Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 september 2004, 16:18
Chantalleke
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Palm Zire 21 problemen!

Een week geleden een Palm 21 gekocht Dat was dan ook meteen mijn eerste kennismaking met een Palm!

Meteen aan de gang gegaan met het installeren maar daarbij heb ik meteen enkele vragen die ik hier wil stellen:

1. Op mijn Palm Desktop heb ik alle adressen en afspraken erin gezet maar hoe krijg ik deze gegevens nu naar mijn handheld? Ik heb de Hotsync calbe geïnstalleerd en de "star icon" aangeklikt. Hij maakt dan verbinding en zegt naderhand dat het gelukt is. Maar...geen van de afspraken die ik op mijn Palm Desktop heb gezet staan op mjn handheld. Van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet. Uit de Engelstalige handleiding wordt ik ook niet veel wijzer (ondanks dat mijn Engels goed is) dus wie kan me hiermee helpen?

2. Als ik de gegevens via de handheld handmatig wil zetten dan hebben ze op een gegeven moment over 'tik abc aan of 123' om zo een toetsenbord op het scherm te krijgen. Maar al wat ik zie bij het klikken zijn punten. Dus hoe krijg ik dit voor mekaar?

Tot nu toe zijn dit mijn vragen dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen en me niet verwijzen naar de handleiding .
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 september 2004, 17:21
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: Palm Zire 21 problemen!

[quote][i]Op 05-09-2004, om 17:18 heeft Chantalleke dit gezegd in [urlquote=http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?
1. Op mijn Palm Desktop heb ik alle adressen en afspraken erin gezet maar hoe krijg ik deze gegevens nu naar mijn handheld? Ik heb de Hotsync calbe geïnstalleerd en de "star icon" aangeklikt. Hij maakt dan verbinding en zegt naderhand dat het gelukt is. Maar...geen van de afspraken die ik op mijn Palm Desktop heb gezet staan op mjn handheld. Van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet. Uit de Engelstalige handleiding wordt ik ook niet veel wijzer (ondanks dat mijn Engels goed is) dus wie kan me hiermee helpen?[/quote]
Raar, dat hoort wel te gebeuren.
Probeer dit eens:
- rechtsklik op het hotsyncicoon rechtsonderin op je computer
- ga naar custom
- zet adress book op synchronize the files
als dat niet lukt:
- zet adress book (tijdelijk) op desktop overwrites handheld

Citaat:
2. Als ik de gegevens via de handheld handmatig wil zetten dan hebben ze op een gegeven moment over 'tik abc aan of 123' om zo een toetsenbord op het scherm te krijgen. Maar al wat ik zie bij het klikken zijn punten. Dus hoe krijg ik dit voor mekaar?
Tik je dan wel goed? Het gaat om 'abc' en '123' helemaal onderaan. Menu, edit, keyboard heeft vaak hetzelfde effect.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 september 2004, 17:31
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Tik je dan wel goed? Het gaat om 'abc' en '123' helemaal onderaan. Menu, edit, keyboard heeft vaak hetzelfde effect.
Als je daadwerkelijk op deze gedrukte letters op het schrijfvlak klikt, maar je Palm reageert door punten terug te geven op het scherm, kan het zijn dat het schrijfvlak niet goed is gekalibreerd.

Oplossing: ga naar het programma Prefs en selecteer Digitizer. Volg de instructies op het scherm nauwkeurig.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 september 2004, 18:20
Chantalleke
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Palm Zire 21 problemen!

Citaat:
Op 05-09-2004, om 18:21 heeft Bram dit gezegd in bericht #2

Raar, dat hoort wel te gebeuren.
Probeer dit eens:
- rechtsklik op het hotsyncicoon rechtsonderin op je computer
- ga naar custom
- zet adress book op synchronize the files
als dat niet lukt:
- zet adress book (tijdelijk) op desktop overwrites handheld


Tik je dan wel goed? Het gaat om 'abc' en '123' helemaal onderaan. Menu, edit, keyboard heeft vaak hetzelfde effect.

Bedankt voor de antwoorden alleen heb ik toch nog een vraag over het downloaden van mijn adressen en mijn afspraken op mijn handheld.

Onder 'custom'heb ik het volgende staan:

synchronise the files
expense
notepad
outlook calender
outlook tasks
outlook notes

enabled
install
install service templates

handled overwrites desktop
system

Dus m.a.w. klopt dit allemaal want ik zie geen address?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 september 2004, 18:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
outlook calender
outlook tasks
outlook notes
Hm, jij synchroniseert toch met Palm Desktop? Dan ligt hier het probleem: Hotsync denkt dat hij met Outlook moet synchroniseren.

Dan moet je de installatieCD van je Palm even in de computer doen, en dan even rondneuzen in het menu dat je dan te zien krijgt. Er moet een programma zijn die iets van "Outlook Switcher" of iets dergelijks heet, wat Hotsync van Outlook naar Palm Desktop kan laten kijken en vice versa.

Denk dat address dan vanzelf ook wel terugkomt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 september 2004, 18:28
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Onderstaand stuk had ik eerst getypt, maar ik zie nu dat je met Outlook synchroniseert. Dan doet hij dat niet met Palm Desktop. Misschien kun je alle adressen exporteren, en daarna in Outlook weer importeren.


=============================================================
Onderstaande oplossing werkt in dit geval niet, maar ik laat het maar staan omdat ik het anders voor niks getypt heb
Dan is er denk ik wat misgegaan bij de installatie. Probeer het volgende eens:
- Kopieer c:\program files\palm\[hotsyncnaam] naar een aparte map (of op een CD-ROM om helemaal zeker te zijn)
- Verwijder de Palm Desktop
- Herinstalleer de Palm Desktop
- Gooi c:\program files\palm\[hotsyncnaam] leeg
- Zet de backup terug

En kijk of Address er dan wij bijzit.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 september 2004, 19:15
Chantalleke
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 05-09-2004, om 19:28 heeft Bram dit gezegd in bericht #6
Onderstaand stuk had ik eerst getypt, maar ik zie nu dat je met Outlook synchroniseert. Dan doet hij dat niet met Palm Desktop. Misschien kun je alle adressen exporteren, en daarna in Outlook weer importeren.


=============================================================
Onderstaande oplossing werkt in dit geval niet, maar ik laat het maar staan omdat ik het anders voor niks getypt heb
Dan is er denk ik wat misgegaan bij de installatie. Probeer het volgende eens:
- Kopieer crogram filespalm[hotsyncnaam] naar een aparte map (of op een CD-ROM om helemaal zeker te zijn)
- Verwijder de Palm Desktop
- Herinstalleer de Palm Desktop
- Gooi crogram filespalm[hotsyncnaam] leeg
- Zet de backup terug

En kijk of Address er dan wij bijzit.
Ik zie geen hotsyncnaam staan wel hotsync.cnt. Kunnen we niet msn-en want zo blijven we heen en weer vragen stellen via deze site hihihi . Mijn msn adres is: bluedolfin191@hotmail.com.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 september 2004, 19:19
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 05-09-2004, om 20:15 heeft Chantalleke dit gezegd in bericht #7


Ik zie geen hotsyncnaam staan wel hotsync.cnt. Kunnen we niet msn-en want zo blijven we heen en weer vragen stellen via deze site hihihi . Mijn msn adres is: bluedolfin191@hotmail.com.
Euhm, dat is juist de bedoeling van een forum, dus wat mij betreft kunnen we wel verder praten op het forum.

Waar "Hotsyncnaam" staat, is de naam die jij de eerste keer aan je Palm hebt gegeven toen je voor de eerste keer synchroniseerde. De folder heet dus niet "hotsyncnaam". Bovendien heeft Bram er met vetgedrukte letters bijgezet dat deze oplossing *NIET WERKT* en je mag het dus volkomen negeren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023