Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 augustus 2011, 09:01
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Lightbulb Samsung mogelijk geinteresseerd in WebOS?

Hmm lees net iets op pre central wat nog eens van toepassing kan gaan worden op ons WebOS gebruikers.

Citaat:
In an effort to bolster their consumer PC business, Samsung has hired former HP Personal Systems Group marketing VP Raymond Wah. This comes as Samsung has denied rumors that they were considering making a purchase of HP’s maybe-to-be-spun-off PC business.

Instead, Samsung is looking to the future and to an arena where they’ve already had plenty of success: mobile. While Samsung has built a growing smartphone empire off Android (with a smattering of Windows Phone), their tablets haven’t exactly taken off. And with Microsoft shacking up with Nokia and Google buying Motorola, Samsung’s got to be looking for a way to differentiate themselves. And that’s where webOS comes in.

According to Digitimes (always a fun but questionable source), Samsung is giving consideration to purchasing – not licensing – webOS from HP. Samsung has been exploring their own OS for some time, and has achieved some success with their home-cooked Bada OS in Asia, but its traction elsewhere has been less than great. Could Samsung be a possible third home for webOS after Palm failed and HP gave up? Predictably, neither HP nor Samsung has offered comment on the issue.
Link met informatie.
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 augustus 2011, 09:14
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
't Lijkt me een beetje een ja nee ja nee verhaaltje. Ik las eergisteren nog dat Samsung interesse had ontkend...

Er zijn er velen die enthousiast reageren op Samsung als mogelijke nieuwe stiefvader, en ik herinner me gelijkaardige reacties toen m'n favoriete camera-merk, Pentax, een samenwerking met Samsung aankondigde. Een dik jaar heeft dat geduurd, en Samsung heeft eigenlijk niets bijgedragen. Intss is Pentax door Hoya overgenomen die het weer hebben doorverkocht aan Ricoh... Allez, we mogen van geluk spreken dat Pentax nog steeds bestaat, wat meer is dan wat van Palm kan worden gezegd.

Ik heb toen overigens enkele Samsung-toestellen uitgecheckt, en kocht zo onder andere m'n vorige (old school) GSM bij hen. 'k Was niet echt overdonderd door de geluidskwaliteit en de GUI, maar de hardware was wel stevig... Ook m'n DVD-recorder is van hen, maar echt top is dat toestel ook niet. Het betrof dan nog telkens modellen uit het hogere gamma... Conclusie: ik weet het niet goed bij Samsung...

We zien wel. Alles is beter dan dat webOS gewoon zou verdwijnen.

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.

Laatst gewijzigd door ishpuini; 30 augustus 2011 om 09:27.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 augustus 2011, 09:21
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Klopt dit speelt al weer even...
Samsung, ik heb er een TV van, werkt prima.

Het is gewoon de hoop of er nog wat aan WebOS gedaan word in de toekomst.
HP heb ik al opgegeven, die geven te gemakkelijk op.

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 augustus 2011, 09:31
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Wat ik me wel afvraag is wat met de "oude" webOS toestellen als ze webOS naar Samsung (of andere) hardware gaan porten. Als de ingreep te groot is, wordt dat webOS 4.0 dat er wel nog gelijk kan uitzien, maar allicht niet meer op de huidige toestellen zal draaien. En als ook de apps aan nieuwe (?) mogelijkheden worden aangepast zitten we ook daar met een toestel dat niet meer zal evolueren...

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.

Laatst gewijzigd door ishpuini; 30 augustus 2011 om 09:38.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 augustus 2011, 09:39
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Die kans is vrij groot inderdaad.
HP gaf toendertijd aan dat het nieuwste OS wat op de Pre 3 ook op de Pre 2 zou gaan draaien...

Maar goed, dat is HP... geen Samsung...

Mocht Samsung het WebOS overnemen zal er pas over een jaar min en anders jaar of 2-3 een nieuw toestel uitkomen. Dus vrees niet
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 augustus 2011, 09:44
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Och ja, m'n Palm Vx is ook vele jaren netjes blijven werken tot ik 'm niet meer kon synchen omdat m'n PC geen seriële bus meer had.

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 augustus 2011, 11:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
[Gerucht] Samsung zou interesse hebben in HP hardware en webOS

Sinds HP bekend maakte afstand te willen nemen van hun hardwaretak, inclusief webOS toestellen, doen geruchten over interesse van Samung de ronde. Waar Samsung zelf de interesse nog ontkend zou volgens DigiTimes Samsung wel een ex-topman van HP hebben aangetrokken. Het zou gaan om Raymond Wah, een voormalig hoofd van de Personal Systems Group (ofwel PC's, laptops en webOS afdeling).

Samsung zou de hardwaretak over willen nemen om zo hun productie van onderdelen veilig te stellen. De HP hardware zou dan relatief weinig winstmarge bieden maar op de onderdelen maakt Samsung wel winst. Een andere beweegreden kan de toegenomen onzekerheid zijn met betrekking tot Android nu Google Motorola heeft overgenomen. WebOS biedt Samsung een alternatief én broodnodige munitie in hun juridische strijd met Apple.

Zoals dat gebruikelijk is willen beide partijen niet ingaan op de geruchten.

Bron: Samsung reportedly recruits ex-HP VP for PC business; considers buying webOS
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 5756-xjpw2m66qa.png‎ (25,5 KB, 3x gelezen)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 augustus 2011, 11:17
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Ik wou dat er nu maar eens iemand kwam die flink aan de slag gaat met het webOS, fabriceren en verkopen.
Totnutoe is er van het hele webOS nog maar weinig terecht gekomen, niet bij PALM en niet bij HP.Terwijl het zo'n goed OS lijkt te zijn.
Samsung lijkt mij een goede kandidaat
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 augustus 2011, 11:26
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Ja jammer dat ze niet even meewerken wat betreft de informatie.
Maar goed. De tijd zal leren.

Het zou een positieve ontwikkeling zijn voor WebOS in mijn ogen.
HP gaat het toch laten om verder te ontwikkelen.
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 augustus 2011, 12:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
HP lijkt toch haast te maken met hun plannen. NU.nl meldt vandaag dat ze de hardware-tak echt willen afsplitsen als zelfstandig bedrijf, dus geen verkoop aan een ander.

Ik denk zelf dat als HP binnen een half jaar geen geschikte partij vindt voor webOS de stekker eruit gaat. Maar dan zal webOS wel voor een dumpprijs op de markt komen

Als Samsung webOS wel zou overnemen hoeft het niet zo heel lang te duren om toestellen te produceren lijkt me. De Galaxy S II gebruikt bijvoorbeeld dezelfde processor als de Pre3. Overige drivers kunnen wellicht geleend worden uit de linux kernel van Android. Als het omgekeerd kan (Android op een TouchPad) zou het wellicht ook zo kunnen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023