Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 maart 2002, 00:00
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question AvantGo in kleur?

Hallo,

Ik ben overgestapt naar een Visor Prism (kleur). Ik heb mijn originele bestanden via een backupmodule naar deze Prism overgezet. Op zich werkt alles naar behoren en ziet er natuurlijk fraai uit. Omdat het AvantGo programma-icoon nu ook in kleur wordt weergegeven, dacht ik de AvantGo channels eveneens in kleur te kunnen zien -m.n. de foto's-, maar het is allemaal in zwart/wit. Ook een hotsync helpt hier niet. Mijn channels zijn o.a. Volkskrant, NRC en CNN. Misschien hoort het allemaal wel zo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig...
Ik gebruik AvantGo versie 3.3 Build 403. De nieuwste versie heb ik helaas nooit geïnstalleerd kunnen krijgen wegens een bug....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 maart 2002, 15:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
ik weet niet zeker of kleur mogelijk is in AvantGo, maar mocht dat wel zo zijn, dan moet je waarschijnlijk even een instelling wijzigen. Je hebt je instellingen rechtstreeks overgenomen, en dus ook je instelling in AvantGo voor de afbeeldingen.

Kijk even in AvantGo zelf in het menu Preferences -> Online Images -> en dan je kleurinstelling wijzigen.

Bij mijn Palm Vx geeft ie geen kleurenoptie. Dat kan komen omdat de Vx geen kleurenscherm heeft of AvantGo support geen kleuren. Maar misschien werkt het bij jou wel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 maart 2002, 15:50
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Volgens mij ligt het aan de channels, ik heb zelf namelijk wel een channel in AvantGo dat in kleur is, namelijk Clieworld. en dat ziet er goed uit! Heb je wel de nieuwste versie van AvantGo?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 maart 2002, 16:34
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Je moet een 4.x versie installeren voor kleur. Er is net een nieuwe versie uit: 4.2. Zou ik even opnieuw proberen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 maart 2002, 21:35
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Unhappy RE: AvantGo in kleur

Hallo,

Welnu, bij AvantGo dus versie 4.2 opgehaald en getracht te installeren. Voor de zekerheid had ik eerst mijn oude versie 3.3 grondig verwijderd van zowel desktop als handheld....

Nou, dat werd dus een fraaie puinhoop: Setup brak af met de boodschap
"Error Number 0x80040707 Description: DLL function call crashed ISRT. VerGetFileVersion. Setup will now terminate"..Einde verhaal!

Alles weg, channels weg....weinig kleur dus...
Als ik me goed herinner heb ik dat al eens eerder gehad met een versie 4 op mijn vorige Visor deLuxe. Je zou toch niet verwachten dat het een versie later op een nieuwere Visor Prism met Palm OS 3.5.1 weer fout zou gaan?
Ik heb AvantGo support gemaild, maar ze nemen daar rustig drie werkdagen de tijd voor.....Ondertussen zal ik dus morgen maar weer gewoon de zaterdagkrant gaan kopen....;-(

Iemand met soortgelijke ervaringen?

Ik ben niet blij....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 maart 2002, 10:24
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Da's vervelend.

Om je beter te kunnen helpen zullen we eerst wat meer over je PC/Windows/HotSync configuratie moeten weten. Soms kan het helpen om alle synchronisatie software die je gebruikt (Handspring/Palm Desktop etc.) opnieuw te installeren, en dan wel de laatste versies/updates, van Handspring zijn die hier http://support.handspring.com/esuppo...esktopSoftware te vinden.

Ik zou ook eens bij de diverse support afdelingen gaan neuzen:

Handspring:
http://support.handspring.com/esuppo.../hsWelcome.jsp
(zoek bijv. op "avantgo")

AvantGo:
https://avantgo.com/support/mobile_support/
https://avantgo.com/support/mobile_s...faq/index.html

(vooral via laatst is misschien zinvolle info te vinden)

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 maart 2002, 12:06
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Unhappy AvantGo probleem

Hallo Fjodor,

Ik gebruik Windows98 Second Edition met twee gebruikersprofielen. Het enige wat ik kan verzinnen is dat die verschillende gebruikersprofielen hier problemen geven...Echter de Hotsync manager staat onder mijn profiel geïnstalleerd en ik kan dus niet AvantGo installeren onder de "default", omdat daar geen gebruikersnaam in de Hotsync manager zit. Ook installeren in de veilige modus lukte niet om dezelfde reden.

Ik heb ditzelfde probleem ooit al gehad met AvantGo 4. De support wist me toen niets beters te adviseren, dan gewoon terug naar versie 3.3. Ze schreven wel dat het een bekende bug was...Dat was toen niet erg omdat ik de Visor deluxe had. Nu ik echter een Prism gebruik, wil ik natuurlijk ook profiteren van de kleurondersteuning.

Het is om dol van te worden: de hele installatie lijkt goed te gaan, maar bij de laatste stap krijg ik de foutmelding. Ik heb al zitten denken om bij een AG 4.2 gebruiker de AvantGo 4.2 *.prc files te kopieëren en die keihard naar de Prism te synchen, maar dat is misschien te kort door de bocht?

Ik heb bij Handspring reeds de laatste updates voor de Prism opgehaald en geïnstalleerd, behalve de recente Palm desktop. Ik gebruik namelijk Outlook2000. Ik heb daarom nooit aandacht besteed aan nieuwe versies van de Palm desktop, maar misschien kan het toch geen kwaad om de laatste versie erop te zetten? Zou ik die gewoon over mijn bestaande Palm desktop kunnen heenzetten?

Overigens heb ik AvantGo support dus ook gemaild. Misschien komen zij met een oplossing? Anders maar gaan zoeken naar alternatieven zoals Plucker. Zolang het maar in kleur is en ik mijn favoriete dagbladen en nieuwssites naar mijn Visor kan zetten...

Ik hou me van harte aanbevolen voor verdere tips en adviezen...

Bijvoorbaat dank
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 maart 2002, 14:28
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Wink Betr: AvantGo probleem

Hallo Fjodor,

Na een slapeloze nacht -ach het was toch weekend- ben ik erachter gekomen wat de oorzaak was van het probleem bij het installeren van AvantGo....

Mijn Palm data-folder staat op een andere partitie met overige data. Mijn applicaties, w.o. Palm applicaties, staan ook op een andere partitie....
Welnu, AvantGo schijnt dus iets te zoeken wat ie niet kan vinden en breekt daarop de installatie af (Zie mijn eerdere bericht). Mijn oplossing was via de Palm desktop mijn datafolder naar de Palm applicatie folder terugzetten. Hierna bleek AvantGo probleemloos te installeren.....
Na de installatie heb ik de data folder weer teruggezet naar de oorspronkelijke locatie hetgeen AvantGo geen probleem meer opleverde.

Ik heb nu dus AvantGo versie 4.2 op mijn Prism staan. Deze versie ondersteunt volgens mij wel kleur, want het "terug"en "home" icoontje rechtsboven worden nu ook in kleur weergegeven. Mijn channels, Volkskrant, Spits, NRC, KNMI en CNN blijven echter zwart-wit. Ik concludeerd nu echter dat dat aan de betreffende channels ligt.
Wie heeft er een tip voor een kleuren-channel om te testen?

Okee, ga wat bijslapen...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 maart 2002, 21:43
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Wie heeft er een tip voor een kleuren-channel om te testen?
Surf eens naar www.clieworld.co.uk en zoek daar naar de AvantGo versie... Deze is in kleur!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 maart 2002, 22:03
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Talking Betr: AvantGo in kleur

Hallo,

Na wat zoekwerk bleek, dat ik eerst AvantGo client moest instellen op het tonen van online images in kleur (logisch eigenlijk..). De plaatjes bleven echter zwart/wit. Toen ik echter daarna de cache leegde van mijn account en opnieuw synchroniseerde kwam het wel in kleur over: het logo op het CNN channel keurig in rood en het channel van de Volkskrant had een kleurenfoto. Het werkt dus echt....
Nadeel is wel een lange downloadtijd. Je moet dus eigenlijk afwegen of het bekijken van channels in kleur opweegt tegen een lange Hotsync...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023