Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 juni 2003, 11:53
WaterFire
Guest
 
Berichten: n/a
Gevalletje waterschade, 'rare' gevolgen?

Ik weet het ieder gevolg na een waterschade is logisch en niet raar. Maar toch een vraagje, misschien heeft iemand een tip. Wat is er gebeurd:
Ik rijd in het zonnetje op de motor, en plotseling in een regenbui waarbij je niet harder dan 50 kan rijden zo hard. Mijn Palmpje Vx en telefoon liggen in mijn tanktas, en ik dacht er even niet aan die in veiligheid te brengen (was even met de weg bezig). Regen is na 5 minuutjes eigenlijk wel over, ik kom thuis, pak mijn Palm op en er komt water uit alsof ik een kopje water omkiep.
Paar dagen laten drogen, geen reaktie meer. Nu had ik ooit eens via gethightech.com een spare battery besteld, je weet nooit. Ingebouwd, en inderdaad, leven! Hij laadt nu (langzaam) op in de cradle, dus volgens mij is dat deel weer ok.
Maar nu heb ik het probleem dat Syncen niet meer werkt! Daarbij moet ik ook zeggen dat ik Desktop 4.1 opnieuw moest installeren wegens schone XP die ik had gemaakt.
Ik heb via een palm.com/support instructie een test gedaan van de Cradle, en dat lijkt nu opeens de boosdoener, want ik zou via Hyperterminal van Windows een dataflow moeten zien als ik de sync-knop gebruik van de cradle.
Is het mogelijk dat ik de cradle beschadigd heb door een misschien nog vochtige Vx er in te zetten?

Weet iemand of ik nog andere testen uit kan voeren om te kijken welk apparaat nu defect is? Of heeft iemand de Vx instellingen van Hotsync voorhanden? (volgens mij gewoon PC/Cradle, bij Details 115200 en Automatic)

Bedankt alvast voor het meedenken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 juni 2003, 21:16
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Re: Gevalletje waterschade, 'rare' gevolgen?

Citaat:
Op 15-06-2003, om 06:53 heeft WaterFire dit gezegd in bericht #1

Is het mogelijk dat ik de cradle beschadigd heb door een misschien
nog vochtige Vx er in te zetten?
Het kan, maar ik zou zeggen dat dan de laad unit het niet meer zou
doen ipv het syncen. Hoe is het er nu mee?
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023