Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2005, 23:08
sponzert sponzert is offline
Lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 34
Email ophalen via Tiscali fout.

Hallo,
Ik ben sinds gisteren van Internet Provider overgestapt van Xs4all naar Tiscali.
Ik kon mijn email perfekt ophalen en verzenden met xs4all vanaf mijn Treo 650.
Nu heb ik alle gegevens ingevuld van Tiscali, en ik krijg nu elke keer als ik een mail wilt verzenden dat mijn smtp instellingen niet goed staan. Maar goed, wat kan er fout aan staan? smtp.tiscali.nl is goed lijkt me. Zeker omdat ik via dezelfde gegevens wel kan verzenden via de pc met Outlook. Wat kan hier aan de hand zijn, of weet iemand of ik voor die treo toch een andere smtp moet gebruiken in combinatie met Tiscali?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 mei 2005, 10:20
Longmountain
Guest
 
Berichten: n/a
Sponzert,

Bij welke gprs-aanbieder zit je? Je kan namelijk niet de smtp server van Tiscali gebruiken als je niet op het Tiscali netwerk zit. Tiscali heeft geen Open Relay mailserver. Ik heb T-Mobile en mijn uitgaande mailserver is smtp.gprs.t-mobile.nl. Met KPN heb je geloof ik een Xs4all account nodig om mail te kunnen versturen.

Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 mei 2005, 10:24
sponzert sponzert is offline
Lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Longmountain
Sponzert,

Bij welke gprs-aanbieder zit je? Je kan namelijk niet de smtp server van Tiscali gebruiken als je niet op het Tiscali netwerk zit. Tiscali heeft geen Open Relay mailserver. Ik heb T-Mobile en mijn uitgaande mailserver is smtp.gprs.t-mobile.nl. Met KPN heb je geloof ik een Xs4all account nodig om mail te kunnen versturen.

Succes.
Ik zit bij KPN. Ik heb KPN gebeld en die vertelde me dat ik smtp.mobiel.net moet gebruiken. Ik proberen, krijg ik weer een Pop3 fout. Ik bel op dit moment met Tiscali of die me kunnen vertellen welke pop ik moet gebruiken. Maar iedereen weet dat het daar soms "even" kan duren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 mei 2005, 11:20
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik geef hier mijn oplossing even, waarbij ik wel moet zeggen dat ik een Orange-account voor GPRS en een HCCNET-account voor mijn mail heb: met smtp.euronet.nl kan ik mijn mail versturen.

En met de zoekfunctie kwam ik uit bij deze thread uit 2003 , hopelijk helpt de informatie daarin ook.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 mei 2005, 11:26
ronnyt ronnyt is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 mei 2005
Berichten: 34
aanvullende vraag

Ik vroeg mij af als je je mail via je Treo ophaalt .... is de mail dan vervolgens weg van de server?
M.a.w. ik wil graag dat Outlook op mijn thuis PC alle orginele e-mails bewaart en niet dat er steeds enkele op de Palm terecht komen.

Tiscali heeft toch ook diensten zoals een kopie forwarden, of webmail, en dergelijke oplossingen. Ik zou een soort van Blackberry actie willen hebben. Heb vroeger wel eens via Tiscali / KPN een instelling gehad dat wanneer je een e-mail krijgt, je een sms op je gsm krijgt dat je nieuwe berichten hebt. (?)

Wat ik graag wil: direct als er een e-mail is, dan moet de Treo een berichtje geven dat er een e-mail is. Vervolgens kan je die dan bekijken en eventueel beantwoorden. Het orgineel haal je uiteindelijk thuis op.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 mei 2005, 11:28
sponzert sponzert is offline
Lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Ik geef hier mijn oplossing even, waarbij ik wel moet zeggen dat ik een Orange-account voor GPRS en een HCCNET-account voor mijn mail heb: met smtp.euronet.nl kan ik mijn mail versturen.

En met de zoekfunctie kwam ik uit bij deze thread uit 2003 , hopelijk helpt de informatie daarin ook.

Succes, groeten, Roel.
Mag ik jou hartelijk danken? Euronet is de oplossing. Mail verzonden en opgehaalt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 mei 2005, 11:30
sponzert sponzert is offline
Lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnyt
Ik vroeg mij af als je je mail via je Treo ophaalt .... is de mail dan al weg van de server?
M.a.w. ik wil graag dat Outlook op mijn thuis PC alles orginele e-mails bewaart en niet dat er steeds enkele op de Palm terecht komen.

Tiscali heeft toch ook diensten zoals een kopie forwarden, of webmail, en dergelijke oplossingen. Ik zou een soort van Blackberry actie willen hebben. Heb vroeger wel eens via Tiscali / KPN een instelling gehad dat wanneer je een e-mail krijgt, je een sms op je gsm krijgt dat je nieuwe berichten hebt. (?)

Wat ik graag wil: direct als er een e-mail is, dan moet de Treo een berichtje geven dat er een e-mail is. Vervolgens kan je die dan bekijken en eventueel beantwoorden. Het orgineel haal je uiteindelijk thuis op.
Je mail blijft gewoon op de server staan. Als je op je Treo je mail delete dan kan je een vinkje zetten als hij ook van de server af moet. Geen vinkje, gewoon je mail nog ophalen op je pc.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023