Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Hoe tevreden ben je met je LifeDrive?
Zeer tevreden, voorlopig niks anders... 21 26,58%
Tevreden, hou me aanbevolen voor verbeteringen... 43 54,43%
Meer ontevreden, kijk al wel eens naar iets anders... 10 12,66%
Ontevreden, ben al geswitched of ga het snel doen... 5 6,33%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 november 2005, 14:35
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
LifeDrive tevredenheidsonderzoek...

Post hier je persoonlijke ervaringen met de LifeDrive, voordelen en nadelen, overwegingen om eventueel weer te switchen naar iets anders (zo ja wat?) en meer van dit soort LifeDrive-gerelateerde zaken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2005, 15:48
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
die soft resets zijn er soms te veel aan .
voor de rest best ok iets minder dan de T3.
mochten wel wat updates komen
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2005, 16:55
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb mijn T3 ook nog steeds. Hoe vaker ik de T3 weer gebruik, hoe meer ik me ga storen aan de wachttijden op de LifeDrive. Verder gaat alles wel goed nu, weinig resets meer, als het gebeurt 9 van de 10 keer iets met wifi, bv. FBTV met update, Agendus met weather update, Snappermail link naar Blazer crash, dat soort dingen. Ja, laat maar komen een major update.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 november 2005, 20:06
vdberghe vdberghe is offline
Junior lid
Voornaam: Patrick
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Locatie: Gent
Berichten: 1
Lifedrive - niet voor de rest van uw leven!

Al bij al is het concept prima: mooi (en groot) scherm, veel opslagruimte, maar... het aantal crashes is er echt te veel aan. De opstarttijd zou ook beter kunnen (SharkCache lijkt me niet echt de oplossing, marginaal beter en mijn indruk: meer crashe)!
Ik vrees dat de eerste PPC met een 4Gb (flash?)memory de Lifedrive van de kaart zal vegen.

Patrick
__________________
PatWat
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 november 2005, 22:05
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Tsja, ik zag liever ook een LifeDrive 2 met flashgeheugen, ik zag op een foto gepost door Gazpacho dat het premodel uitgerust was met een 4 gig compactflash ingebouwd...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 november 2005, 09:30
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdberghe
Al bij al is het concept prima: mooi (en groot) scherm, veel opslagruimte, maar... het aantal crashes is er echt te veel aan. De opstarttijd zou ook beter kunnen (SharkCache lijkt me niet echt de oplossing, marginaal beter en mijn indruk: meer crashe)!
Ik vrees dat de eerste PPC met een 4Gb (flash?)memory de Lifedrive van de kaart zal vegen.

Patrick
Ik heb laaaaaaaaaaaaan gewacht en getwijfeld (T5 Lifedrive TX) en uiteindelijk overgestapt naar een ppc (HP HX2790) met wm5. Maar ook hier heb je wachttijden... (door het andere geheugenbeheer) bij het opstarten (een paar seconden). Eens alles geladen loopt alles als een trein.
By the way voor het geheugen heb je altijd de keuze... tal van kaarten in alle geuren en kleuren... dus waarom een 4GB harddisk met bewegende onderdelen???
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 november 2005, 10:50
minifrank's schermafbeelding
minifrank minifrank is offline
Senior lid
Voornaam: Frank
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 20 maart 2001
Locatie: Haarlem
Berichten: 82
Ben erg tevreden over scherm, opslagruimte, maar minder over de wifi inderdaad. Inmiddels is dat iets wat ik vermijd (waarom zit het er dan op?).

En Sharkcache maakt alles inderdaad crashgevoeliger. Jammer, want ik vond de snelheid er met Datebk5 en Avantgo er enorm op vooruitgaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 november 2005, 15:19
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
By the way voor het geheugen heb je altijd de keuze... tal van kaarten in alle geuren en kleuren... dus waarom een 4GB harddisk met bewegende onderdelen???
Niet meer hoeven wisselen van kaartjes als je genoeg hebt aan 4 gig.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 november 2005, 17:47
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Niet meer hoeven wisselen van kaartjes als je genoeg hebt aan 4 gig.
Toch duur betaald aan comfort en snelheid... het niet moeten verwisselen van die kaartjes kost de lifeDrive toch een serieuze vertraging bij het opstarten van de programma's.
En... de programma's heb je voortdurend nodig... maar de data op 4 kaarten kan je mijns inziens toch wel schikken dat je niet hoeft te switchen (of uiterst beperkt aantal keren) .
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 november 2005, 10:58
vosss
Guest
 
Berichten: n/a
LifeDrive gekocht vanwege zijn 4GB harde schijf.
Aangezien mn mailbox inclusief alle attachements ruim 2GB is leek me dit een prima oplossing aangezien je 20.000 mailtjes erop zou kunnen zetten.

Nou mooi niet dus. Hij knikkert alle mails in het systemmemory en alleen de attachements gaan naar de 4GB harde schijf.

Gebeld met Palm nederland en die raden me vrolijk aan om een geheugenkaart te kopen en daar mn mails op te slaan.

Mooie boel; apparaat kan dus gewoon simpelweg niet waarvoor hij aangeschaft is en nergens, maar dan ook nergens word gezegd dat je helemaal geen mails op de hdd kan opslaan.

Slechte zaak en ik zal er nooit meer 1 kopen
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 november 2005, 20:10
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Vreemd verhaal, ik wist niet dat dat niet kon.....lekker advies inderdaad .
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 november 2005, 08:23
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Volgens het forum van Brighthand zit er een ROM-update voor de LifeDrive aan te komen!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 december 2005, 00:55
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Volgens het forum van Brighthand zit er een ROM-update voor de LifeDrive aan te komen!
En Tadaaaaaa Nu is hij er: De LifeDrive Update 2.0
Hopelijk komt hier een verhoogde tevredenheid met de LifeDrive van!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 december 2005, 14:09
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Dat valt tegen wat mij betreft, qua stabiliteit blijft alles zo'n beetje hoe ik het al had, redelijk stabiel dus. De problemen met wifi blijven ongeveer hetzelfde afgezien van een iets betere connectie. Blazer kan nog steeds niks downloaden bij mij en klikken op links vanuit andere apps dan Blazer veroorzaakt nog wel eens een freeze (soft reset nodig). PocketTunes intern beter qua geluid maar switchen naar een andere app gaat nog steeds gepaard met haperingen en vreselijk gekraak.
O ja en de snelheid van de LD blijft tergend laag.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 18 december 2005, 14:05
@gar
Guest
 
Berichten: n/a
over het gebruik ben ik tevreden, over de kwaliteit nou niet bepaald.....( zie mijn andere postings over de aan-uit knop die stuk was en "lifedrive dead"

gr,

@gar

één

http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=22902

en twee:

http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=22165

Laatst gewijzigd door @gar; 18 december 2005 om 15:47.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 december 2005, 14:22
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Heb je linkjes naar je posts?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 december 2005, 11:08
georgep
Guest
 
Berichten: n/a
Ik moet zeggen ik ben zeeeeer tevreden met mijn lifedrive. Ik kom van een M515 en ik moet dan ook zeggen dat mijn lifedrive niet echt storen langzamer is. En ook Wifi werkt perfect voor mij. Kortom voor mij is het een perfecte opvolger van mijn oude vertrouwde palm M515.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 januari 2006, 11:59
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Op het gevaar af dat ik mijn - in de verkoop zijnde - LifeDrive nooit meer kwijt raak: het is een prachtig apparaat met een paar vervelende nadelen.

Grootste nadeel is wat mij betreft de vertraging bij het opstarten van programma's. Let wel, da's een relatief gegeven, want als je voor het eerst met een PDA aan het werk gaat, weet je waarschijnlijk niet beter en zal het je niet storen. Als je daarentegen al andere Palms gehad hebt, verwacht je dat je Palm vlot op een stylus-tap reageert, en niet hoeft te wachten op het aanzwieren van de harddisk.

Ander nadeel is het ontbreken van een cradle, eigenlijk een schande voor zo'n topmodel van Palm. En het apparaat is ook net te zwaar voor in de borstzak van een overhemd.

Van gebrekkige stabiliteit heb ik niet zoveel last gehad, en als het gebeurde was het vrijwel altijd te wijten aan ongeschikte software.

Maar de voordelen wegen imho ruimschoots op tegen de nadelen. Ik zou willen dat Palm het ontwerp van de LD ook zou toepassen op het model dat ik nu heb (TX), want het is prachtig. Apple zou het niet hebben kunnen verbeteren

Het scherm is wonderschoon, het is heerlijk om 4 GB aan ruimte bij je te hebben, Bluetooth en WIFI werken uitstekend, de meegeleverde leren hoes is van topkwaliteit.

Het grote nadeel (nogmaals: dat is mijn persoonlijke gevoel) was voor mij aanleiding om een Palm TX te kopen zodra bleek dat die bijna alles kan wat de LD ook kan (hij mist de 4GB opslag), maar niet de vertraging heeft en een tikje lichter is. Maar als ik ze naast elkaar leg weet ik wel welke de mooiste is.....
Met citaat reageren
  #19  
Oud 02 januari 2006, 13:25
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Waarom hou je je LifeDrive (en wat ga je doen met je TX)?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 02 januari 2006, 15:02
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Ah, jij hebt gezien dat ik besloten heb om m'n LifeDrive toch niet te verkopen

De LifeDrive gaat een extra functie krijgen: autonavigatie! Een ingebouwde navigatie in mijn toekomstige auto is dermate duur dat een Palm-oplossing veel handiger is.

Verder blijft het een - erg luxe - backup van de TX. Een tijdje terug kwam ik er achter dat ik mijn Palm zodanig mis als hij het niet (meer) doet dat ik eigenlijk niet zonder kan.

Bovendien kreeg ik niet veel reakties op mijn verkoopmeldingen, en ik wilde de LD niet tot elke prijs kwijt - het blijft een klasseapparaat.

Laatst gewijzigd door Pasulu; 03 januari 2006 om 11:07. Reden: typo gecorrigeerd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023