Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06 januari 2004, 12:26
jaargetijden
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Op mijn desktop gebruik ik XP home ed.
Heb hierbij geen enkel probleem met hotsync, zowel via WiFi als via de USB.
Hiervoor gebruik ik niet de craddle maar een USB kabel met oplaadmogelijkheid voor de batterij van de Palm (is makkelijker mee te nemen op reis, om via de laptop op te laden)
Ik heb net Palm desktop gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar geen problemen gehad.
Zijn er geen updates voor jouw XP die je nog niet hebt, dat heeft mijn XP bij de eerste installatie wel opgehaald bij Microsof.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 06 januari 2004, 18:29
Lemon
Guest
 
Berichten: n/a
De XP-updates zijn up-to-date. Op de site van microsoft vindt je hier ook niets over, hoewel het daar wel enigszins dramatisch zoeken is. Ik heb zowel een kabel als een cradle en beide werken niet. Het probleem zit hem volgens mij toch echt ergens in de driver in combinatie met xp. Wellicht heb ik ergens een driver conflict, is er een eenvoudige manier om dat op te sporen?

De oplossing qua regedit lijkt mij wel een logische benadering, want bij de deinstallatie haalt hij in ieder geval niet alles weg. Met search kom je een heel eind, maar ik weet niet of er ook nog bestanden worden geinstalleerd die niet het woord palm inzich hebben en kunnen lopen te zieken?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 06 januari 2004, 22:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien kun je in regedit voor de zekerheid ook nog zoeken naar Hotsync of iets dergelijks.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 07 januari 2004, 10:45
Lemon
Guest
 
Berichten: n/a
Heb regedit geprobeerd, maar ook dit mag niet baten. Heb nu toch het idee dat het aan mijn palm ligt, omdat ook mijne niet op meerdere computers wil werken. Een harde reset lost het probleem alleen ook niet op. Zou Batterij verwijderen, zou nog een idee kunnen zijn?
Met citaat reageren
  #25  
Oud 14 januari 2004, 22:11
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 30-01-2003, om 10:32 heeft pjotr112 dit gezegd in bericht #5
ja is aangevinkt, geen resultaat. Ook via Infrarood doet het niet
Vraagje over infra rood. Krijg jij daar ook de melding dat de IR-poort op de computer niet goed werkt van de Palm software 4.1 ?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 15 januari 2004, 18:05
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Volgens mij niet.

Maar je zou kunnen kijken of de infraroodpoort op je computer werkt met IrMonitor.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 15 januari 2004 om 18:08.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 15 januari 2004, 18:43
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Gisterenavond laat heb ik hem aan de praat gekregen.
Het is heel raar maar als ik hem ervoor leg werktie wel of werktie niet. Het is net of de tijd tussen zenden en ontvangen soms te kort is waardoor de verbinden wordt verbroken bij een poging de gegeven over te zetten. Het is wel zo dat als de palm in de buurt komt de laptop direct aangeeft dat er een andere computer in de buurt is.
Maar de gegevens overdracht lukt hierna de ene keer wel maar meestal niet direct.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 21 januari 2004, 12:15
Lemon
Guest
 
Berichten: n/a
Het synchronisatie probleem met Windows Xp en mijn palm m500 is opgelost. Zoals ik al vermoede zit het probleem niet in XP, maar in de Palm. Persoonlijk ben ik van mening dat er dan ook niets mis tussen de Palm software en WindowsXP.

De seriėle poort wordt, waarschijnlijk door een electrostatische shock op de palm volledig geblokkeerd. Windows kan hierdoor op geen enkele wijze meer communiceren met de seriėle poort van je Palm. In eerste instantie lijkt het alsof het probleem in windows zit, mede omdat de 'Device Manager' aangeeft dat de driver corrupt is. Het probleem zit echter in de palm zelf.

Geen enkele reset (soft, warm, hard) werkt afdoende om de communicatie met de seriėle poort van je Palm te herstellen. De oplossing is de batterij van je volledig te ontladen. Dit is vrij eenvoudig te doen.
1. Maak indien mogelijk een back-up naar je SD kaart
2. Zet je Backlight aan
3. Open MemoPad
4. Type 'shortcut.3' (shortcut schrijf je als een krul, zoals je die vroeger op school kreeg. Vergeet de punt ( . ) niet tussen shortcut en 3)
5. Je palm gaat nu niet meer automatisch uit en je batterij zal leeglopen.
Meer info vind je in de thread http://www.palmclub.nl/forums/showth...6629#post46629

Laad je palm vervolgens weer op. Sluit hem aan op je computer en installeer je desktop software opnieuw. Vervolgens werkt alles weer zoals het hoort.

Eindelijk heb ik m'n SuperMemo weer terug('')

CU, Lemon
Met citaat reageren
  #29  
Oud 21 januari 2004, 12:28
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Ik lees in bovenstaand bericht dat het gaat om een serie poort.
Ik neem aan dat dit niet hetzelfde is als een infrarood poort.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 21 januari 2004, 12:48
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Volgens mij maakt een infrarood-poort gebruik van het seriele protocol, dus wellicht dat de battery-drain-oplossing ook bij jou werkt. Het kan in ieder geval geen kwaad (met een backup) om het ook eens te proberen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 21 januari 2004, 13:30
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor de beantwoording.
Maar ik gebruik de infrarood poort alleen maar als bijzaak.
Met de usb aansluiting heb ik geen probleemen dus hou ik het nog maar ff zo.
Verder is het natuurlijk altijd wel leuk als alles wat moet werken ook werkt.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 09 februari 2004, 13:26
evheug
Guest
 
Berichten: n/a
hoe laat ik de palm aan staan

Hallo collega's

Ook ik kan op geen enkele manier hotsync gebruiken met mijn palm m515.

Ik denk dat ik maar van onderstaande mogelijkheid gebruik ga maken welke ik hier las door de batterij volledig te ontladen maar kan iemand me nog eens uitleggen hoe ik de palm aan kan laten staan. Als ik in memopad shortcut.3 intyp dan blijft hij niet aan. Ik heb begrepen dat je niet als de letters shortcut in moet typen maar een soort krulletje moet maken, ik noem het maar het "goed"teken wat je vroeger in je schoolschrift kreeg? Dan de punt en dan de 3. Na het typen van de 3 verdwijnt de complete tekst. Maar de palm gaat gewoon uit na verloop van tijd. Ik zal wel iets simpels niet goed doen maar wie kan me helpen.

Nog een vraag over dit forum. Ik ben officieel ingelogd maar ik zie nergens de mogelijkheid om een nieuw bericht te plaatsen. Alleen beantwoorden lukt me. Kan iemand me precies vertellen waar dat zou moeten staan.

Alvast bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 09 februari 2004, 18:41
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zoals jij het zegt zou het in principe goed moeten gaan . Je kunt eventueel nog shortcut.1 proberen.

Een nieuw bericht start je door naar het gewenste subforum (Nieuws en wist je dat, Wegwijs/beginners, GPS, e.d.) te gaan en daar rechts in het scherm op "Start nieuwe thread" te drukken.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 09 februari 2004, 22:57
evheug
Guest
 
Berichten: n/a
Koekiemonster bedankt voor je reactie

Het lukt echter niet.

Daarom maar even op het jeugdjournaal niveau.

Ik zet de palm aan.
ik ga naar memopad
daar staan dan al 4 standaard memo's in
ik druk op new
dan maak ik het "goed"teken ik druk een . (punt) en de 1
Dan verdwijnt de complete tekst en dan gaat de palm naar verloop van tijd uit.

Wat doe ik verkeerd?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 10 februari 2004, 11:46
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Shortcut.1 werkt op m'n TT3 niet, shortcut.3 wel. Ik heb echt geen idee wat er bij jou fout gegaan kan zijn. Je ziet dus het krulletje (goed tekentje) op je scherm verschijnen en je doet .1 of .3? En terwijl je de . invoert blijft het shortcuttekentje staan?

Gooi er anders eerst even een soft reset tegenaan, je weet maar nooit.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 10 februari 2004, 17:15
evheug
Guest
 
Berichten: n/a
Wat er verkeerd ging weet ik niet maar nu verdwijnt de tekst en komt er te staan "no auto-off. Dus nu zal het wel werken.

IK denk dat ik de 3 of de 1 niet op de cijferplaats schreef maar op de lettersplaats.

Nu alleen nog de vraag hoe ik het weer activeer maar dat zie ik dan wel.

Heb jij overigens nog ervaring met een backup kaartje wat je achterin je palm kunt steken. Dus niet een geheugenuitbreiding maar puur een backupkaartje. Is te verkrijgen via pdashop.nl

Hoe werkt overigens een soft reset . Reset knopje aan de achterkant indrukken terwijl de palm uit staat ?? Heb ik dan al mijn data nog?

Wie weet is dan het synchro probleem ook opeglost en doet dat het weer. Of ben ik dan heel optimistisch.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 11 februari 2004, 20:34
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Hoe werkt overigens een soft reset . Reset knopje aan de achterkant indrukken terwijl de palm uit staat ?? Heb ik dan al mijn data nog?
Ziehier. Het probleem zou hierdoor opgelost kunnen worden. De kans daarop is niet erg groot, maar je weet maar nooit en het kost maar een paar seconden.

Citaat:
Heb jij overigens nog ervaring met een backup kaartje wat je achterin je palm kunt steken. Dus niet een geheugenuitbreiding maar puur een backupkaartje. Is te verkrijgen via pdashop.nl
Nee, maar het lijkt me wel een goede oplossing als je puur geļnteresseerd bent in backuppen. Wat je ook zou kunnen doen is een geheugenkaartje aanschaffen en backupsoftware kopen (Backupman is een goede, informatie te vinden op het forum). Dit kopen gebeurt dan wel via een site als Palmgear en om daar bestellingen te kunnen doen heb je een creditcard nodig. Want 64 MB is natuurlijk wel wat overdone voor een m515, hoewel handig voor de palmende toekomst. Maar je kan met een veel kleinere geheugenkaart af zodat je goedkoper uit bent in geval van het kopen van software en een geheugenkaartje.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023