Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 juni 2004, 21:02
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Angry YiShow Explorer crasht bij installatie

Zojuist heb ik (o.a.) YiShow Explorer gekocht voor 1 Euro. Ik moest hierbij een speciale versie downloaden die je niet meer hoeft te registreren (versie 6.1.2). Ik heb dat gedaan, hem geinstalleerd en de applicatie gestart. Het volgende gebeurde:
- melding: "scan memory card"
- melding: "scan database"
- het lijkt alsof-ie even blijft hangen
- na ca. 20 seconden automatische soft reset
- melding: "scan database"
- het lijkt alsof-ie even blijft hangen
- automatische soft reset
- et cetera
Met FileZ heb ik de applicatie kunnen verwijderen maar mijn vraag blijft natuurlijk waarom YiShow crasht en hoe ik hem wel goed kan installeren. Ik heb de databases op mijn Palm al gecontroleerd met dbScan, maar dat heeft niets bijzonders opgeleverd. Heeft iemand een goede tip? Bij voorkeur wil ik geen Grote Schoonmaak uitvoeren, omdat ik zo iemand ben die graag de oorzaak van een foutmelding weet!
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door digilb; 25 juni 2004 om 21:06.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juni 2004, 21:28
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Luuk,

ik heb net ook versie 6.12 gekocht/geladen op mijn T|T3.
Ik heb geen problemen (tot dusver). Heb je wel de juiste achtergrond geladen? Of op een geh.kaart i.p.v intern?
Het programma is wel wat Sony/Japans georiënteerd. (b.v. verwijzing naar memory-stick) Maar ja, zolang die nog bestaan......
Sterkte, Joop
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juni 2004, 22:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Luuk, harde reset en dan een voor een de programma's en databases terug zetten. En dan natuurlijk elke keer proberen of Yishow dan wel probleemloos werkt. Het is bijzonder vervelend werk maar ja als je de oorzaak wilt weten...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juni 2004, 22:10
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Op 25-06-2004, om 22:28 heeft joop dit gezegd in bericht #2
ik heb net ook versie 6.12 gekocht/geladen op mijn T|T3. Ik heb geen problemen (tot dusver). Heb je wel de juiste achtergrond geladen?
Volgens de meegeleverde handleiding hoef je geen achtergrond mee te laden. Dat heb ik dan ook eerst niet maar later wel geprobeerd. In beide gevallen werkte het niet. Op mijn PalmOS 5 Simulator draait het trouwens prima zonder achtergrond.
Citaat:
Of op een geh.kaart i.p.v intern?
Neuneu, gewoon intern geladen.
Citaat:
Sterkte, Joop
Sterkte!? Je doet alsof er heel wat aan de hand is... Gelukkig is het maar een Launcher!



Citaat:
Op 25-06-2004, om 23:04 heeft metck dit gezegd in bericht #3
Luuk, harde reset en dan een voor een de programma's en databases terug zetten. En dan natuurlijk elke keer proberen of Yishow dan wel probleemloos werkt. Het is bijzonder vervelend werk maar ja als je de oorzaak wilt weten...
Mmm... een grote schoonmaak dus. Ik heb de Grote Schoonmaak-tippagina al uitgeprint, maar punt is dat ik denk dat het wel een of twee uurtjes duurt om het allemaal gedaan te hebben (incl. het installeren van de T|E-PIM-apps die ik gebruik). En die tijd is moeilijk te vinden met een baby'tje van 11 weken...

Even iets anders: bij deze 1 Euro-aanbieding moet je een YiShow-versie gebruiken die je niet hoeft te registeren. Betekent dat, dat je geen updates van YiShow kunt installeren als deze wel een registratiecode nodig hebben?
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door digilb; 27 juni 2004 om 11:44.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 juni 2004, 22:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 25-06-2004, om 23:10 heeft digilb dit gezegd in bericht #4
Mmm... een grote schoonmaak dus.
nee hoor, wat ik voorstel is geen grote schoonmaak. Je laat de boel op je pc zoals de conduits immers met rust. Wat in een geval als van jou goed werkt is het programma Backupman. Dan kun je makkelijk individuele bestanden terugzetten.
Citaat:
En die tijd is moeilijk te vinden met een baby'tje van 11 weken...
Och, als het "goed" is kun je 's nachts toch niet slapen
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juni 2004, 22:56
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Op 25-06-2004, om 22:28 heeft joop dit gezegd in bericht #2
Luuk,

ik heb net ook versie 6.12 gekocht/geladen op mijn T|T3.
Ik heb geen problemen (tot dusver). Heb je wel de juiste achtergrond geladen? Of op een geh.kaart i.p.v intern?
Het programma is wel wat Sony/Japans georiënteerd. (b.v. verwijzing naar memory-stick) Maar ja, zolang die nog bestaan......
Sterkte, Joop
Bij 'compatible devices' wordt wel de Sony TJ 25 genoemd, niet de TJ 27 - die ik heb. Ik ben nog te nieuw om te veel te wagen en wil dus graag weten of de kans groot is dat het programma op de TJ 27 niet goed draait. (Ik heb in het begin van mijn nog korte PDA-carrière problemen gehad met Big Clock en ben nu dolblij dat alles werkt, dus ik wil verdere problemen vermijden).
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 juni 2004, 23:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Heeft de TJ27 niet Sonys eigen launcher? Met daarbij de instellingsmogelijkheid om de klassieke PalmOS-laucher te kunnen kiezen?

Dan zou daarin het probleem van de (mogelijke) incompatibiliteit van YiShow met de TJ27 schuil kunnen gaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 juni 2004, 19:03
Janbeens's schermafbeelding
Janbeens Janbeens is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 12 juni 2001
Locatie: Malden
Berichten: 38
Ook ik heb problemen met de installatie. Na installatie van YiShow op de TT blijft Yishow hangen op "scan databases"
Iemand een idee.

Groet,

Jan
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 juni 2004, 19:10
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Op 27-06-2004, om 00:27 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #7
Heeft de TJ27 niet Sonys eigen launcher? Met daarbij de instellingsmogelijkheid om de klassieke PalmOS-laucher te kunnen kiezen?

Dan zou daarin het probleem van de (mogelijke) incompatibiliteit van YiShow met de TJ27 schuil kunnen gaan.
Yishow blijkt wel compatibel te zijn, al wordt TJ 27 niet specifiek in de lijst genoemd. YiShow werkte prima op mijn Clié TJ_27, maar ik heb hem er toch afgegooid. Puur omdat ik de launcher van Clié mooier vind.
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 juni 2004, 10:00
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Op 27-06-2004, om 20:03 heeft Janbeens dit gezegd in bericht #8
Ook ik heb problemen met de installatie. Na installatie van YiShow op de TT blijft Yishow hangen op "scan databases". Iemand een idee.
Jan, we hebben allebei precies hetzelfde probleem! Hopelijk is er iemand die ons kan helpen. Zelf denk ik aan een onvolledige deinstallatie van een andere launcher (zelf heb ik ooit een paar weken SilverScreen gehad) of incompatibiliteit met de niet-officieel ondersteunde T|E PIM-applicaties. Is een van beide situaties op jou / jouw Palm van toepassing?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 juni 2004, 05:21
Janbeens's schermafbeelding
Janbeens Janbeens is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 12 juni 2001
Locatie: Malden
Berichten: 38
Luuk,

Ik heb in het verleden bijna alle launchers geprobeerd. Nu heb ik MegaLauncher erop zitten. Yishow heb ik gebprobeerd terwijl ik MegaLauncher heb laten zitten. Dat zou toch geen verschil mogen maken.
Ik heb de maker van YiShow gemaild. Even afwachten nog maar.

Groet,

Jan
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 juni 2004, 08:37
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Op 29-06-2004, om 06:21 heeft Janbeens dit gezegd in bericht #11 Ik heb de maker van YiShow gemaild. Even afwachten nog maar.
Heel goed; hou ons op de hoogte!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #13  
Oud 04 juli 2004, 16:23
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
zo, hehe, vanochtend eindelijk een paar uur de tijd gehad voor m'n Palmpje. Ik heb de Palm-backup-map uit Windows verwijderd, een harde reset gegeven, de T|E PIM geinstalleerd, geHotSynced, YiShow geinstalleerd en... nog steeds wilde hij niet werken!

Toen het anders gedaan: harde reset , YiShow geinstalleerd (de .prc verplaatst van SD naar RAM), T|E PIM geinstalleerd, HotSync en... het werkt! Conclusie: YiShow kun je niet installeren NADAT je de (door PalmOne niet ondersteunde) T|E PIM hebt geinstalleerd. Maar als je eerst YiShow doet en daarna de T|E PIM is er niks aan de hand.

En verder is een opgeschoonde Palm (incl. nieuwe screenprotector!) natuurlijk altijd heel erg prettig.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 juli 2004, 06:35
Janbeens's schermafbeelding
Janbeens Janbeens is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 12 juni 2001
Locatie: Malden
Berichten: 38
Ik heb een reactie gehad van Piao Yi Bing. Hij heeft mij de 6.2 beta gestuurd met het verzoek op ik die wilde proberen.
Dat heb ik gedaan, met hetzelfde resultaat als boven (blijft hangen op "scan databases").
Ik denk dat, als ik YiShow wil gebruiken ik ook aan de grote schoonmaak zal moeten.

Groet,

Jan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023