Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #221  
Oud 22 juni 2005, 11:30
Bollie Bolsta
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb nog geen zire 72, maar wil deze aanschaffen als TomTOm hierop werkt, maar helaas hoor ik via sommige kanalen dat het wel kan, van anderen van niet. Hoop hier iemand te treffen die het ook daadwerkelijk heeft
Met citaat reageren
  #222  
Oud 22 juni 2005, 12:02
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Kijk ook eens op de website van TomTom. Daar staat een lijst met ondersteunde apparaten.
Met citaat reageren
  #223  
Oud 22 juni 2005, 12:28
Bollie Bolsta
Guest
 
Berichten: n/a
Daar staat het dus niet duidelijk. Bleutooth pakket is wel compatible, wired GPS-pakket niet. Nu heb ik al een wired GPS en voor 30 euro kan ik een kabel kopen zodat deze past op de zire 72. Ik hoef dus niet het hele pakket

Alleen is mijn vraag of TomTOm navigator (software-only) die Holux GM210 wel pakt op de Zire 72. Ik heb dus eigenlijk alleen de software nodig.
Met citaat reageren
  #224  
Oud 22 juni 2005, 13:03
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Over het algemeen kan je stellen dat communicatie met GPS muizen redelijk simpel is. Als ze maar voldoen aan de NMEA standaarden kan het bijna niet mis gaan. In de diverse programma's kan je daarom ook weinig instellen (wired+baudrate/bluetooth+pincode).

Als die kabel werkt zal de software ook wel werken. De reden dat TomTom zegt dat het niet wordt ondersteund is waarschijnlijk omdat ze geen wired GPS verkopen voor die Palm. Ik heb laatst nog iemand een GPS van een m505 zien gebruiken op een Tungsten T.. zelfde connector, maar er echt niet voor gemaakt (TT kan er alleen in ingeschoven toestand aan worden geklikt).
Met citaat reageren
  #225  
Oud 22 juni 2005, 15:32
dickies
Guest
 
Berichten: n/a
jep. tomtom 5 werkt op de palmone zire 72
Met citaat reageren
  #226  
Oud 23 juni 2005, 06:31
acevirus
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickies
jep. tomtom 5 werkt op de palmone zire 72
Geen foutmelding gehad van "kaarten niet gevonden !" ?

Ik geraak maa rniet voorbij die stap (instellen van stem), en kan dus niet registreren (geen apparaatcode die zichtbaar wordt).
Met citaat reageren
  #227  
Oud 23 juni 2005, 15:09
Alphafox
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb net TomTom 5 besteld maar nu heb ik nog een vraagje. Is het mogelijk om een gedeelte van frankrijk op een sd kaart te zetten? Ik ga namelijk binnenkort 1 dag naar frankrijk en ik heb maar een 256MB kaart. Om nou een nieuwe kaart te kopen alleen voor die ene keer is me net iets teveel van het goede.
Met citaat reageren
  #228  
Oud 23 juni 2005, 15:28
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Installeren update tt5

Ik heb vandaag de TT update versie 5 ontvangen.
De software lijkt probleemloos geinstalleerd op mijn Palm T3 , maar als ik CD1 van de "kaarten" in mijn PC doe krijg ik vrijwel direct de volgende foutmelding:

"Not enough free space on temporary folder"
"Cannot run Setup."

Herkend iemand deze melding en weet misschien de oplossing?
De Helpdesk van TomTom wordt momenteel overstelpt met verzoeken en heeft een wachttijd van enkele dagen, terwijl ik volgende week op vakantie ga en alles werkend wil hebben.
Met citaat reageren
  #229  
Oud 23 juni 2005, 15:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelcojansen
[...] de volgende foutmelding:

"Not enough free space on temporary folder"
"Cannot run Setup."
[...]
Heb je wel genoeg ruimte op je harde schijf? Oftewel: is de foutmelding die je krijgt niet gewoon correct?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #230  
Oud 23 juni 2005, 15:39
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb 3 GB ruimte op mijn C: schijf en 30 GB op de D:\ partitie.
Tevens 512 MB intern geheugen op mijn pc.
Dus daar kan het niet aan liggen.
PC ook al een paar keer opnieuw gestart.
In de Palm zit een SD van 1 GB geformateerd. En daar staat na instal van de software alleen een progje contacts van TT op.
Met citaat reageren
  #231  
Oud 23 juni 2005, 16:00
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
LET OP ....!!!!!

Ik zie net dat TomTom de oplossing voor het probleem "not enough space" op de Website heeft gezet.
Met citaat reageren
  #232  
Oud 23 juni 2005, 16:57
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alphafox
Ik heb net TomTom 5 besteld maar nu heb ik nog een vraagje. Is het mogelijk om een gedeelte van frankrijk op een sd kaart te zetten? Ik ga namelijk binnenkort 1 dag naar frankrijk en ik heb maar een 256MB kaart.
Nee dat kan bij TomTom niet. (Bij Mapsonic wel.) Is de standaard kaart van Frankrijk (dus niet de PLUS versie) ook al groter dan 256MB? Dan hebben ze dus niet gerekend op mensen die nog zulke kleine SD kaarten gebruiken.
Met citaat reageren
  #233  
Oud 23 juni 2005, 17:13
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Installeren van TT5 kaarten lijkt na eerder gemeld probleem nu goed te gaan.

Echter het synchroniseren van 164 MB aan kaarten naar de 1 GB SD card in mijn Palm duurt eindeloos lang. Ben u een uur bezig en hij is nu pas bij 100 MB.
Ik wil ook nog de kaarten van Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland (400 MB) en Italie op de kaart zetten.

Weet iemand of het mogelijk is om de kaarten direct naar de SD card te schrijven via mijn multi cardreader? en of dit enig snelheidswinst opleverd.
Met citaat reageren
  #234  
Oud 23 juni 2005, 17:35
JFolkers JFolkers is offline
Lid
Voornaam: Justin
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 30 april 2003
Locatie: Alkmaar
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelcojansen
Installeren van TT5 kaarten lijkt na eerder gemeld probleem nu goed te gaan.

Echter het synchroniseren van 164 MB aan kaarten naar de 1 GB SD card in mijn Palm duurt eindeloos lang. Ben u een uur bezig en hij is nu pas bij 100 MB.
Ik wil ook nog de kaarten van Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland (400 MB) en Italie op de kaart zetten.

Weet iemand of het mogelijk is om de kaarten direct naar de SD card te schrijven via mijn multi cardreader? en of dit enig snelheidswinst opleverd.
Je kunt tijdens de setup aangeven waar je de kaarten wilt installeren. Hier kun je kiezen voor geavanceerde locatie en daarna voor een locatie op de pc of een sd-kaart.
Met citaat reageren
  #235  
Oud 23 juni 2005, 17:47
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichieB
Nee dat kan bij TomTom niet. (Bij Mapsonic wel.) Is de standaard kaart van Frankrijk (dus niet de PLUS versie) ook al groter dan 256MB? Dan hebben ze dus niet gerekend op mensen die nog zulke kleine SD kaarten gebruiken.
Ik heb de de grootte van de verschillende kaartbestanden even uit mijn directory gekopieerd. France-Map is te groot voor 256 M.

DE_AT_CH_PL_CZ_Plus-Map 413,2 MB
France_Plus-Map 346,2 MB
Italia_Plus-Map 308,1 MB
France-Map 254,8 MB
Deutschland-Map 219,7 MB
Italia-Map 199,9 MB
Benelux_Plus-Map 164,6 MB
Oesterreich-Schweiz-Map 107,0 MB
Zip 1,8 MB

Joop
Met citaat reageren
  #236  
Oud 23 juni 2005, 17:50
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JFolkers
Je kunt tijdens de setup aangeven waar je de kaarten wilt installeren. Hier kun je kiezen voor geavanceerde locatie en daarna voor een locatie op de pc of een sd-kaart.
Gewoon in de Root van de SD kaart of is er nog sprake van een mappen structuur waar ik rekening mee moet houden?
Met citaat reageren
  #237  
Oud 23 juni 2005, 18:03
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelcojansen
Gewoon in de Root van de SD kaart of is er nog sprake van een mappen structuur waar ik rekening mee moet houden?
In de root komt per land een kaartdirectory te staan.

Ik heb alle kaarten eerst op mijn vaste schijf gezet en kopieer afhankelijk van wat ik op een bepaald moment nodig heb de directory van het betreffende land naar de sd-card.

Je hebt dan gelijk een soort database van alle beschikbare kaarten op je PC-staan.

Joop
Met citaat reageren
  #238  
Oud 23 juni 2005, 21:05
PeKa PeKa is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Houten
Berichten: 40
Cool Not enough free space

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelcojansen
Ik heb vandaag de TT update versie 5 ontvangen.
De software lijkt probleemloos geinstalleerd op mijn Palm T3 , maar als ik CD1 van de "kaarten" in mijn PC doe krijg ik vrijwel direct de volgende foutmelding:

"Not enough free space on temporary folder"
"Cannot run Setup."

Herkend iemand deze melding en weet misschien de oplossing?
De Helpdesk van TomTom wordt momenteel overstelpt met verzoeken en heeft een wachttijd van enkele dagen, terwijl ik volgende week op vakantie ga en alles werkend wil hebben.
Ook ik heb dit probleem gehad (en eg wel space enough) en als oplossing het setup prog van de CD naar de harde schijf gecopieerd en vanaf daar gestart.
Werkt Perfect.
mvrgr
__________________
PeKa
Met citaat reageren
  #239  
Oud 23 juni 2005, 21:12
PeKa PeKa is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Houten
Berichten: 40
Cool LauncherX--TT icoon

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maasq
Ik denk dat het een probleem is i.c.m. LauncherX want in het standaard menu van Palm staat het icoontje wel en daarmee kan ik TT starten. Ga ik een melding van maken bij TT.

Alvast bedankt!
same software, same problem
Maasq al iets gehoord of een oplossing gevonden??
Kom er zelf niet uit
bvd for the answers
greethings
__________________
PeKa
Met citaat reageren
  #240  
Oud 23 juni 2005, 21:25
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeKa
same software, same problem
Maasq al iets gehoord of een oplossing gevonden??
Kom er zelf niet uit
bvd for the answers
greethings
Ik heb nog niks gehoord van TT maar wel met behulp van de post #127 van Jean-Paul opgelost!!

Dit is zijn oplossing die bij mij dus ook werkt:

" Je kunt het wel zelf oplossen door met een applicatie als Filez (gebruik zoekfunctie) zelf de CreatorID van de Contacts Navigator aan te passen. Bij mij heeft deze als CreatorID nu Mni2. TomTom Navigator heeft standaard als CreatorID MniC"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023