Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 november 2003, 16:36
verwdrgr
Guest
 
Berichten: n/a
Question Mijn Psion kan in de kliko en nu what to buy ?

Ola lezers,

Ik heb nu 2 jaar mijn psion en heb hem al 3 keer opsgestuurd ter reparatie a 150,- en nu is het nog steeds uitvallen als ik hem echt nodig heb. Tevens is de synchronisatie een drama met dubbele contacten en afspraken die niet 100% overgenomen worden. Voor mijn werk zit ik altijd in het buitenland en ik heb al eens op een foute dag in Z-Frankrijk gestaan, was gelukkig wel goed weer !

Waarvoor ik hem ga gebruiken is outlook synchro en veel exell bestanden. Tevens vraag ik me af of ik met draadloos adsl thuis ook emails kan ophalen. Mijn vader heeft net een palm gekocht maar daar had ik 1 probleem mee en dat is dat je in 1 opzicht niet kan zien wat je in een bepaalde week gaat doen. Dan moest hij namelijk eerst op de afspraak tikken voordat hij zag wat de plannig was. Bij mijn oude Revo kan ik per week exact zien waar ik naar toe moet. Navigtie hoeft niet want die zit al in mijn auto. Wel wil ik communiceren met nokia 6310 bluetooth en met mijn laptop compaq nx9000. Budget rond 6-800,-. Moet bestand zijn tegen het uit je borstzak vallen ( indien val in toilet hoeft hij niet te blijven drijven ) .Ik wil wel in 1 keer iets goed kopen

Ik ben echt geen IT kenner dus alle suggesties zijn van harte welkom ! Ik heb al PC magazine's gelezen ( geleend van SAP broer )maar ik ben er echt nog niet uit als ik de helft van de tekst snap dan ben ik al tevreden

De groeten uit Brabant

Robin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2003, 18:18
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Kijk eens naar de Palm Tungsten|T3.
Deze heeft bluetooth, voor communicatie met je 6310, mogelijkheid tot het synchroniseren met Outlook en als je er een hardcase om doet moet 'ie bestand zijn tegen aardige vallen.
Of het in de agenda mogelijk is om het weekoverzicht in tekst te zien weet ik niet. In de oude PalmOS agendasoftware was dat niet mogelijk, maar hoe dat zit met de nieuwe software, zoals geleverd op de Tungsten|T3, weet ik niet. Mocht het niet kunnen, dan is er altijd nog agendavervangende software die de door jou gewenste functie wel biedt.
De Tungsten|T3 heeft geen WiFi. Als dat een echte vereiste is omdat je binnenshuis gemakkelijk je e-mail op wilt kunnen halen, zou je de Palm Tungsten|C kunnen overwegen. Dat is momenteel de enige palm met ingebouwde WiFi.
Maar je kunt natuurlijk ook je e-mail iedere keer als je Hotsynct (gegevens tussen je palm en computer synchroniseert) naar je palm toe halen.

Voor meer informatie over beide genoemde palmmodellen zie http://www.palmone.com/nl (het lijkt wel reclame ). Ook met de zoekfunctie valt een aardige hoeveelheid informatie over beide modellen in te winnen.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 20 november 2003 om 18:20.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 november 2003, 19:49
verwdrgr
Guest
 
Berichten: n/a
T3 / of C

Ola koekiemonster,

Bedankt voor je reaktie, eerste keer voor mij dat ik chat of aan een forum deelneem...... erg relaxed !

Die T3 is inderdaad een snelle 400 h net als de C. Ik ben nog wel gehecht aan een toetsenbordje ? Het schrijven went wel snel zegt zelfs mijn pa dus dit moet te doen zijn. Die C is wel zwaar en redelijk dik en plastic look.

Kun je zo'n 64mb nog uitbereiden naar 126 of 256 net zoals bij de HP's ?

Qua energie verbruik is de T3 gunstiger als de C ?

Wat is nu het grote verschil met bv de Sony Clie Peg-UX 50. Is dit meer voor foto / hobby dit gaat wel ten koste van de MB's lees ik in PC Magazine.

Ik ben weer een stuk verder in mijn aanschaf traject.

Kun je die PDA's ook ergens zien en vooral touchen ? Op het internet zijn genoeg winkels !

Saludos

Robin

ps: Noting Hill op Net5

Hoe die smilies werken daar kom ik nog niet helemaal uit

Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 november 2003, 19:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 20-11-2003, om 19:18 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #2
Kijk eens naar de Palm Tungsten|T3.

Of het in de agenda mogelijk is om het weekoverzicht in tekst te zien weet ik niet. In de oude PalmOS agendasoftware was dat niet mogelijk, maar hoe dat zit met de nieuwe software, zoals geleverd op de Tungsten|T3, weet ik niet. Mocht het niet kunnen, dan is er altijd nog agendavervangende software die de door jou gewenste functie wel biedt.
Nee helaas, Palmone heeft de agenda behoorlijk vernieuwd, en goed ook, maar...

De domkoppen zijn vergeten een weekoverzicht in te bouwen met tekst. Erg dom van ze, want dat is juist wat mensen die of overstappen van een papieren agenda of van een Psion komen het meest zullen missen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 november 2003, 19:57
verwdrgr
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up weekoverzicht met tekst

ha die metck,

Thanks for the response

Dus geen weekoverzicht met tekst. Dit is inderdaad een van de belangrijkere overzichten omdat je zo direct kan zien waar je welke week zit zonder te hoeven klikken ?

Any solutions or suggestions ?

Hoe bevalt je eigen T3 ?

Robin
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 november 2003, 20:03
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Kun je zo'n 64mb nog uitbereiden naar 126 of 256 net zoals bij de HP's ?
Vooralsnog niet, de kans bestaat dat zoiets in de toekomst nog komt. Voordeel is dat programma's voor het PalmOS over het algemeen compacter zijn geschreven dan PocketPC-programma's. En als je je realiseert dat tot voor kort 16 MB dé geheugenstandaard voor Palm OS was, dan zit je met 64 MB wel goed.

Citaat:
Qua energie verbruik is de T3 gunstiger als de C ?
Waarschijnlijk is de C qua energieverbruik gunstiger omdat die een kleiner scherm heeft met minder pixels (320x320 tegenover 320x480).

Citaat:
Wat is nu het grote verschil met bv de Sony Clie Peg-UX 50. Is dit meer voor foto / hobby dit gaat wel ten koste van de MB's lees ik in PC Magazine.
Tjah, de UX50 is vooral erg klein. Kleiner dan je aan de hand van de foto's op internet zou denken. Behalve de grootte verschilt een Sony pda basaal gezien weinig van een Palm pda, beiden worden geleverd met Palm OS.

Citaat:
Kun je die PDA's ook ergens zien en vooral touchen ? Op het internet zijn genoeg winkels !
PDAShop heeft een winkel in Rotterdam, waar ongetwijfeld vele pda's klaar liggen om te proberen. Ook ketens als Dixons en V&D hebben altijd wel wat pda's in hun winkels liggen. Helaas bieden deze ketens de pda's aan voor een hopeloos hoge prijs en is het gamma dat ze hebben liggen vaak tamelijk verouderd.

Agenda-alternatieven zijn Agendus en DateBk. Voor de eerste geldt dat het qua uiterlijk zeer gelikt is en veel mogelijkheden biedt, voor de tweede geldt dat er zeer veel mogelijkheden in zitten, meer nog dan Agendus, en qua uiterlijk wat minder gelikt is.
In de Review-sectie van deze site zijn reviews van beide programma's te vinden, ook op de forums is de nodige informatie te vinden over deze hooggewaardeerde agendaprogramma's.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 20 november 2003 om 20:07.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 november 2003, 20:19
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: weekoverzicht met tekst

Citaat:
Op 20-11-2003, om 20:57 heeft verwdrgr dit gezegd in bericht #5
Dus geen weekoverzicht met tekst. Dit is inderdaad een van de belangrijkere overzichten omdat je zo direct kan zien waar je welke week zit zonder te hoeven klikken ?
Any solutions or suggestions ?

Hoe bevalt je eigen T3 ?
Robin,

inderdaad geen weekoverzicht met tekst. Maar er zijn voldoende alternatieven. Om er enkele te noemen (ze zijn allemaal te vinden op www.palmgear.com): MyWeek, WeeklyPlan, Datebk 5, Agendus. De eerste twee bieden alleen een weekoverzicht en de laatste twee zijn een volledige vervanging van het ingebouwde datebook. Overigens, met de gigasnelle en fameuze zoekfunctie kun je nog veel meer vinden over alternatieven voor het ingebouwde datebook van een palm (hint ). En kijk ook eens in de Palmclub Top 10.

Het zal je in ieder geval wel duidelijk zijn dat je het kopen van een Palm OS-pda niet hoeft te laten vanwege het ontbreken van een weekoverzicht in tekst. Mij bevalt de T3 erg goed. Het enige waar ik van baal (naast het ontbreken van het weekoverzicht) is dat de batterijduur van de T3 extreem slecht is. Vooral als je bluetooth gebruikt, bijvoorbeeld om in je bed voor het slapen gaan, nog even je e-mail te controleren of om een website te bekijken, gaat het razendsnel met je batterijen. Maar afgezien van de batterijduur is het een prachtapparaat. De T3 is lekker compact, totdat je de slider open doet (!) en voelt solide aan. Overigens, mocht je overgaan tot aankoop van een T3 dan raad ik je aan om er meteen een goede leren of metalen case en een screenprotector bij te kopen. Maar, ik ga je geen tips geven over de cases of screenprotector voor een T3. Daarvoor zul je de sublieme zoekfunctie van dit forum moeten gebruiken, lekker puh .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 november 2003, 20:31
verwdrgr
Guest
 
Berichten: n/a
Sublieme zoekfunctie ??? ik weet nu al niet waar ik het oeken moet

Ha die Vriend uit Nijmegen & Koekiemonster,

Wederom bedankt en ik denk dat ik eerst maar eens ga kijken in rotterdam PDA shop. Ik krijg er in iedergeval steeds meer zin in. Die badmuts voor de plam moet wel te vinden zijn op die zoekmachine maar toen ik voor de eerste keer de reviews zag van volgens mij accesoires of programmatuur dacht ik dat die magic mushrooms waren begonnen.

He nijmegen, als je moet kiezen T3 of de C wat wordt het dan ?

Houdoe en bedankt


robin
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 november 2003, 14:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Informeer voordat je naar Rotterdam afreist of ze wel een Tungsten|T3 als showmodel hebben liggen, op de website staat 'ie namelijk als uitverkocht. En het zou zonde zijn als ze 'm niet hebben liggen als je daar aankomt.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 21 november 2003 om 14:32.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 november 2003, 05:59
verwdrgr
Guest
 
Berichten: n/a
OS versus Micro Round I:confused:

Ola's,

Ik kreeg net een email van een collega uit spanje die een gelukkige HP handheld 2210 bezitter is. Nu legde hij me uit dat er een groot verschil zit in de besturingssystemen van een Palm en de microsoft bestuurde apparaten. Aangezien de laptops etc ook met Microsoft werken lijkt het hem onverstandig om OS machines te gaan kopen. Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen.

Ik vertrek zo naar Rottjeknor om alles maar een srustig te gaan bekijken bij de PDA shop. De prijzen liggen daar wel aanzienlijk hoger als in de prijsvergelijkingen op Kieskeurig scheelt vaak honderden euries Wat is wijsheid ?

De groeten uit Chaam

Robin







Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 november 2003, 07:41
h.aerts's schermafbeelding
h.aerts h.aerts is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Venlo
Berichten: 128
Re: OS versus Micro Round I:confused:

[quote]Op 22-11-2003, om 06:59 heeft verwdrgr dit gezegd in bericht #10

Aangezien de laptops etc ook met Microsoft werken lijkt het hem onverstandig om OS machines te gaan kopen. Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen.


Over OS en (mirosoft)windows hoef je je niet druk te maken dit werkt perfect samen.

Bovendien heb ik me laten vertellen dat OS en Psion veel overeenkomsten hebben en pda's met Mircosoft besturing veel sneller vast lopen .
__________________
To Palm or not to Palm....Isn't a question!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 november 2003, 09:30
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Deze thread bij onze vrienden van de PocketPC-club is wel interessant om de verschillen tussen beide besturingssysteem te weten te komen, en de beweegredenen bij de keuze voor een bepaald besturingssysteem. Het begint vrij zwak, maar als de fervent PalmOS'ers mee gaan doen wordt het leuk .
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 november 2003, 15:05
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
[schaamteloze eigen-topic-promo]
Zie ook deze thread voor een objectievere beoordeling
[/schaamteloze eigen-topic-promo]
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 november 2003, 16:33
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Lightbulb

Citaat:
Op 22-11-2003, om 16:05 heeft zugzug dit gezegd in bericht #13
[schaamteloze eigen-topic-promo]
Zie ook deze thread voor een objectievere beoordeling
[/schaamteloze eigen-topic-promo]
[schaamteloze zusterclub-promo]
Zie hier experts die misschien nog raad weten met je Revo, of probeer hem te verkopen voor onderdelen.
[/schaamteloze zusterclub-promo]
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 november 2003, 16:45
verwdrgr
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt vor je tip voor de beurs in Utrecht.

Ik ga zaterdag zeker kijken de sony UX50 is inderdaad een topper, maar ik wil het graag allemaal zien dus Utrecht zal ik waarschijnlijk alles kunnen betasten ! Op die sony zit inderdaad alles alleen kun je het geheugen net zoveel uitbereiden als bij de Ipaq ?

Op de Symbian site staat niet hoe laat de beurs begint in Utrecht Het zou minder zijn als ik om 08:00 2 uur moet wachten.

Bedankt

Zijn er nog mensen die vannuit Breda mee willen rijden ? het enige wat ik vraag is een beetje uitleg over deze ingewikkelde materie ?

Saludos

Robin
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 november 2003, 19:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
kun je het geheugen net zoveel uitbereiden als bij de Ipaq ?
Ja, een UX50 en een (willekeurige) iPaq hebben beide uitbreidingssloten. De UX50 heeft er eentje voor Memorysticks en iPaqs hebben er eentje voor SD-kaarten en vaak ook CF-kaarten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023