Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 september 2003, 20:41
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Ik zoek een waardige opvolger voor mijn M505

Na 2 jaar meer dan geslaagd M505 gebruik kan ik niet meer leven zonder Palm.

Ik ben echter nu wel toe aan een opvolger. De T2 ligt het meest voor de hand.

Waar ik echter tegenop zie (naast de prijs.....) is het klapschermpje. Ik gebruik ontzettend veel graffiti, en zou dus steeds in en uit moeten klappen. Ik weet dat je bij de T2 ook op het scherm kunt schrijven, maar dat doe ik liever niet ivm mogelijke beschadiging.

Twee vragen:

1. wat zijn jullie ervaringen met klapscherm, beste T(2) gebruikers
2. wat is het laatste nieuws m.b.t. de T3; zou ik hier op moeten / kunnen wachten?

Alvast bedankt!
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 september 2003, 00:21
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
De geruchten op www.palminfocenter.com zijn erg sterk dat op 1 oktober nieuwe modellen van Palm geintroduceerd worden.

Denk daarbij aan de Tungsten E (zonder uitschuiver, voor de rest het zelfde als de T2)

En 17 september worden er meer details bekend over de Zodiac van Tapwave. Deze komt pas later in 2004 beschikbaar.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2003, 02:33
MajorQuick MajorQuick is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 17 augustus 2003
Berichten: 28
M505->TT2

Ik heb er geen moment spijt van! Kost een paar knaken, maar dan heb je wel wat. Het scherm is zooooooooveel beter, om over bluetooth, CPU-snelheid, multimedia etc nog maar niet te spreken. Wat wel even wennen is, is het uitklappen voor grafitti2. Is echter wel prettig vind ikzelf, aangezien je 80% (of meer) van de tijd alleen maar informatie opzoekt en niet invoert. Wat ik balen vond was dat mijn Logitech TypeAway niet meer werkt, past fysiek wel, maar veroorzaakt een systemcrash door de incompatible driver. Heb toen maar een PUTK gekocht. Misschien kan je in een winkel even een TT2 werkend bekijken, je bent meteen verkocht!
__________________
MasterQuick the Goodyman
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 september 2003, 17:14
snarfman
Guest
 
Berichten: n/a
Met de TT2 is het mogelijk om overal te schrijven en dus hoef je 'm niet uit te schuiven. In de preferences kan je aangeven dat je het hele scherm wilt gebruiken voor Graffiti 2 en dan kan je het ding fijn ingeklapt laten. In principe kan je alle functies van de palm benaderen. B.v. programma afsluiten door de centrale selectie knop van de TT2 even ingedrukt te houden; automatisch kom je dan in de launcher terecht. Je kan alleen niet bij je tap-keyboard en je verlichting/helderheid.

Raad wel aan om een protector op je digitizer te plakken te voorkoming van krasjes e.d. Je zal namelijk meer dan voorheen op je hele digitizer schrijven en tappen.

Ik ben heel tevreden over de TT2. Maar ik ben palmofiel... 3e in bijna 6 jaar.

Edit: En wat betreft de prijs: kijk goed rond... heb de mijne in Amsterdam gekocht bij BCE voor 385 euri... maar het kan nog iets goedkoper... niet veel. Boven de 400 euri wordt je domweg geript
Bij inruil van een Palm via support (zie website van Palm) kan je korting van zo'n 25% halen; ben je wel je oude palm kwijt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 september 2003, 22:56
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Op 13-09-2003, om 00:21 heeft N@gel dit gezegd in bericht #2
De geruchten op www.palminfocenter.com zijn erg sterk dat op 1 oktober nieuwe modellen van Palm geintroduceerd worden.

Denk daarbij aan de Tungsten E (zonder uitschuiver, voor de rest het zelfde als de T2)

En 17 september worden er meer details bekend over de Zodiac van Tapwave. Deze komt pas later in 2004 beschikbaar.
Zie deze thread voor meer informatie over de Palm Tungsten|E, inclusief een foto.
Zie deze thread voor meer informatie over de Tapwave Zodiac: de palm die nadrukkelijk als gameboypalm wordt gemanifesteerd, bovendien komt deze voorlopig nog niet naar Europa. Het model heeft echter wel een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 19 september 2003 om 17:17.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 september 2003, 10:28
Kingpin's schermafbeelding
Kingpin Kingpin is offline
Forumbikkel
Voornaam: Eric
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 april 2001
Locatie: Breda
Berichten: 118
Ik heb ook geen moeite met het inschuifgedeelte. Heb een T|T, zonder graffiti over het hele scherm.

Heb toch een lange weg afgelegd naar de T|T toe met Palms die allemaal graffiti hadden zonder stuk erover.

Palm III --> IIIx --> Vx --> m515 --> Tungsten en geen minuut spijt gehad...

T|T2 lijkt met nog beter.
__________________
Palm Vx, Palm Tungsten|T, Palm Tungsten|T3 + Nokia 6310i

Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 oktober 2003, 12:43
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Ik zie dat de T3 bij pdashop maar € 10 duurder is dan de T2!

Wat is dit voor rare prijsstelling?

Ik ben toch gek als ik nog voor een T2 ga? Of mis ik iets?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 oktober 2003, 13:52
snarfman
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 04-10-2003, om 12:43 heeft fatal dit gezegd in bericht #7
Ik zie dat de T3 bij pdashop maar € 10 duurder is dan de T2!

Wat is dit voor rare prijsstelling?

Ik ben toch gek als ik nog voor een T2 ga? Of mis ik iets?
Ik heb net een T2 en dacht ook Maar na het lezen van een test van de T3 valt het mee. Ok de T3 is veel sneller en heeft een kantelbaar scherm etc... maar verbruikt zijn accu ook 2x zo snel. Daarnaast zullen er maar weinig toepassingen op dit moment zijn die echt gebruik maken van de extra resolutie. Ook is er kritiek op de cursor toetsen van de T3. Ik zou zeggen: probeer beiden een keer uit in de winkel en beslis dan. Ik geef direct toe: de T3 is erg aantrekkelijk en heeft een hoger gadget gehalte Indien uithoudingsvermogen van de accu belangrijk zijn dan is de T2 nog steeds geen gekke zet.

Succes met de keuze!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 oktober 2003, 14:08
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als je geen bluetooth nodig hebt kun je ook voor de Tungsten E gaan. Deze heeft geen schuifmechanisme, en is ongeveer even groot als je m505. Specs zijn een 126MHz ARM processor, 32mb RAM, HiRes (320x320( display.

De hogere resolutie van de TT3 wordt trouwens wel vaak gebruikt. E-books, ingebouwde apps, Agendus, noem maar op.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 oktober 2003, 14:57
snarfman
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 04-10-2003, om 14:08 heeft Bram dit gezegd in bericht #9
Als je geen bluetooth nodig hebt kun je ook voor de Tungsten E gaan. Deze heeft geen schuifmechanisme, en is ongeveer even groot als je m505. Specs zijn een 126MHz ARM processor, 32mb RAM, HiRes (320x320( display.

De hogere resolutie van de TT3 wordt trouwens wel vaak gebruikt. E-books, ingebouwde apps, Agendus, noem maar op.
OK, dat valt dus nog mee Bij de Tungsten E is er dacht ik wel meer bezuinigd dan alleen de blauwe tandjes Zo is de behuizing dacht ik van zilver gespoten kunststof en niet van aluminium o.i.d.

EDIT
correctie, wel een metalen behuizing

Verder mist ie voicememo en, da's wellicht nog belangrijker, de universal connector. Dus niet bruikbaar in combinatie met een GPS of een extern toetsenbord (hij synced via een usb-kabel; dit begrijp ik tenminste van de palmone site)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 oktober 2003, 17:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De TE heeft wél een kunststof behuizing, maar het is lastig te beoordelen. Veel reviewers beweren anders (vraag je je af hoe goed de rest van de observaties zijn), maar goed, het is dus kunststof. Darbij, het nieuwe keyboard van Palm werkt via infrarood, dus dat is ook niet zo'n probleem. Tja, voor GPS houdt het natuurlijk op...

En de sync gaat inderdaad via een USB-kabel. Opladen gaat dmv van een extra kabeltje.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 oktober 2003, 18:30
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
maar verbruikt zijn accu ook 2x zo snel
Waar heb je dat gelezen dan? Ik heb nog snel even de diverse reviews doorgekeken, maar in geen van de reviews lees ik dat de accu twee keer zo snel leeg is als die van de TT2. Wel lees ik dat de accu sneller leeg is dan die van de Tungsten|T.

Citaat:
Daarnaast zullen er maar weinig toepassingen op dit moment zijn die echt gebruik maken van de extra resolutie
Dat is niet zo verwonderlijk: de TT3 is immers nog maar net op de markt, dus de diverse software moet nog aangepast worden. Waarschijnlijk wordt de Virtual Graffiti die nu in de TT3 zit, standaard ingebouwd in het Palm OS. Dus dan valt er helemaal niks meer te klagen.


Al met al vind ik dat je behoorlijk sceptisch bent. Maar in je eindoordeel heb je toch wel redelijk gelijk: de TT3 is gadgettechnisch gezien verantwoorder dan de TT2. En de TT2 heeft minder stroom nodig.
Al met al wil ik de threadstarter adviseren om voor aankoop goed alle reviews door te nemen van de diverse "gegadigden": alleen zo kun je mijns inziens een goed beeld krijgen van de diverse palms.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 oktober 2003, 07:26
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Bedankt iedereen. Waar vind ik nog goed reviews van de TT3?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 oktober 2003, 12:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Op de frontpage van de Palmclub.nl staan links naar de bekendere handheld sites, zoals Brighthand, Infosync etc. Daar kun je even een kijkje nemen, er zijn al best veel reviews aanwezig.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 oktober 2003, 12:42
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Blader eens vanaf hier door de TT3, TE en Zire21 thread, je komt dan diverse links naar reviews tegen.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 oktober 2003, 13:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En op deze webpagina zijn links naar alle reviews van de nieuwe Palm modellen te vinden. Ben je wel ff een uurtje zoet mee.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 oktober 2003, 14:11
snarfman
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 04-10-2003, om 18:30 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #12

Waar heb je dat gelezen dan? Ik heb nog snel even de diverse reviews doorgekeken, maar in geen van de reviews lees ik dat de accu twee keer zo snel leeg is als die van de TT2. Wel lees ik dat de accu sneller leeg is dan die van de Tungsten|T.
Bij infosyncworld.com. Ze hadden de accu van de T3 na 2 uur en 7 minuten leeg met Bluetooth e.d. allemaal aan. Zo'n zelfde test duurde bij de T2 4 uur en 50 minuten. De TT hadden ze leeg in 3 uur en 24 minuten. Ik kan me voorstellen dat dit dus voor sommige mensen een probleem vormt.

Verder ben ik misschien wel wat sceptisch, maar Adam Osborne (van de eerste versjouwbare computers) zei eens: "Those who live on the cutting edge of technology will be sacrificed upon it" Als je het allernieuwste will kan je wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan. Eerste meldingen over problemen met de SD kaartjes is al opgedoken.

Ik hoop wel dat ze niet elke kwartaal nieuwe modellen gaan uitbrengen. Daar wordt je als klant uiteindelijk niet vrolijk van (ik ga me dan afvragen waar stoppen ze meer energie in: nieuwigheden of stabiliteit en kwaliteit)
Met citaat reageren
  #18  
Oud 09 oktober 2003, 19:07
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Met blijdschap geef ik kennis van de bestelling van een TT3 per heden; als het goed is morgen 10 oktober geleverd!

Nogmaals bedankt iedereen voor de tips en adviezen.
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023