Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25 juli 2003, 18:45
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 25-07-2003, om 18:35 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #38
edit: de lijn en de header zijn HTML-codes, de rest is standaard QuickWord. QuickWord heeft de mogelijkheid om het document in HTML te laten zien en het ook als zodanig te bewerken. De lijn is dus een <hr> en de tekst HTML is een <h3></h3>
Overigens even het gras voor de voeten van Patrick wegmaaiend, ik ben me er van bewust dat niet iedereen HTML kent en het dus niet iedereen gegeven is om lijnen en headers toe te voegen.

- jp
Met citaat reageren
  #42  
Oud 25 juli 2003, 18:48
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Verrek,

Het werkt!!!!

en ik maar denken dat het niet klopte.

Goed zijn we daar ook weer uit.
Bedankt voor alle hulp.

Yippee, en dat zo vlak voor het weekend.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 25 juli 2003, 18:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 25-07-2003, om 18:45 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #41

Overigens even het gras voor de voeten van Patrick wegmaaiend, ik ben me er van bewust dat niet iedereen HTML kent en het dus niet iedereen gegeven is om lijnen en headers toe te voegen.

- jp
Exact, maar daar komt nog bij dat een ruler geen "lijn" is en dat als je HTML documenten gaat maken dat je dan je QuickOffice niet nodig hebt. Bovendien ziet het er zo dus inderdaad niet uit. Zoiets zou ik nooit naar een klant sturen. Niet als ik die klant wil houden althans.

Met HTML documenten kun je een Wordpad-document nog enigzins benaderen, maar een Word-document kom je gewoon niet bij in de buurt. Het ziet er gewoon kinderachtig uit als je dat toch gaat doen.

Het klopt dus wel dat de lettergroottes en font settings zoals "bold" bewaard bleven. De rest was weg (footers, logos, lijnen, pagina overgangen, secties, kolommen, je-kunt-het-zo-gek-niet-bedenken-of-het-was-weg) of dermate misvormd dat er niets meer mee te beginnen was (tabellen, tabs, regelafstanden, fontgroottes, fonttypes, en wederom etce etc etc etc).
Met citaat reageren
  #44  
Oud 25 juli 2003, 19:25
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Gelukkig is het opgelost. Ook voor mij een leerzame thread.

Het blijkt toch dat het kunnen _bewerken_ van ms office documenten een vraag van nogal wat mensen is. QO is de enige op dit moment die daar (al is het nog erg beperkt) mee overweg kan.

Na de opmerking van jp over het niet beschikbaar zijn van het doc en xls formaat, vraag ik me af in hoeverre andere programma's dit beter gaan doen. Textmaker en DocToGo zouden als snel met een versie komen.
(Textmaker heeft voor de pocketpc een versie de standaard word-versie ver achter zich laat).
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #45  
Oud 25 juli 2003, 23:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Textmaker heeft voor de pocketpc een versie de standaard word-versie ver achter zich laat
Die viel me ook nogal tegen. TextMaker was eigenljk nauwelijks beter dan PocketWord. Echt, zo slecht is PocketWord nog niet hoor. Om heel eerlijk te zijn had TextMaker meer problemen met mijn documenten dan PocketWord. Het programma was alleen wel veel mooier. In feite is de gebruikersinterface een kloon van PC versie van Word. Het ging alleen (in de gevallen die ik geprobeerd heb) slechter om met de documenten dan PocketWord.

Ik denk dat mensen zich niet al teveel moeten voorstellen van native editing functies. Dat PocketWord zit er meer ook alleen in om een documentje te kunnen lezen. Misschien om een klein notitietje in te maken, maar meer ook niet. Daar leent een PDA zonder toetsenbord zich ook niet voor, maar de programma's (blijkbaar) dus al helemaal niet.

Het is niet vergelijkbaar met een oplossing zoals DocsToGo (en nog wat van dat soort alternatieven). Daar kun je echt een Word document mee bewerken en het daarna dan nog gewoon gebruiken. Alleen is dat dan weer niet "native". Elk "voordeel hep zu nadeel".
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023