Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 september 2004, 22:22
danagebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy synchroniseren lukt soms wel en soms niet

ik heb net een dana (met palm OS)gekocht en nu lukt het synchroniseren heel vaak niet. Meestal loopt hij vast met documents to go, en ook vaak met alphaword,een bij de dana behorende tekstverwerker. Op dit moment lukt zelfs het cancellen van de vastgelopen synchronisatie niet meer.
waar kan dit aan liggen en wat moet ik doen?
help! lies
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 september 2004, 21:13
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Zijn er documenten die nog open staan als je synchroniseert? Of missen bestanden aan desktopzijde bij DocsToGo (kan je bekijken via het programma van DocsToGo op je computer)?

Probeer ook even te upgraden naar de meest recente versie van Palm Desktop, het kan namelijk ook iets zijn met time-outs. Deinstalleer eerst je huidige versie en installeer dan opnieuw / de nieuwe versie. Ik weet niet of de Dana eigenlijk wel gebruik maakt van de Palm Desktop? In ieder geval, de meest recente is te vinden via PalmOne.com Die zou ook met de Dana moeten werken denk ik. Helemaal zeker weet ik niet, aangezien je één van de weinige Dana gebruikers bent.

Eventjes iets anders: stond de Dana niet bij het modellenoverzicht, aangezien je Overig hebt geselecteerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 september 2004, 16:48
danagebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
dank voor je antwoord, mag ik er nog even over doorvragen?

- Zijn er documenten die nog open staan als je synchroniseert?
dat zou kunnen, ik snap niet helemaal hoe ik een bestand moet afsluiten. Misschien is 'save' niet genoeg en moet ik ook nog quitten ofzo.

- Of missen bestanden aan desktopzijde bij DocsToGo (kan je bekijken via het programma van DocsToGo op je computer)?
ik snap waar ik moet kijken, maar niet wat je bedoelt met 'missen bestanden'. Moet je bestanden die je over en weer sluist op de plek laten staan waar ze terecht gekomen zijn? Gaat het fout als je ze daarna in een toepasselijker map zet?

- Probeer ook even te upgraden naar de meest recente versie van PalmDesktop, het kan namelijk ook iets zijn met time-outs. Deinstalleer eerst je huidige versie en installeer dan opnieuw / de nieuwe versie.
Dat vind ik eng klinken, wordt het daar niet erger van? En kan dat wel als je een Dana hebt? MOet je niet gewoon ten eeuwigen dage het desktopprogramma blijven gebruiken dat je bij je apparaat gekregen
hebt? Echt niet?

- Ik weet niet of de Dana eigenlijk wel gebruik maakt van de Palm Desktop?
ja hoor, ik heb (volgens de helpfile die erbij zit) Palm(TM) Desktop Software 4.1

- In ieder geval, de meest recente is te vinden via PalmOne.com
ik ga in elk geval daar kijken

- Die zou ook met de Dana moeten werken denk ik. Helemaal zeker weet ik niet, aangezien je één van de weinige Dana gebruikers bent.
ja, jammer

- Eventjes iets anders: stond de Dana niet bij het modellenoverzicht, aangezien je Overig hebt geselecteerd?
nu wel in elk geval, ik heb het meteen veranderd.
groet, Lies
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 september 2004, 17:51
danagebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
foutmeldingen hotsynclog

vervolg:
in het hotsynclog op de handheld staat (nadat ik na ruim een half uur 'hangen' de synchronisatie heb afgebroken):
"Duplicate title exists on dekstop. Changed title to the following"
en dan plakt hij _1 aan de titel vast.
Betekent dat dat pas weer mag syncen als je de titel op je desktop veranderd hebt? Lijkt me erg onhandig.
lies
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 september 2004, 11:50
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, blijkbaar zit er iets fout in de synchronisatie van DocsToGo.

Wat ik dan meestal doe is in het desktopprogramma van DocsToGo even het bestand eruit gooien, synchroniseren, om dan weer in het programma opnieuw aan te geven dat het bestand gesynchroniseerd moet worden. Daarmee voorkom je dat DocsToGo dat _1 eraan gaat plakken omdat je geen twee bestanden kan hebben met dezelfde bestandsnaam en het eerste, al aanwezige bestand niet herkend wordt om mee te synchroniseren.

In principe kan je bestanden best verplaatsen, maar het probleem is dat DocsToGo het bestand op de desktop niet meer kan vinden. Je kan bestanden ook via het DocsToGo programma verplaatsen, zodat de 'link' intact blijft.

Over de 'open' bestanden, als je een bestand open hebt in DocsToGo kan je teruggaan naar het overzicht met al je bestand in DocsToGo door op 'Done' te tappen. Als een bestand nog open is, dan wordt die overgeslagen bij het synchroniseren, aangezien het niet bekend is of je de wijzigingen wil bewaren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023