijk geen 1 alarm meer weergegeven, in welk programma ik het ook instel...
Bobs alarm, world clock, agenda, geen 1 alarm gaat af ....

Zijn er meer mensen met dit probleem toevallig?
Doet de rest van je geluid het wel? Spellen, MP3's etc.etc.? Zoja, heb je dan je instellingen al eens bekeken? Probeer ook eens een ander geluid als alarm-toon in te stellen... doet ie het dan wel?


Succes met testen en groet,
Goswin
Met citaat reageren
  #56  
Oud 01 juni 2005, 19:37
Goswin
Guest
 
Berichten: n/a
Die spontane resets schijnen het meeste voor te komen bij mensen die van te voren al een Treo 600 in hun bezit hadden en vanaf die config geupgrade zijn naar de Treo 650.

'n Erg belangrijke veroorzaker van de resets is ook DocsToGo 7.001/7.003... ff updaten naar v. 7.006 (=gratis) en je Treo 650 wordt steeds stabieler.

Helaas blijft het momenteel wel nog een 'aandachtspuntje' voor Palm. Wellicht firmware 1.25 / 1.27?

Groet,
Goswin
Met citaat reageren
  #57  
Oud 01 juni 2005, 20:57
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Ik ben niet erg tevreden over de update...
Het alarm werkt niet (nergens niet meer), ik krijg geen sms-notificatie meer als er een nieuwe sms binnenkomt, alleen het evelopje bovenin... Verder is het batterij-verbruik drastisch toegenomen als ik het bekijk over vandaag... vanmorgen was ie helemaal opgeladen, en nu nog maar 42%... Ik heb niet echt veel gebeld (hooguit 10 min.) en bluetooth heeft een half uurtje aangestaan....
Het geluid is wel in sterkte toegenomen, maar in kwaliteit gedaald.. Het wordt soms echt vervormd nu als het volume op de max. staat...

Misschien dat ik deze dagen nog wat meer nieuws heb hierover (hoe ik het opgelost heb of niet oid), maar kunnen anderen misschien deze ervaringen met mij delen??

Groeten,
Ivo
Met citaat reageren
  #58  
Oud 02 juni 2005, 12:23
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Na een simpele soft-reset werkt het alarm en de sms-notificatie weer...
Vannacht heb ik de batterij helemaal opgeladen, en na vanmorgen 2,5 uur mp3's geluisterd te hebben is de batterij nog 90%... Er zal gisteren wel iets fout zijn gegaan waardoor de treo erg lang aangestaan heeft...
De meeste problemen zijn dus weer opgelost!
Met citaat reageren
  #59  
Oud 05 juni 2005, 16:03
bdenhartog
Guest
 
Berichten: n/a
Onlangs ook een Treo 650 Aangeschaft
de software geeft bij Phone info versie 1.0 aan
Toestel loopt regelmatig vast waar is er een nieuwe firmware te vinden ??
Met citaat reageren
  #60  
Oud 27 juli 2005, 19:23
plen
Guest
 
Berichten: n/a
Hi

mijn treo 650 geupgrade

Maar vandaag was ik in Luxemburg en elke keer als die van provider veranderde( l tango….) kreeg ik een krache

Crash was caused by Phone 1.0, with error HALRadioAcDc.c, Line:441, Host wake not asserted in time

Weet soms iemand wat dit is

Paul.linssen at pandora punt be

Laatst gewijzigd door domo; 27 juli 2005 om 19:49.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023