Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 april 2015, 18:38
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Ziggo mail

Ik heb sinds vandaag Ziggo mobiel, mijn internet heb ik werkende gekregen mijn e-mails kan ik ook ontvangen alleen als ik iets wil versturen lukt het niet, ergens is er iets mis met de instellingen wie kan mij helpen, ik ben in het bezit van een HP PRE3, Helpdesk Ziggo weet geen raad ??

Laatst gewijzigd door Selder Ronald; 13 april 2015 om 19:02.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 april 2015, 05:29
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik neem aan dat je emailaccount ook van Ziggo is? Het kan overigens zijn dat je mobiele abonnement en een vaste connectie technisch gezien alleen in naam gelijk zijn. Het meest waarschijnlijke probleem is dat het mobiele netwerk uitgaande mail over poort 25 (dat is de standaard voor een SMTP mailserver) blokkeert om veiligheidsredenen. Dat is bijna altijd het geval. Met andere woorden, je Pre3 kan de mailserver nooit bereiken.

De enige oplossing is een beveiligde verbinding en poort gebruiken, mocht de uitgaande mailserver dat ondersteunen. Anders zit er niets anders op dan ofwel de uitgaande mailserver van Ziggo mobiel te gebruiken (met correct reply-to adres zodat een reply naar het juiste adres gaat), ofwel een ander mailaccount te gebruiken zoals bijvoorbeeld Gmail.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2015, 08:02
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Dank U wel

Nu heb ik spijt er van dat ik naar Ziggo ben overgestapt want bij HI werkte het goed daar kon ik ook MMS berichtjes verzenden wat nu ook niet lukt, trouwens Google account aanmaken op de HP Pre3 lukt ook niet ik heb wel via C-Dav mijn contacten kunnen syncen maar een G mail lukt niet

Wat kan ik nu het beste doen, terug gaan naar HI? Groetjes Ronald
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2015, 11:26
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Opgelost

Had vandaag een Ziggo medewerker aan de lijn die me wel kon helpen:

inkomende mail: pop.ziggo.nl
gebruikersnaam met wachtwoord invullenversleuteling geen, poort 110
uitgaand: smtp.ziggo.nl, authenticatie aan,gebruikersnaam met wachtwoord, versleuteling TLS, poort 587 en dan valideren toen werkte het
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 april 2015, 02:50
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Late reactie, maar goed dat het gelukt is. Google accounts werken niet meer met webOS, tenzij je alternatieve synchronisatie plugins installeert. De authenticatiemethode die webOS standaard gebruikt wordt niet langer ondersteunt. Ik ben de naam van de plugin even kwijt nu.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023