Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 augustus 2011, 21:55
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
webOS (hardware) is dead

.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:23.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 augustus 2011, 22:37
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
yep, dit lijkt het voorlopige einde van wat er nog over was van Palm: BREAKING: HP shutting down webOS device operations, will "continue to explore options" | The #1 HP webOS, TouchPad, Pre, and Veer Community | PreCentral.net

Niet het eind van WebOS wellicht, maar wel van de apparaten die we allemaal hadden en kenden en waardeerden - sommige toch althans.

De wereld draait door, morgen komt de zon weer op, maar toch jammer dat een kleine speler als Palm (in de armen van het grote HP) het hier begeeft. Eind van een tijdperk.

Verdikkie, en dat terwijl de Pre3 morgen of overmorgen afgeleverd gaat worden....
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 augustus 2011, 23:04
palmoke palmoke is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 13 november 2010
Berichten: 9
Erg jammer, maar ik vind PalmOs op PDA gebied superieur aan webOS. Jammer dat ik toch nog op webs ben overgestapt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 augustus 2011, 23:39
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Een kleine kanttekening die ik nog wil maken is dat HP plannen heeft om de gehele hardware tak af te splitsen danwel om te gooien. De webOS toestellen vallen hier ook onder. Omdat HP het OS wel behoudt zie ik zo snel geen fabrikanten die webOS willen toepassen, zoals Samsung of HTC.

Het is wel merkwaardig dat gisteren de Pre3 in de verkoop is gegaan. Zou HP de productievoorraad willen verkopen en daarmee basta? Het zou de flink lager dan verwachte prijs verklaren (350 ipv 450 euro).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 augustus 2011, 23:43
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Het komt niet onverwacht, maar sneller dan ik dacht...
Na berichten over teleurstellende verkoopresultaten van de TouchPad en de manier waarop de Pré3 als het ware ineens in Europa voor een lagere prijs werd gedumpt, rees al het vemoeden dat HP zocht naar een snelle beëindiging van het webOS avontuur. Jammer..We dachten toch dat HP met webOS grote plannen had? Niet dus..
Volg ook de soms emotionele posts op WebOSRoundup...
Rest nu de vraag wat de toekomst gaat brengen: wordt de ondersteuning en doorontwikkeling van het webOS gestopt, of verkocht aan een ander bedrijf? Wat gaat er gebeuren met de ondersteuning van de TouchPad en de Pré (3)...
Ik wacht dus maar even met de aanschaf van de Pré3, want die ligt straks wellicht in de uitverkoop zonder verdere ondersteuning of apps. Of ben ik nu te negatief?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 18 augustus 2011 om 23:58.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 augustus 2011, 23:59
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik vind het schokkend en wordt er een beetje verdrietig van. Developers zullen nu zeker afhaken. Erg jammer.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 augustus 2011, 00:06
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
en tóch koop ik de Pre3!
__________________
Palm Treo 270>Palm Treo 600>Palm
Treo 650>Palm Pre Plus>HP Pre3
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 augustus 2011, 00:10
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Misschien is het nog te vroeg om deze vraag te beantwoorden, maar betekent dit nieuws nu ook dat de App Catalog van de TP en de Pré niet meer wordt bijgewerkt? De augustus aflevering van Pivot is dus meteen de laatste? Ook geen system updates meer?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 augustus 2011, 00:11
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
sorry..maar zie dagelijk iPhones, Andoids and so on, maar WebOS werkt echt prima.
Natuurlijk mis ik een paar Palm features (TomTom, Callrecord en nu Whatsapp) maar potentie is er....

Developers moeten ontwikkelen op de 'beste' platforms, niet de 'beste 'markt' dan zit iedereen in no-time op webos...not?

PS..Tomtom is niet voor niks gebaseerd op Linux...so is WebOS
__________________
Palm Treo 270>Palm Treo 600>Palm
Treo 650>Palm Pre Plus>HP Pre3
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 augustus 2011, 00:23
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het is nog te vroeg om echt iets te kunnen zeggen over de toekomst van webOS. HP gooit immers z'n hele hardwaretak eruit, niet alleen webOS. De software wil men behouden. Of dat ook betekent dat men die blijft ontwikkelen, ook voor eigen hardware, geen idee. Wat HP nu doet is feitelijk dezelfde keuze maken als dat IBM enkele jaren terug heeft gedaan. Hun computers zijn nog steeds verkrijgbaar dankzij Lenovo. Of er nu een geïnteresseerde is terwijl HP het OS beheert? Ik betwijfel het, hoewel de acquisitie van Motorola door Google wellicht ook nog enige deining veroorzaakt.

Net nu ik al besloten had de Pre3 te gaan kopen, tja...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 augustus 2011, 01:05
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Ze kunnen er een mooi verhaaltje omheen breien, maar webOS sterft een stille dood natuurlijk. Nog een paar weken, hooguit maanden support vanuit HP met nieuwe apps in de catalog.

Geen enkele partij die het wil licensen en uiteindelijk Google, Samsung, HTC of misschien wel Apple die de IP koopt voor een prikkie om de patentenoorlog te winnen.

Zolang Quickoffice nog ff snel die volledige versie uitbrengt en Zinio ook nog komt met de beloofde app heb ik alles wat ik op de Touchpad wil.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 augustus 2011, 01:11
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
ik ben sukkel...ik hou vol
__________________
Palm Treo 270>Palm Treo 600>Palm
Treo 650>Palm Pre Plus>HP Pre3
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 augustus 2011, 01:28
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
HP gaat toch geen 'bijna failliet' Palm overnemen voor een vermogen om daar vervolgens niets mee te doen?

WebOS is gewoon een platform met potentie, beter dan Win, beter dan Android (in potentie)

Dus, aankopen>dooorontwikkelen>marktaandeel opbouwen...
zal ik solliciteren?
__________________
Palm Treo 270>Palm Treo 600>Palm
Treo 650>Palm Pre Plus>HP Pre3
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 augustus 2011, 01:46
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Goede producten gaan wel meer ten gronde.. Zie de autoindustrie: Saab, Opel...
Ik wacht de berichtgeving in de komende dagen eerst af, voordat ik overweeg een Pré3 aan te schaffen..

@ZeroZorro.. Gewoon solliciteren en wie weet waar dat toe leidt..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 augustus 2011, 02:01
TheDizzAR TheDizzAR is offline
HP Pre 2 & TouchPad
Voornaam: AR
Model: Overig
 
Geregistreerd: 01 november 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 36
Tja, die Pre 3 komt ook bij mij morgen binnen. Geen flauw idee wat ik ermee ga doen.
Als er nou een snelle announcement komt over de webOS toekomst, sneller dan 2 weken, dan zal ik hem mischien houden.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 augustus 2011, 03:44
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
@TheDizzAR
Wat ik zal doen met m'n Pre3 die binnenkomt? Gebruiken totdat de stekker uit de webOS server wordt getrokken
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #17  
Oud 19 augustus 2011, 07:02
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Sorry....

Ik las het gisteravond. Echt, echt triest. Je weet gewoon dat zo'n gast als Leo Apotheker niet de beste CEO is. Vervolgens sloopt hij HP en neemt an pasant ook WebOs mee in de ellende.

Frustrerend. Ik wilde echt binnen een week of wat zo'n lang verwachte Touchpad kopen. Misschien wel naar Frankrijk rijden voor een witte 64Gb Touchpad (Sorry Richard) en die completeren met een Pre3.

Maar als HP er echt mee stopt dan gaan ook de stekkers uit de servers bij HP. Dan heb je gewoon niets meer aan je Synergy en/of App Catalog.

Moet ik nu echt over naar iOS of Android of wacht ik even op de uitverkoop van de Touchpad's en Pre2 & 3's om er gewoon nog 4 te kopen en te wachten. Net als met de Treo 650 & de Centro.
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #18  
Oud 19 augustus 2011, 07:45
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Bericht van Rod via Twitter:

"Note to current webOS device users: every webOS device can be easily patched to no longer need HP profile servers if it comes to that"

"Note to current webOS devs: regardless of the HP app catalog future, you can still get your apps to users and they can still install them"

Hoop eigenlijk dat het niet zover hoeft te komen en dat HP het fatsoen heeft de duizenden gebruikers te blijven faciliteren
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #19  
Oud 19 augustus 2011, 09:20
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Lap... nu lig ik wel even knock out...

Ik was me zo aan 't verheugen op de 64GB, en was overtuigd dat die echt de ideale tablet zou zijn. Wat een potentieel dat nu naar de maan gaat. Echt triest.

De 64GB Touchpad zal allicht wel te verkrijgen zijn (wat zouden ze anders met die stock doen?), mogelijk aan dumping prijzen. Maar waarom 'm zelfs dan nog kopen? Niet echt een investering voor de toekomst...

Eerst het nieuws wat laten doordringen, dan de situatie inschatten en van nul op de markt rond beginnen kijken wat dan wel m'n volgende mobile device zal worden... Is er een minuscule kans dat het toch nog goed komt?

En als m'n Palm Pre op termijn een curiosum in m'n persoonlijke device museum zal worden... dan heb ik er toch een verhaal bij...

Wim

PS: in vgl met het drama gisteren op de weide van Pukkelpop is dit natuurlijk triviaal...
Met citaat reageren
  #20  
Oud 19 augustus 2011, 09:31
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
HP heeft plannen om te stoppen met de ontwikkeling van de hardware. MEER is er niet gezegd. webOS gaat gewoon door. Je kunt die ook positief benaderen: Eidelijk gaat zeer waarschijnlijk webOS draaien op HTC of SamSung hardware. Zie je het voor je: webOS op een Galaxy SII, of een Desire HD?


HP: ‘We are not walking away from webOS;’ exclusive details from inside | This is my next...

An insider has given us details from an all-hands meeting HP just held with employees in the webOS Global Business Unit in light of today’s announcement that HP will no longer make webOS devices. In the meeting, webOS GBU VP Stephen DeWitt made it clear that HP intends to continue to work on webOS and likely intends to license it. DeWitt was adamant, saying several times “We are not walking away from webOS.” He detailed a plan to try to determine what the platform’s future will look like within the next two weeks, although he admitted that “Clearly, we don’t have all the answers today.”

In response to a direct question about licensing to HTC or Samsung, HP VP Todd Bradley pointed out that, to date, webOS is designed to work on a single set of silicon — Qualcomm — and that many potential licensees would likely want to see webOS support other chipsets. He did not elaborate further on potential partners.

DeWitt said that there would be staff reductions, but told the team that the company needs people “that are serious about winning” and again reiterated HP’s commitment to developing webOS as a platform. Both DeWitt and Bradley were clear that the current business model of webOS wasn’t working primarily due to lackluster hardware, arguing that HP needed to stop “trying to force non-competitive products into the market.”

In short, it looks like HP is committed to finding a partner or partners to license webOS. It’s not clear how the company will shuffle the division around given that it currently sits within the Personal Systems Group, which is slated to be spun off.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023