Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25 juni 2006, 16:41
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Pfffffffff, de FAQ bied mij geen oplossing dus kom aub niet af dat ik hem moet raadplegen. Ik heb er heel de middag op zitten zoeken. Ik heb wel een gelijkaardige topic gevonden, maar ook daarin staat weinig bruikbare informatie, ook omdat dat probleem sinds 6 mei niet meer beantwoord is geweest en alles daar op een dwaalspoor is geraakt.

- Ik kan sinds vanmiddag plotseling (na het verwijderen van TCPMP, aangezien ik er een oudere versie moest op installeren) niet meer synchroniseren, ik hoor wel dat hij verbinding heeft met de computer, maar niet dat er een PALM DEVICE gevonden is, zelfs niet na het herinstalleren van de Palm Software en meerdere Reset ., maar ik krijg een melding -The Connection between your device and the dekstop could not be estabalished. Please check your setup and try again-.

Mijn instellingen staan als volgt:

Boven het Sync Icoon staat het op Local
Onder het Sync Icoon staat het op Cradle/Cable
LanSYNC Preferences staan op Local HotSync

Volgens mij zijn die dezelfde instellingen dan voor het probleem, ik het er nooit iets aan veranderd. Ook op een andere computer werkt het niet. Zou dit dan misschien aan mn USB Cable kunnen liggen? Ik heb ook gepropbeerd om nieuwe Hardware toe te voegen, maar ook daarmee werd het probleem niet opgelost.

Kort: Ik kan niet meer synchen, terwijl ik helemaal niks met de instellingen gedaan heb.


Een erg wanhopige Ratch,
xxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 juni 2006, 16:51
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Sorry voor het kicken ....

Laatst gewijzigd door Ratch; 25 juni 2006 om 22:26. Reden: graag niet kicken
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juni 2006, 21:22
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Eerst een aantal opmerkingen:
- Voeg plaatjes bij als bijlage. Je post is nu niet te lezen zonder horizontaal te scrollen, en dat is erg irritant.
- Post je vraag niet in een topic om daarna nog eens een nieuw topic te openen. Hoe belangrijk het probleem ook voor je is, crossposten wordt niet gewaardeerd
- Topickicks binnen 7 dagen worden ook niet gewaardeerd. Iedereen krijgt gelijke kansen op een antwoord op zijn topic, en kicks om sneller antwoord te krijgen horen daar niet bij.

Inhoudelijk: je zegt dat er geen Palm Handheld gevonen wordt, vervolgens post je een screenshot waar dat wel het geval is. Waarom staat dat uitroepteken ernaast?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juni 2006, 22:25
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Glow,

- Ik dacht dat er van het screenshot automatisch een bijlage werd gemaakt. Dat was dus niet het geval ... Ik zal hem dan ook verwijderen.
Maar goed, ik heb men waarschuwing gehad ... Ik was zo in extase, dat ik nog met weinig rekening hield. Een hele dag aan iets knoeien zorgt vaak voor frustraties.

Verder, in de screenshot staat niets over het feit of er nu een Palm Handeld gevonden wordt. Ik heb al bijna een jaar mijn TX, daarom dus dat hij in de lijst staat. Misschien ook nog belangrijk, mn Palm word wél gevonden met Windows Media Player en CardExport, dus volgens mij ligt het probleem duidelijk bij de Palm Software.

Kort: HotSync dedecteert niets....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 juni 2006, 22:36
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
- Ik dacht dat er van het screenshot automatisch een bijlage werd gemaakt. Dat was dus niet het geval ... Ik zal hem dan ook verwijderen.
Onderaan je post kun je kiezen voor 'beheer bijlagen'. Daar kun je plaatjes toevoegen.
Citaat:
Verder, in de screenshot staat niets over het feit of er nu een Palm Handeld gevonden wordt. Ik heb al bijna een jaar mijn TX, daarom dus dat hij in de lijst staat.
Als hij in de device manager staat, is hij gevonden. Als hij niet probeert te syncen, zou hij niet in dat lijstje moeten staan. Probeer hem eens opnieuw te installeren, en kijk naar de melding waarom er een uitroepteken bijstaat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 juni 2006, 22:46
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Ik heb hem al enkele keren opnieuw geinstalleerd op de volgende manieren:

- M.b.v. de bijgeleverde Palm CD
- Met Nieuwe Hardware Toevoegen van Windows
(zijn er dan nog maniere?)

Als melding in de device manager geeft hij het volgende:
"Dit apparaat start niet. (Code 10)"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 juni 2006, 23:10
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Misschien heb je hier wat aan.
Met opnieuw installeren bedoel ik het apparaat uit apparaatbeheer verwijderen en opnieuw toevoegen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 juni 2006, 23:30
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Bedankt voor het zoeken! In die topic wordt er constant gepraat over het probleem en ze vinden blijkbaar geen oplossing. Of toch geen oplossingen die iets uithalen. Ik heb zelf al tientalle malen de Palm opnieuw geinstalleerd. Als die mensen het al niet weten, ziet mijn toekomst er vrij zwart uit....


EDIT: Maar ik heb inderdaad precies hetzeflde probleem als Rskool.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 juni 2006, 06:28
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Nog wat suggesties:

Virusscanner draaien, eventueel virusscanner uitzetten, andere usb poort, documents to go opnieuw installeren (over je bestaande installatie heen) (heeft bij mij geholpen nadat hotsync telkens bleef 'hangen' in de procedure), hard reset palm, en als laatste redding: format C: op de pc :P Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 juni 2006, 10:04
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Hey Pavla,
Ik zal mn PC eens scanne, dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat mij PDA op een andere PC ook niet kan synchroniseren. Ik heb de software al enkele malen opnieuw op de PC geïnstalleerd, ook een harde reset deed ik al. Ik ga nu dus eerst proberen of de virusscanner mijn oplossing van de baan kan helpen. Misschien ook eens nadenken over een systeemherstel.

Ohja, zou er mij iemand de standaard instellingen van de Hotsync Manager (PC) en instellingen van Hotsync (PDA) geven? Dan kan ik alles eens nakijken, of de settings daadwerkelijk correct staan.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 juni 2006, 11:02
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Oke, het heeft dus niets geholpen. Dan moet ik verder nadenken over een andere mogelijkheid. Is het mogelijk om op één of andere manier .prc bestanden reschtreeks op de PDA te zetten zonder hiervoor te moeten synchen via Quick Install (via Card Export, Total Commander, ...)?

EDIT: Okay, WMP kan mn PALM dus ook niet vinden, het is normaal dat Card Export iets vind, aangezien er een Card insteekt.

USB probleem? Neen
Cable probleem? Neen
SD kaart probleem? Neen
Hotsync Manager probleem? Waarschijnlijk
Technisch probleem (PDA)? Zo goed als uitegesloten
Technisch probleem (PC)? Kan best
Virus (PC)? Kan best

Zou de kans misschien bestaande zijn dat er bepaalde .sys of .dll bestanden niet in de System32 map staan? Zoja, welke zouden dit kunnen zijn en waar zouden deze moeten komen?

Laatst gewijzigd door Ratch; 26 juni 2006 om 11:26.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 juni 2006, 11:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik zou eens in %windir%\setupapi.log kijken. Hierin staat wellicht relevante informatie over de oorzaak van de code 10-melding.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 juni 2006, 11:46
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Ik zou eens in %windir%\setupapi.log kijken. Hierin staat wellicht relevante informatie over de oorzaak van de code 10-melding.
Hmm, daar weet ik niks van ....
De laatste melding hierin is;

[2006/06/26 11:29:22 1268.2]
#-198 Opdrachtregel die is verwerkt: C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\Driver\11\INTEL3~1\IDriver.exe /ForceROT{3522847A-E490-4BEA-8186-BDCBA4144FD7}
#I289 Verwijderen van apparaat ROOT\UNKNOWN\0000.
#I048 Het apparaat is verwijderd.
[2006/06/26 11:39:42 3576.2]
#-198 Opdrachtregel die is verwerkt: C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\Driver\11\INTEL3~1\IDriver.exe /ForceROT{B8B412AE-5D8B-458E-9B26-B6C90D33E9BC}
#W389 Er is geen sectie [STRINGS.0413] of sectie [STRINGS.0013] in C:\Program Files\Palm\USB_Driver\PalmUSBD.inf, in plaats hiervan wordt de sectie [STRINGS] gebruikt.
[2006/06/26 11:39:46 3576.64]
#-198 Opdrachtregel die is verwerkt: C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\Driver\11\INTEL3~1\IDriver.exe /ForceROT{B8B412AE-5D8B-458E-9B26-B6C90D33E9BC}
#W389 Er is geen sectie [STRINGS.0413] of sectie [STRINGS.0013] in C:\Program Files\Palm\USB_Driver\PalmUSBD.inf, in plaats hiervan wordt de sectie [STRINGS] gebruikt.
[2006/06/26 11:39:43 3576.62]
#-198 Opdrachtregel die is verwerkt: C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\Driver\11\INTEL3~1\IDriver.exe /ForceROT{B8B412AE-5D8B-458E-9B26-B6C90D33E9BC}
#W389 Er is geen sectie [STRINGS.0413] of sectie [STRINGS.0013] in C:\Program Files\Palm\USB_Driver\PalmUSBD.inf, in plaats hiervan wordt de sectie [STRINGS] gebruikt.
#W389 Er is geen sectie [STRINGS.0413] of sectie [STRINGS.0013] in C:\WINDOWS\INF\oem4.inf, in plaats hiervan wordt de sectie [STRINGS] gebruikt.

Kan hier iemand meer uitleg bij geven?
Ik heb via Nieuwe Hardware toevoegen zelf iets uit een lange lijst moeten kiezen, aangezien mijn PC de Palm (nieuwe hardware) niet kan vinden, daarom dus het uitroepteken erbij.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 juni 2006, 12:04
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Hai,

Probeer het volgende :
Verwijder alle USB poort uit het systeem (configscherm>systeem>usb)
Haal de usb uit de cradle of kabel van je Palm.
Dan herstarten.
Hij zal nu alle bekende usb vinden. (je kan hierna weer moeten herstarten soms)
ALs dat gedaan is, dan steek je de usb van de Palm er in. (liefst op een andere vrije usb poort dan waar hij al op zat)
Probeer nu hotsync.

Hij zal nu de Palm opnieuw vinden.
Kan zijn dat hij de cd vraagt.
ALs dat allemaal gelukt is, dan probeer hotsync.

Lukt dit ook niet, dan doe je het zelde als boven, maar nu na een hardreset.
Indien dit ook faalt, is je kabel of palm kaduk.
Kijk of je kabel kan vervangen/lenen.

Hoop dat je er zo uit komt.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 juni 2006, 12:07
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De W389-melding krijg ik ook, dus daar zit de fout niet.

Ik zou toch denken aan een hardwarefout: slecht aangedrukte kabel, storing, kapot contact, zoiets.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #16  
Oud 26 juni 2006, 12:25
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athropos
Hai,

Probeer het volgende :
Verwijder alle USB poort uit het systeem (configscherm>systeem>usb)
Haal de usb uit de cradle of kabel van je Palm.
Dan herstarten.
Hij zal nu alle bekende usb vinden. (je kan hierna weer moeten herstarten soms)
ALs dat gedaan is, dan steek je de usb van de Palm er in. (liefst op een andere vrije usb poort dan waar hij al op zat)
Probeer nu hotsync.

Hij zal nu de Palm opnieuw vinden.
Kan zijn dat hij de cd vraagt.
ALs dat allemaal gelukt is, dan probeer hotsync.

Lukt dit ook niet, dan doe je het zelde als boven, maar nu na een hardreset.
Indien dit ook faalt, is je kabel of palm kaduk.
Kijk of je kabel kan vervangen/lenen.

Hoop dat je er zo uit komt.

Peter
Ik heb de USB ports verwijderd en opnieuw laten installeren, maar het probleem is spijtig genoeg nog altijd niet weg. Het lijkt mij niet dat er iets scheelt aan mijn kabel of palm stuk is, ik hoop het althans niet. Want de PC geeft steeds de bekende 'toon' wanneer ik de usb kabel er achteraan in plug. En wanneer ik Card Export open op mijn palm, dan opent Windows Verkenner gewoon zoals het altijd heeft geopent en kan ik bestanden op de kaart zetten zonder probleem. Misschien iets aan de settings van mijn Hotsync Manager op mijn pc of palm?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 26 juni 2006, 12:35
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
GELUKT!! Een derde Hardreset heeft er voor gezorgd dat alles terug naar behoren werkt ... Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, maar ik zal in de toekomst nog voorzichtiger zijn met al mijn palm-acties. Vreemd dat een eerste en tweede hardreset niets hebben uitgehaald ...
Met citaat reageren
  #18  
Oud 29 juni 2006, 21:50
joker joker is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 september 2005
Berichten: 34
Zit blijkbaar met hetzelfde probleem. Opeens kan ik lukt het synchroniseren niet meer.
Ik heb wel de afgelopen dagen wat software (PalmMSN na info op ander forum)geïnstalleerd en er terug afgehaald. Maar vanaf vandaag ineens niets meer.
Als ik de kabel inplug krijg ik wel het gekende piepje, gevolgd door het andere gekende geluidje, maar klinkt meerdere malen na elkaar en dit wordt na een aantal seconden opnieuw herhaald. Nadien krijg ik het bericht dat een van de aan de usb-apparaten een storing veroorzaakt. Gevolgd door Windows herkent het apparaat niet meer
Ik leid hieruit af dat hij wel degelijk contact probeert te zoeken zonder resultaat.
Ik haal geen soelaas uit bovenstaande hints.
Ook na vijf harde resets blijft het probleem bestaan.
joker
Met citaat reageren
  #19  
Oud 29 juni 2006, 21:58
joker joker is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 september 2005
Berichten: 34
Ik krijg ook nog de volgende boodschap

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 juni 2006, 22:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Palm Desktop al herinstalleerd?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023