Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 november 2000, 16:52
Jessica
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Ik ben sindskort in het bezit van een palm m100 en een nokia 8210 en ben vandaag op onderzoek uitgegaan naar e-mailprogramaatjes voor op mijn palm. Ik heb toen Eudora gedownload en op mijn palm gezet, maar nu heb ik problemen met het werkend krijgen van het programma. Ik heb als account mijn hetnet account genomen, en alle gevraagde gegevens ingevuld, username, password, primaire en secundaire dns, het telefoonummer van hetnet, en dan als modem IR to handheld/PC of current krijg ik het niet voor elkaar om verbinding te krijgen. Elke keer gaat mijn palm verbinding zoeken, maar geeft dan een PPP error, of met current als modem een andere error.
Wat moet ik nu doen om het werkend te krijgen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2000, 19:17
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Arrow Het Net / m100

Heej Jessica,

Ga naar Preferences > Network

Bij Service kies je voor Windows RAS
bij User Name vul je je email-adres in (dus. jessica@hetnet.nl bv.)
bij Password het wachtwoord wat bij dat account hoort
Connection zet je op IR to a PC/Handheld
bij Phone het HetNet inbelnummer

Dan klik je op Details:
bij Connection type -> PPP
Idle Timeout -> 2 minutes
Query DNS -> niet gevinkt
Primary DNS -> 195.121.1.34
Secondary DNS -> 195.121.1.66
IP Adress / Automatic -> gevinkt

Eudora weet ik niet precies, maar de pop3 voor HetNet is pop.hetnet.nl en de smtp is mailhost.hetnet.nl

Je pop3 username is het gedeelte voor het @ van je emailadres. Voor ht wachtwoord geldt hetzelfde wachtwoord als je normale wachtwoord.

Hopelijk lukt het hier wel mee.

jp.

ps. Misschien is het makkelijk om via je Preferences > Network daar eerst een connectie te maken en te kijken of dat wel al lukt. Dan weet je in ieder geval dat daar de fout niet zit. Je kunt op de Palm zien of je een internetverbinding hebt door een knipperend streepje rechtsbovenin.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2001, 21:18
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
heej sieling,

op een visor is dit ook niet aanwezig. Je hebt hiervoor bv. IR/Link voor nodig (gebruik ik ook icm Siemens S35). Dan heb je wel de mogelijkheid om infrarood een connectie te maken. IR/Link 1.5 kun je vinden bij http://www.iscomplete.com. Er is ook een ander programma, nl. IRSync. Hier heb ik echter geen ervaringen mee.

jp.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023