Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 oktober 2003, 19:25
Karl
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Tip voor m100 dataverlies bij batterijwissel

Onlangs kreeg ik een m100 kado. Het bleek al gauw een HNH (heel nuttig hebbedingetje. Bij de eerste batterijwissel: data weg. En dat bleef elke keer zo. Op die manier had ik het bestaan van dit forum snel gevonden en lees vervolgens dat ik niet bepaald de enige ben met het "foute condensatortje". Ik heb het als volgt opgelost. Op de + en op de - pool van de batterijklem een dun draadje gesoldeerd van 3 cm lang, laatste centimeter bloot gemaakt. Aan een trafootje van 3 volt (2 volt werkt ook, want die had ik nog ergens liggen) twee kleine krokodilleklemmetjes gesoldeerd. De klemmetjes aan de draadjes zetten voordat je de batterijen wisselt. Werkt perfect. Let er wel op dat je de + op de + aansluit!! Zal best beveiligd zijn maar probeer het maar niet uit. Na de batterijwissel de draadjes langs de batterijen leggen en het klepje sluit even goed als altijd.

Misschien niet voor iedereen een aantrekkelijke optie, maar geloof mij, met twee linker handen is het een kwartiertje werk met langdurig plezier (lees: geen frustraties). Ondanks goed backuppen scheelt het toch weer elke keer de handeling van de basisinstellingen opnieuw configureren.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 oktober 2003, 20:16
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dank! Da's een heel nuttige tip voor de m100-gebruikers.
Goed dat je even de moeite hebt genomen om het verhaal te doen, dat mag wat mij betreft vaker gebeuren

- jp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023