Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2004, 23:10
Servan
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Nog steeds

Na alles voor de 10 keer gedaan heb ik nog steeds het probleem. IP van netwerkkaart aangepast, en ip van Palm 192.168.0.1 maar ik krijg nog steeds een de melding "DNS loopup timed out. Please check coverage, and try again. [Comm.8]" ik kom dit probleem ook geregeld tegen maar ik kom er niet om gek van te worden. Ik kan gebruik maken van HotSync alleen kan ik niet het internet op HELP ik kan wel alles wwer terug gaan lezen MAAR HET HELP niet.

Grt Servan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 januari 2004, 08:46
Janbeens's schermafbeelding
Janbeens Janbeens is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 12 juni 2001
Locatie: Malden
Berichten: 38
Beste Servan,

Volgens mij kan het ook aan de instellingen van je internet modem of router liggen. Ik heb bijv. mijn ADSL router zo aangepast dat ik direct (zonder NAT) het internet op kan. Het neveneffect hiervan is dat er maar 1 PC aan het internet is gekoppeld en vandaar dat het mij ook niet lukt met ICS. Ik kom wel op internet met behulp van mochaPPP

Groet,

Jan
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2004, 11:20
Servan
Guest
 
Berichten: n/a
Jan,

Ik heb even gekeken bij mochasoft en daar stond het volgende:

" There is no support for Handspring Visor with or without the USB cradle. Also no support for any type of device with USB. Also we have no plans for USB support!

There is no support for Palm Tungsten, Palm OS 5 or Bluetooth.

PLEASE DO NOT CONTACT OUR SUPPORT FUNCTION ON THESE ISSUE"

Wat ze schrijven klopt dus niet. Ik zal hem wel even downloaden en
even proberen of het lukt.

Later

Servan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2004, 13:12
Janbeens's schermafbeelding
Janbeens Janbeens is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 12 juni 2001
Locatie: Malden
Berichten: 38
Servan,

Wat ze ook beweren op de site van Mocha: het loopt bij mij prima.
Hoe je de verbinding moet maken vindt je op Palmzone

Suc6

PS Niet vergeten MochaPPP in te stellen op WindowsCE.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2004, 23:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Nog steeds

Servan,

Misschien is het handig als je de volgende informatie uit een thread, die je vast en zeker kent , ter harte neemt:
Citaat:
Je hebt de Tip en deze post gelezen en je hebt je het apezuur gezocht in de forums, en nog kom je er niet uit? Maak dan een nieuwe thread aan (met een duidelijk onderwerp) waarin je precies beschrijft wat het probleem is met je internetverbinding. Dit betekent het noemen van de juiste foutmeldingen - bij de bovenstaande twee foutmeldingen wordt je onherroepelijk doorverwezen naar deze thread - en welke pda en desktop besturingssysteem (Windows-versie of MacOS of Linux) je gebruikt.
Vermeld bij internetten met je gsm ook de merk en type gsm en access-provider (bijv. KPN, Wanadoo, XS4all, Zonnet et cetera en ook overige, relevante, informatie; of je bijvoorbeeld al contact hebt gehad met je provider en wat die heeft aangeraden (vaak niets ). Op die manier kun je hier makkelijker en sneller geholpen worden. Als je aanvullingen hebt op deze post, zoals andere vaak voorkomende internetproblemen en andere mogelijke oplossingen, graag!!! En geef ook eventuele fouten aan, dan verbeter ik ze. Misschien kunnen we het dan samen uiteindelijk omzetten in een "echte" Tip die de Draadloos Internettip aanvult. Voor de duidelijkheid verzoek ik nogmaals om niet in deze thread te reageren als je zelf een internetverbindingsprobleem hebt. Maak daar, als je er echt niet uitkomt, een nieuwe thread voor aan waarin je de zaken noemt die hierboven gevraagd zijn.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 januari 2004, 23:26
HvH HvH is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 29
Je moet je Palm allereerst instellen op 192.168.0.2! De DNS van ICS gebruikt 192.168.0.1 en met je Palm op dat adres kan het gewoon niet werken.

Verder kun je nog proberen om ICS uit te schakelen, te rebooten en weer ICS in te schakelen. Het heeft mij wel eens geholpen om de boel op gang te krijgen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 januari 2004, 02:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
I'm totally with stoepid ^^

Nee serieus, het IP adres dat moet eindigen op een getal anders dan 1, dat is waarschijnlijk het probleem, en een simpel dingetje als ICS aan en uit schakelen heeft me gisteren 5 uur in de nacht gekost omdat ik maar niet achterkwam waarom mijn Palm zich ging resetten elke keer als hij een LAN verbinding wilde maken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2004, 06:11
HvH HvH is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 29
Sorry. Maar het hielp echt hoor!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023