Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 augustus 2006, 21:31
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
[Software] Handheld Basic++ 2.0 uitgebracht

Na een lange stilte is versie 2.00 van Handheld-Basic++ uitgebracht. HB++ is een ontwikkelomgeving voor PalmOS waarmee erg snel programma's te schrijven zijn.
In versie 2.00 zijn veel verbeteringen en vernieuwingen te vinden. Zo is onder andere het uiterlijk van de IDE naar wens aan te passen, zijn er verbeteringen aangebracht voor code highlighting en auto-completion en is ondersteuning voor templates toegevoegd. Ook in de taal zelf zijn veranderingen aangebracht: static variabelen en functies worden ondersteund, de for each-loop is verbeterd, fouten kunnen afgevangen worden met try/catch-statements, en de 5-way navigator kan eenvoudig gebruikt worden. Verder is het voor Nederlanders goed te weten dat er nu standaard een Nederlandstalige locale wordt meegeleverd.
De update is voor bestaande users helaas niet gratis; afhankelijk van de eerder gekochte versie moet 74 tot 445 euro betaald worden. Een nieuwe versie kost tussen de 149 en 890 euro.
Op de Palmclub is ook een review beschikbaar van HB++ 1.03.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 130.gif‎ (1,9 KB, 135x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 augustus 2006, 21:43
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr

Helaas moet er voor een update dus wel een betaad worden...
Ja, dat vind ik ook erg jammer. Maar dat voor versie 2 betaald zou moeten worden, was in 2003 al bekend. Kanttekening is wel dat deze versie nog geen native ARM code genereert, en volgens die post nog onder gratis update zou vallen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 augustus 2006, 21:53
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Bedankt voor het nieuwtje, Bram!

Ik ga zeker even het één en ander uitproberen met deze nieuwe versie, maar ik wacht nog even met het kopen van een nieuwe licentie tot ik mijn nieuwe computer binnen heb, aangezien de licenties computer-specifiek werken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 augustus 2006, 21:57
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron
Bedankt voor het nieuwtje, Bram!

Ik ga zeker even het één en ander uitproberen met deze nieuwe versie, maar ik wacht nog even met het kopen van een nieuwe licentie tot ik mijn nieuwe computer binnen heb, aangezien de licenties computer-specifiek werken.
Het lijkt mij dat als het een computerspecifieke licentie is, een e-mail aan de maker voldoende moet zijn om een nieuwe licentie te krijgen voor je nieuwe pc?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 augustus 2006, 00:03
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Het lijkt mij dat als het een computerspecifieke licentie is, een e-mail aan de maker voldoende moet zijn om een nieuwe licentie te krijgen voor je nieuwe pc?
Ik ben bang dat het zo niet zal werken, met het oog op bedrijven die er goedkoop vanaf willen komen. Maar je hebt gelijk, ik kan het op z'n minst proberen. Ik zal eens gaan nadenken hoe ik dat in een e-mail het beste kan verwoorden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 augustus 2006, 08:03
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Ja, dat vind ik ook erg jammer. Maar dat voor versie 2 betaald zou moeten worden, was in 2003 al bekend. Kanttekening is wel dat deze versie nog geen native ARM code genereert, en volgens die post nog onder gratis update zou vallen.
Op het HB++ forum werd ook steeds gesproken over versie 1.07 of 1.1, niet over 2.0.
Zoals ik er naar kijk zijn de verbeteringen marginaal, dus niet echt een betaalde update waard (maar aan de andere kant, ze moeten bij Peter Holmes ook geld verdienen...).
HB++ 2.0 kan trouwens wel code maken voor OS6 (Cobalt), maar ja wat hebben we daar aan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron
Ik ben bang dat het zo niet zal werken, met het oog op bedrijven die er goedkoop vanaf willen komen.
Als het goed is (als het niet veranderd is) heb je het recht om HB++ op 2 verschillende computers te gebruiken. Je krijgt een licentie voor 1 PC (werk ), een licentie voor de 2e PC (thuis ) moet je aanvragen, maar krijg je zonder probleem.
Ik ben (op het werk) ook een keer van PC verhuisd (afschrijven op het werk gaat toch iets sneller dan thuis) en een nieuwe licentie was wederom geen probleem (in totaal dus 3, waarvan 1 ongebruikt).
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 augustus 2006, 00:29
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Als het goed is (als het niet veranderd is) heb je het recht om HB++ op 2 verschillende computers te gebruiken. Je krijgt een licentie voor 1 PC (werk ), een licentie voor de 2e PC (thuis ) moet je aanvragen, maar krijg je zonder probleem.
Bedankt voor de tip!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Ik ben (op het werk) ook een keer van PC verhuisd (afschrijven op het werk gaat toch iets sneller dan thuis) en een nieuwe licentie was wederom geen probleem (in totaal dus 3, waarvan 1 ongebruikt).
Ook zeker iets wat ik moet onthouden. Wederom bedankt!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 augustus 2006, 20:33
Dataforger Dataforger is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeffrey
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 augustus 2001
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Ook interessant om te weten is dat de makers bezig zijn om een versie voor het Windows Mobile platform te maken.
Zie http://www.handheld-basic.com/forum/...23de524b4dcd87.
Jeffrey
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023