Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 september 2006, 12:03
djunclesam djunclesam is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juli 2006
Berichten: 39
Programma Aanbieden?

Stel, na maanden van ploeteren en noeste arbeid heb ik een geniaal programmatje ontwikkeld dat ik graag met de rest van de wereld wil delen maar dan toch liever niet als free-ware.

Voor de meest simpele progjes op pdassi betaal je immers ook al snel 10 euro en een beetje iets terug zien van al de tijd en moeite kan natuurlijk ook geen kwaad. Maar... hoe zou je zoiets dan moeten aanpakken?

Zelf een website opzetten en dan mensen via paypal laten betalen of zoiets dergelijks, of zou je het ook via bijvoorbeeld pdassi of een soortgelijke site kunnen laten aanbieden. Kon op pdassie daarover niks vinden.

Ben wel eens benieuwd hoe zoiets ongeveer te werk gaat. (o en nee, ben voorlopig nog niet klaar met het programma )

ps. We gaan even vanuit dat registartie code en beveiligingen op het programma goed geregeld zijn.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2006, 12:12
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Er zijn verschillende mogelijkheden, maar dat had je natuurlijk al gevonden.

Via de standaard verkoopkanalen zoald pdassi, palmgear etc kost het je gemiddeld 30% van de verkoopprijs (nog afgezien van de 19% bijdrage aan Zalm). Het uploaden van je programma en beschrijving is heel simpel, zij zorgen ervoor dat je in ieder geval de eerste dag op de voorpagina komt te staan.

Je programma op een eigen site plaatsen scheelt in ieder geval de 30% en de kosten van een site kan al vanaf zo'n 16 euro per jaar. Het grote probleem hier is om naamsbekendheid te krijgen. Ofwel hoe vinden je 'klanten' het programma, Google alleen is niet voldoende.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djunclesam
ps. We gaan even vanuit dat registartie code en
beveiligingen op het programma goed geregeld zijn.
Zelfs dat garandeerd niet dat het programma niet 'gekraakt' wordt.

En verwacht geen hoge inkomsten.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 september 2006, 12:36
djunclesam djunclesam is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juli 2006
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB
Zelfs dat garandeerd niet dat het programma niet 'gekraakt' wordt.

En verwacht geen hoge inkomsten.
Het progje is voor een vrij kleine markt dus dan hoop je dat er wat minder moeite wordt gedaan dan op de mainstream programma's om het te kraken, het risico blijft natuurlijk altijd.

En voor de inkomsten doe ik het ook niet perse. Zou leuk zijn als je er een klein zakcentje aan over houdt (voor de nieuwe agendus ofzo ), uiteindelijk blijft het hobby en doe ik het voor mijn plezier
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 september 2006, 13:01
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Tam Hanna van TamsPalm (ook gekend van binary clock) heeft een blog waar hij naast Palmnieuws ook regelmatig zijn bevindingen over (zijn eigen) softwareontwikkeling en micro ISV's (kleine onafhankelijke software verkoper) plaatst. Zeer verhelderend!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB
Je programma op een eigen site plaatsen scheelt in ieder geval de 30% en de kosten van een site kan al vanaf zo'n 16 euro per jaar.
Maar betalingsservices zoals PayPal zijn toch ook niet gratis (5%)?
Citaat:
Het grote probleem hier is om naamsbekendheid te krijgen. Ofwel hoe vinden je 'klanten' het programma, Google alleen is niet voldoende.
Zie Dmitry Grinberg. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 september 2006, 13:09
djunclesam djunclesam is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juli 2006
Berichten: 39
Eigenlijk is het probleem meer van hoe het beste aan te bieden dan de commercie. Zoals ik al zei is de markt ervoor vrij klein en denk ik wel te weten hoe ik tegen die tijd de geintresseerden moet weten te bereiken.

Vroeg het me meer af, er vanuitgaande dat enkelen hier wel ervaring mee hebben, hoe je dingen het beste kunt regelen. Als je het via een eigen site zou doen dan kost het weer een hoop tijd om alles te regelen en vragen te beantwoorden.... en dat gaat dan weer tenkoste van het volgende project... uiteindelijk wil ik programmeren en geen handeltje opzetten. Maar als het dus wel via pdassi kan dan ga ik dat wel eens verder uitzoeken.

Zoals ik al zei gaat het niet om het geld, maar meer om eens te kijken of mensen er wat voor over hebben om voor mijn eigen creatie te betalen, beetje mijn eigen ego strelen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 september 2006, 13:14
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Mocht je het programma via pdassi of palmgear beschikbaar stellen, dan zal je toch zelf de vragen moeten beantwoorden.
Zij zorgen alleen voor de betaling en eventueel het genereren van de registratiecodes.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 september 2006, 16:03
djunclesam djunclesam is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juli 2006
Berichten: 39
edit: weg-ge-dit dan maar

Laatst gewijzigd door djunclesam; 28 september 2006 om 08:51.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 september 2006, 18:51
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De vraag is niet zo vreemd, maar wel niet toegestaan op dit forum. Jij wilt immers ook betaald worden voor het gebruik van je software.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 september 2006, 08:57
djunclesam djunclesam is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juli 2006
Berichten: 39
Al weer weggehaald dan maar. En zoals ik al zei, ik ben uiteraard bereid te betalen voor mijn software, heb de standaard versie daarom ook aangeschaft en indien ik het geld heb dan zal ik er zeker over denken om de Pro versie te kopen maar aangezien ik momenteel nog studeer kan ik niet even het bedrag ophoesten daarvoor...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 september 2006, 09:14
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik zie er eigenlijk geen graten in. Waarom zou een softwarebedrijfje dat niet als dienst mogen aanbieden? Voor zover ik kan zien in de licenties van mijn compilers is zoiets niet uitgesloten. Ikzelf mag er zoveel mee kompileren als ik wil. Het programma mag gewoon niet aangeboden worden op meerdere PC's of in een netwerk waardoor anderen tegelijk van de kompiler zouden kunnen gebruik maken. Maar zolang ik zelf de kompilatie handmatig uitvoer, is er denk ik geen enkel probleem. Er staat nergens bepaald dat ik zelf ook de source moet geschreven hebben of er eigenaar moet van zijn.
Het verzoek is in die zin ongewoon dat het in de praktijk bijna nooit voorkomt, want je geeft misschien je bronkode en/of idee weg aan een latere konkurrent.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023