Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 juli 2003, 22:17
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Review: KeySuite

Chapura (bekend van o.a. Pocket Mirror en KeyContacts) heeft eind juni KeySuite uitgebracht. Dit pakket zorgt voor een veel betere ondersteuning op de pda voor gebruikers van Outlook.

Ik heb KeySuite een tijdje uitgeprobeerd en er een review van geschreven.

Klik hier voor het review van KeySuite .

Veel leesplezier, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juli 2003, 22:05
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Question

Na het lezen van de review, overigens mijn complimenten voor dit stukje vlijt, ben ik toch weer aan het twijfelen om een adresboekvervanger te gebruiken. Maar goed Keycontacts wordt niet meer los verkocht.
Wel heb ik een vraagje over deze opmerking:
Citaat:
Met Pocketmirror Pro is het gelukkig geen enkel probleem om in de HotSync Manager ook Outlook Calendar weer op Synchronize the files te zetten voor alleen je privé folders.
Ik zou namelijk het zakelijke outlook adresboek en agenda in mijn laptop willen syncen met Keycontacts/Keysuite maar privé gewoon de basisapps willen gebruiken.
Hoe werkt dit dan ?

Grt, Joep
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2003, 22:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dat is geen enkel probleem met deze combinatie. In Keysuite geef je aan dat je gebruik wilt maken van het Outlook-profiel van je werk en in PocketMirror Pro geef je aan dat wilt synchroniseren met je persoonlijke Outlook-profiel. Bekijk maar eens goed de screenshots van beide reviews.

edit: Excuus, bij het review van PocketMirror Pro zit niet zo'n screenshot. Het principe is echter hetzelfde als bij Keysuite.

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 18 juli 2003 om 22:14.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2003, 12:43
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
KeySuite en ToDo's

Roel,

Bedankt voor jouw uitstekende review van KeySuite.

Heb echter toch even een opmerking. Als gebruiker van Outlook op de zaak werk ik veel met ToDo's en sinds Juni op de wijze zoals besproken in The Palm Businessbook. Juist daarom gebruik ik thuis de Palm Desktop, omdat deze meer mogelijkheden biedt met de ToDo's. Met name prioriteiten zijn voor mij belangrijk. Outlook kent alleen Low, Medium en High, dat is voor mij niet voldoende. Als dit nu eens net zo was als bij de Palmdesktop. Ook het veranderen van de categorie (Bijvoorbeeld: A-Vandaag naar B-Morgen) gaat bij de PD veel gemakkelijker en je kunt de inhoud van een Note ook nog direct aflezen in het rechter vak. Op mijn Palm gebruik ik ToDo+.

KeySuite is een goede combinatie met Outlook, echter ik zie nog geen voordelen voor de takenlijst, zoals ik die met de Palm Desktop wel heb. Voor mij thuis blijft de Palm Desktop daarom favoriet. Kom ik bij een vraag, is de combinatie: - Keysuite op de palm met de Palm Desktop op de PC thuis wel te maken?

Groeten,
Frits
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2003, 17:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De KeySuite databases (deze staan helemaal los van de standaarddatabases) synchroniseren alleen met Outlook. De Palmdesktop synchroniseert met de standaard databases op de Palm.

Wat je wel kan doen is met PocketMirror ook de standaard ToDo synchronisatie weer in gebruik nemen. Deze werkt dan wel weer samen met de Palmdesktop. Heel waarschijnlijk is dit gewoon via de HotSyncmanager weer in te stellen. Bij het installeren van KeySuite is dit alleen maar op 'Do Nothing' gezet.

Categoriën wijzigen met KeyTasks gaat juist heel makkelijk. Je kan een taak ook aan meerdere categoriën koppelen.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 juli 2003, 21:01
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Lightbulb KeySuite

Hmmm, zal me in de synchronisatiemogelijkheden eerst eens verder verdiepen, er kan meer dan dat ik dacht (en weet). Is er over Keytasks nog meer te lezen?

Overigens Roel, nog bedankt voor jouw mail-reactie.

Frits
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 juli 2003, 21:54
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Question Thuis en werk

Kan ik Keysuite thuis installeren met mijn Outlook en de handheld applicaties, terwijl ik dit niet op de PC van mijn werk doe? Ik wil het graag eerst thuis uitproberen, alvorens ik het ook op de PC van mijn werk ga toepassen. Wat gebeurt er als het niet bevalt, is dan mijn oorspronkelijke datebook, contacts, todolist en memo in mijn Prism niet meer actueel?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 juli 2003, 21:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Zoals in de review te lezen is, gebruikt Keysuite andere databases dan de standaard PIM applicaties op je Palm.

Keysuite werkt dus NIET op de computer op je werk.

Echter, als je Pocketmirror simultaan laat lopen, heb je toch altijd de goeie gegevens bij de hand in je normale PIM applicaties, maar niet in Keysuite. Je kunt het in feite dus maar 'half' in de praktijk uitproberen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 juli 2003, 22:10
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Goed, dus als ik het thuis installeer heeft dit geen consequenties voor de werksituatie.

Jouw 2de deel van jouw antw. begrijp ik niet.

Worden de oorspronkelijke databases nu wel of niet bijgewerkt. Als het niet zo is voel ik er weinig voor om het te proberen. Ik werk n.l. met mijn applicaties zowel thuis als op mijn werk.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 juli 2003, 22:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Frits,

Gebruik jij nu Chapura Pocketmirror om je Visor met Outlook te synchroniseren? Pocketmirror levert de conduits die je Palm met Outlook laten communiceren.

Outlook calendar <--> Palm datebook
Outlook tasks <--> Palm ToDo

Etcetera. Bij installatie van Keysuite wordt deze communicatie uitgeschakeld, omdat Keysuite met *eigen* databases en conduits werkt, die nieuw worden aangemaakt in je Palm. Met andere woorden, Chapura Pocketmirror wordt op 'do nothing' gezet. Als je een hotsync uitvoert, worden alleen veranderingen genoteerd in de programma's van keysuite, niet meer in de PIM programma's die je nu standaard gebruikt.

Wil je dat de oorspronkelijke databases ook bijgewerkt worden (lijkt me handig als je op je werk synct), dan moet je de boel van Pocketmirror weer eenmalig manueel op 'synchronize files' zetten, en alles loopt dan weer.

Ik geloof dat ik in mijn eerste bericht precies hetzelfde zei, maar ik hoop dat het nu duidelijker is.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 juli 2003, 22:24
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Thumbs up

Ja, ik heb pocketmirror.
Als ik je nu goed begrijp kan ik de settings in Keysuite aanpassen zodat ik de meest actuele situatie van Outlook toch (eenmalig?) kan laten synchroniseren met de standaard applicaties in mijn palm.
Het is dus net zoiets als een eenmalige backup maken naar de Palmdesktopfiles (Kan ook in Pocketmirror).
Heb ik het bij het goede eind?
(Bedankt voor je reactie's (ook in de andere thread), overigens)
Frits
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 juli 2003, 22:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Laten we het zo zeggen (uiteindelijk geldt het resultaat he)....

Je kunt op precies, excact dezelfde voet verdergaan met je al geinstalleerde PIM applicaties op je Palm, mits je na installatie even de Pocketmirror settings weer even terugzet zoals die waren voordat je Keysuite installeert. Maar dit duurt 5 seconden, en is een briesje.

Daarnaast kun je Keysuite uitproberen op de computer thuis, maar uiteraard kun je op de computer op je werk niet met Keysuite synchroniseren omdat je daar niks van Keysuite wilt installeren.

Keysuite en Pocketmirror werken dus parallel aan elkaar. Dus, als je via Keysuite bijv. je hele adressenbestand weghaalt, en je synchroniseert, zullen in Outlook ook alle contacts verdwijnen. Synchroniseer je daarna weer, dan verwijnen, via Pocketmirror, ook al je adressen op je Palm in je standaard adresboek. (of dit gebeurt in de eerste sync ronde al, afhankelijk van of de conduit voor Keysuite eerder gesynct wordt dan Pocketmirror).
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 31 juli 2003 om 22:36.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 juli 2003, 22:47
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Frits (en Gazpacho),

Dit is lastig.
Ik ga er nu even van uit dat de Outlookwijzigingen op de werkplek ook van belang zijn. Op de thuis PC zullen de Outlookgegevens in principe alleen met de KeySuite databases op de Palm gesynchroniseerd worden. In de HotSyncmanager kun je de Outlook Calendar, Datebook, Tasks en Notes ook weer 'aanzetten', maar dit kan dubbele afspraken opleveren. Beter zou zijn: desktop overwrites handheld.

Op het werk is het lastiger, want de wijzigingen via KeySuite op de Palm komen niet op het werk terecht.
Synchroniseren op het werk zal alleen rekening houden met de standaarddatabase.

Het mooie van KeySuite is juist dit zowel thuis als op het werk te gebruiken en dan per PC aangeven welke Outlookfolders gesynchroniseerd moeten worden. Een mengvorm is toch lastig.

Hopelijk zijn de (on)mogelijkheden nu wat duidelijker.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #14  
Oud 31 juli 2003, 22:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385


Wacht ff nou snap ik het even niet meer. Met dubbele afspraken had ik inderdaad even geen rekening gehouden, maar Desktop overwrites handheld voor Pocketmirror is toch geen oplossing, aangezien als je iets verandert op je handheld dat dit niet meer terugkomt op geen een desktop computer?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 31 juli 2003, 23:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als je synchroniseerd (dus twee richtingen op) met het ene pakket (KeySuite voor de thuissituatie), dan is het aan te raden de standaard databases alleen te vullen vanaf de PC. Ik geef toe dat het niet lekker werkt. Het is echt veel handiger om op iedere PC waarmee je synct KeySuite te gaan gebruiken.

Een echt werkbare oplossing is er niet. Wellicht kun je alles normaal synchroniseren, MITS je maar in 1 pakket op de Palm je wijzigingen aanbrengt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #16  
Oud 31 juli 2003, 23:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Een echt werkbare oplossing is er niet. Wellicht kun je alles normaal synchroniseren, MITS je maar in 1 pakket op de Palm je wijzigingen aanbrengt.
Ja inderdaad, met die gedachte zat ik ook al te spelen. Dus dat je Keysuite slechts gebruikt om 1x je gegevens erop te gooien, de Keysuite conduits stilzet, en dan te kijken of je het handig vindt om met Keysuite te werken op de Palm, want daar gaat het uiteindelijk om.

Dat bedoel je toch, Roel?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 31 juli 2003, 23:33
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Exclamation

Dus.......... Beter installeren op zowel thuis-PC als werk-PC, dan kan ik optimaal gebruik maken van het programma.

Mooi, en dan bevalt het na 15 dagen gebruik toch niet, hoe krijg ik dan alle info teug in de standaard PIM van mijn Palm?
Ben benieuwd...............
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 juli 2003, 23:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 31-07-2003, om 23:33 heeft Frits dit gezegd in bericht #17
Dus.......... Beter installeren op zowel thuis-PC als werk-PC, dan kan ik optimaal gebruik maken van het programma.

Mooi, en dan bevalt het na 15 dagen gebruik toch niet, hoe krijg ik dan alle info teug in de standaard PIM van mijn Palm?
Ben benieuwd...............
Ja, ja die weet ik!!!

Keysuite op beide apparaten de-installeren, en de PocketMirror conduits weer aanzetten, en dan weer gewoon syncen!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #19  
Oud 31 juli 2003, 23:53
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Unhappy

Heb je dit al gedaan of iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Moet er niet aan denken dat ik alles kwijt zou zijn...............
Frits
Met citaat reageren
  #20  
Oud 01 augustus 2003, 00:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Zolang je gewoon voor de zekerheid "Outlook overwrites handheld" doet, als alles in Outlook 100% zeker is, dan is er helemaal niks aan de hand.

Ik verwed er een kratje soep onder.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023