Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 december 2003, 14:54
Maracujan
Guest
 
Berichten: n/a
Question Advies voor aanscaf

Ik ben voornemens van plan om een palmtop aan te schaffen. Omdat ik vrij veel op de weg zit om klanten te bezoeken dient hier toch ook buiten de meest gangbare items een navigatiepakket op te zitten.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van zo'n apparaat?

Hoe is het op de tweedehands markt gesteld, wordt tweedehandse aanschaf toegejuicht of juist afgeraden?

Ik heb inclusief navigatiesoftware hier een bedrag van ongeveer Euro 750,- voor over.

In afwachting van uw reactie, met vriendelijke groet,

Maracujan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 december 2003, 15:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hallo Hans,

Leuk dat je de weg naar de Palmclub gevonden hebt. Heb je toevallig ook een GSM die Bluetooth en/of Infrarood heeft? Hiermee kun je vanaf je Palmtop dan middels GPRS ook mail ontvangen, en internetten. Erg handig als je vaak onderweg bent.

Dé business class machine op het moment is de Palm Tungsten|T3. Snel besturingssysteem + hardware, zeer eenvoudige maar toch functionele ingebouwde programma's om je afspraken, tasks, adressen, memo's in te noteren (en je kunt nog altijd uitbreiden met uitgebreidere programma's). Uiteraard is er een zeer goede synchronisatie met Microsoft Outlook aanwezig, als je dat gebruikt. Een zeer groot (uitschuifbaar) scherm, van 320x480, een hogere resolutie dan de PocketPC's (zoals de iPaq) dus dat komt wel uit bij bijvoorbeeld het navigeren. Heb je geen behoefte aan een groot scherm, kijk dan naar de Palm Tungsten T2, die vrijwel hetzelfde is, maar dan met een vierkant 320x320 scherm. Heb je ook geen behoefte aan Bluetooth, kijk dan eens naar de Zire71 (met ingebouwde camera) of de Sony Clié TJ35, die dan de goedkoopste oplossing vormt met 220 EUR.

Qua GPS raad ik je Mapsonic aan. Klik hier voor een review. Dit is een vrij nieuw pakket op de Palmmarkt, maar er wordt over het algemeen gevonden dat dit pakket het best en het mooist werkt. Zit bijvoorbeeld ook spraakaanwijzingen op, waarbij een Vlaamse dame je met een zachte g de bochten om stuurt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 december 2003, 21:20
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En aanvullend op de ware woorden van Gazpacho, bluetooth biedt de mogelijkheid om te navigeren met een bluetooth-muis, dus geen gedoe meer met kabels. En in jouw geval misschien ook wel handig als je je auto ergens aan de rand van de stad hebt moeten parkeren en te voet verder moet. Bluetooh-muis in je zak en via je je T3 (of een andere bleutooth-pda) accuraat de weg vinden. Succes met je beslissing!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 december 2003, 13:42
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Citaat:
Hoe is het op de tweedehands markt gesteld, wordt tweedehandse aanschaf toegejuicht of juist afgeraden?
Ik heb vaak PDA's en accesoires 2e hands aangeschaft. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Als je het per post wil gaan regelen loop je altijd natuurlijk een risico. Voor 2ehands (en soms zelfs nieuwe) artikelen kan je altijd op ons Vraag&Aanbod forum kijken.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 december 2003, 10:19
Maracujan
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Tungsten T#

Ik heb inmiddels de Tungsten T3 met Mapsonic aangeschaft en als de post een beetje meewerkt ontvang ik hem vandaag.

Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023