Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 november 2002, 10:32
robkedopke
Guest
 
Berichten: n/a
Extra verzekering bij aankoop?

Omdat ik me aan het orienteren ben op de aankoop van een SL10 vraag ik me het volgende af;

Een clie SL10 kost bijv. bij de dixons of de V&D zo'n €220. Bij deze winkels kun je een verlenging van de fabrieksgarantie 'aanschaffen' voor rond de €30 (dit is althans bij walkmans dus ik denk ook bij een palm) Dan kom je dus in totaal op €250 uit.

Als ik daarintegen bij Beatit een SL10 bestel en ik ga hem zelf ophalen in Apeldoorn dan ben ik 'slechts' €190 kwijt. Hierbij heb ik dan wel geen extra 'verzekering'.

Wat zouden jullie me aanraden. Zo'n verlenging v.d. garantie is natuurlijk er handig maar het kost wel een hoop geld extra...

Heeft iemand ervaring hiermee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 november 2002, 11:16
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Eigenlijk is zo'n extra verzekering halve oplichting: het is namelijk zo dat je als gebruiker volgens de wet een bepaalde technische levensduur mag verwachten van een produkt.

Een TV die na 370 dagen kapotgaat mag dus niet worden afgewimpeld met: Jaja meneertje, vette pech, u had maar extra garantie moeten kopen. Voorbeeld: Een TV dient ongeveer 5-7 jaar mee te gaan. Als een TV na 3 jaar de geest geeft is het niet meer dan redelijk dat de fabrikant 50-70% van de reparatiekosten betaald. Service zou natuurlijk zijn om alles te betalen aangezien een TV gewoon probleemloos 3 jaar zou moeten volhouden.

Erg irritant is dat 98,8% van de ondernemers hier zich geen zier van aantrekt (omdat het geld kost, en de gemiddelde consument zich eenvoudig van het kastje naar de muur laat sturen).
Ze zijn het wettelijk verplicht, maar houden zich dom.

'Jaja meneertje, na 1 jaar houdt onze verplichting op, hier heeft u het telefoonnummer van de fabrikant in Taiwan!' Kolder natuurlijk, je hebt een overeenkomst met de leverancier, en niet met de fabrikant.

Daarom kost het dus vaak dreigen met een juridisch geschil om dit soort zaken voor elkaar te krijgen. Jammer dat de overheid hier geen actievere rol in speelt, of dit soort zaken harder aanpakt.

Advies is dus: wil je zonder moeite jarenlang van je SL-10 genieten dan kan zo'n extra verzekering wel de moeite zijn.

Ga je er gewoon vanuit dat het apparaat probleemloos blijft werken, en neem je het risico dat je bij een defect na >1 jr wat moeite moet steken om het gratis gerepareerd te krijgen dan zou ik die 60 euro lekker in je zak houden. Daarvan kun je wel een A4'tje met een ferme tekst en een postzegel van betalen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 november 2002, 18:19
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
het stuk dat je de overeenkomst met de leverancier aangaat klopt niet. de garantie komt wel degelijk van de fabrikant af. dat accepteer je automatisch bij de aanschaf. lees het boekje maar eens. zou ook wel vreemd zijn als de leverancier garantie ging geven. wat de leverancier wel doet is het product verzenden en zorgen dat de garantie nageleefd wordt door de fabrikant. de mensen die dus schelden tegen de leverancier hebben het mis. eigenlijk moet je bij de fabrikant zijn. en die kan weer benaderd worden door de leverancier. alsof het allemaal niet moeilijker moest worden. haha
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 november 2002, 06:15
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Gewoon bij Beat-it kopen en 60 euro besparen!
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 november 2002, 12:01
Action Jackson
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zou ook vopor die 60 euro verschil gaan. Als een apparaat een defect heeft vanaf fabriek dan komt dat met normaal gebruik bijna altijd binnen een half jaar aan het ligt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 november 2002, 13:32
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Leverancier is verantwoordelijk voor de afhandeling van het garantiegeval. En je gaat wel degelijk een overeenkomst aan met je leverancier, niet met de fabrikant.
Dat de leverancier het apparaat naar de fabrikant door moet sturen om te laten repareren is een zaak waar jij niets mee te maken hebt.
Het is voor een leverancier natuurlijk goedkoper om je met een defect meteen naar de leverancier te verwijzen, maar dit mag dus niet.

Hoe zit het trouwens met defecten van Palm, ik heb mijn vorige palm 2x opgestuurd naar Palm, 1x zonder problemen met DHL opgehaald, de 2e keer werd me verzocht om hem zelf op te sturen (waar ik natuurlijk niet mee akkoord ben gegaan), waarna DHL weer aan de deur stond. (allebei gevallen binnen de garantietermijn natuurlijk)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 februari 2004, 10:28
xploreowner
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zou ook voor die 60 euro verschil gaan. Op zo'n bedrag verdient zich dat zo weer terug! Succes.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 februari 2004, 16:09
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Heb je niet gezien dat je reageert op een 15 maand oude post? Ik denk dat de betrokkene al lang en breed een keuze heeft gemaakt...
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 februari 2004, 16:16
sander-utreg
Guest
 
Berichten: n/a
wat 'bjorntje' zegt klopt helemaal.

Ik zelf werk ook in een witgoed/bruingoed zaak en wij zijn verplicht om garantie erbij de verkopen (dus te vragen aan de klant), omdat een garantie bijna meer resultaat (winst) opleverd dan het apparaatje zelf.

Maar je hebt wel die aantal jaren zekerheid, zonder dat je jurisische stappen moet ondernemen.

Succes

Sander
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 februari 2004, 17:39
Rob Rob is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 45
Citaat:
Op 06-02-2004, om 17:09 heeft digilb dit gezegd in bericht #8
Ik denk dat de betrokkene al lang en breed een keuze heeft gemaakt...
De betrokkene is inmiddels al veranderd van username en in het gelukkige bezit van een Tungsten E
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 februari 2004, 19:11
dentim
Guest
 
Berichten: n/a
Ondanks dat de keuze reeds gemaakt is en het een oud onderwerp is wil ik voor de zekerheid toch even dit melden dat de consumentenbond hier vrij duidelijk is en goede ondersteuning biedt.

Quote :







Het product dat u gekocht heeft, voldoet niet aan verwachtingen die u van het product mag hebben. Hieronder vindt u een soort stappenplan, dat u kan helpen uw recht op een juiste en effectieve manier te halen.


U sloot een koopovereenkomst met de winkelier, dus ligt het voor de hand dat u uw klacht eerst bespreekt met de winkelier. Als u fabrieks- of importeursgarantie op het product heeft gekregen, dan kunt u er ook voor kiezen direct de fabrikant of importeur in te schakelen. Dit is ook afhankelijk van de algemene voorwaarden; leest u deze goed door.
Voor het geval u de winkelier nog niet of niet volledig heeft betaald, verdient het aanbeveling een deel van de totaalnota achter te houden. Het ingehouden deel moet wel in verhouding staan tot de aard en de ernst van uw klacht. Meld (schriftelijk) bij de winkelier dat u het restant van de nota zult voldoen zodra hij uw klacht naar behoren heeft opgelost.
Levert uw gesprek niets op, dan is de volgende stap het schrijven van een aangetekende brief waarin u de winkelier, importeur of fabrikant in gebreke stelt. U noemt daarbij een termijn waarbinnen hij de kwestie in orde dient te brengen. Heeft u geld te vorderen, dan kunt u aanspraak maken op de wettelijke rente vanaf de datum van aanzegging. Sinds 1 juli 2003 is de wettelijke rente 5%.


Op onze site vindt u een aantal modelbrieven; deze zijn alleen toegankelijk voor leden van de Consumentenbond. Verlang in uw brief altijd dat de ontvanger binnen twee weken schriftelijk reageert. Bewaar altijd afschriften van uw brieven en verstuur ze altijd per aangetekende post, dat vergemakkelijkt uw bewijsposititie in een eventuele procedure.
Komt u er helemaal niet uit, dan kunt een deskundige in de arm nemen. Het oordeel van een deskundige versterkt vaak uw positie en u weet dan of u in uw recht staat. Laat u daarvoor adviseren door een rechtswinkel, een Bureau voor Rechtshulp of een consumentenorganisatie zoals de Consumentenbond of Vereniging Eigen Huis.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 februari 2004, 07:04
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
oude thread:

@digilb:

Ik denk dat xploreowner 1 xplore teveel ownde en die graag kwijt wilde via het V&A-forum...
Met citaat reageren
  #13  
Oud 07 februari 2004, 16:05
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Re: oude thread:

Citaat:
Op 07-02-2004, om 08:04 heeft rudyheidenis dit gezegd in bericht #12
@digilb:

Ik denk dat xploreowner 1 xplore teveel ownde en die graag kwijt wilde via het V&A-forum...
He!? Waar gaat dit over? In de hele thread wordt nergens iets over de xplore genoemd en nu zo'n reactie? By the way: ik had ook al in de gaten dat xploreowner 2 threads had geopend: eentje om te zeggen dat-ie zo'n bijzondere Palm heeft, en een andere om zijn tweede xplore te verkopen. Mijn vraag is of jij deze post wel in de juiste thread gepost hebt...
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 februari 2004, 20:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
//offtopic: Luuk, Rudy maakt een opmerking nav jouw opmerking:
Citaat:
Heb je niet gezien dat je reageert op een 15 maand oude post? Ik denk dat de betrokkene al lang en breed een keuze heeft gemaakt...
Wel de goede thread dus
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 februari 2004, 03:35
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Thanks, Maurice!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023