Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 februari 2007, 23:32
Fr@venture Fr@venture is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 november 2003
Locatie: Venray
Berichten: 19
T3 op afstand bedienen?

Ik wil m'n T3 op afstand kunnen bedienen en vraag me af hoe ik dat het beste kan doen?

Het zit eigenlijk zo:
Ik wil m'n Palm als dashboardje op m'n motor gaan gebruiken.
(Misschien wil ik zelfs wel een rugged PDA gaan kopen, maar dat is een ander verhaal).

De S/W die ik wil gaan gebruiken (PathAway 4) heeft de mogelijkheid om een groot aantal functies onder te brengen in de "hot keys". Alleen, deze hotkeys kan ik dus maar moeilijk bedienen als ik met m'n handen aan het stuur zit en de Palm midden voor me.
En dus dacht ik, die hotkeys zou ik eigenlijk met een paar knopjes vanaf het stuur moeten kunnen bedienen.
Iemand een idee hoe dit het beste te realiseren is??
Ik heb al een leverancier van Rugged PDA's gevraagd of hij een connectortje parallel aan de hotkeys zou kunnen monteren zodat ik alleen maar een simpel schakelaartje aan een draadje hoef in te pluggen, maar helaas..... te moelijk.
Een electro-mechanische oplossing is misschien ook mogelijk, maar liever doe ik het eenvoudiger.

Ben benieuwd hoe inventief jullie zijn!!!

Groeten,

Fr@venture
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 februari 2007, 07:38
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Als ik het goed begrijp is PathAway 4 een navigatieprogramma. Via bluetooth pairen met GPS muis? Dan kan BT niet dienen als input van een ander medium, dus dat valt al af.Maar een andere vraag die bij mij naar bovenkomt: als het een navigatiesysteem is, waarom moet je het dan kunnen bedienen tijdens het rijden?Navigatie stel je volgens mij in tot je op punt van bestemming bent, je hebt dan volgens mij geen bediening meer nodig. Wil je tussentijds iets veranderen, dan duik je een benzinestation in en dan pas je aan. Overigens wel zo veilig voor jezelf en anderen.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 februari 2007, 18:28
Fr@venture Fr@venture is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 november 2003
Locatie: Venray
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BarB Bekijk bericht
waarom moet je het dan kunnen bedienen tijdens het rijden?
Tja, deze vraag verwachte ik eigenlijk al, en daarom maar meteen de uitleg.

Ik wil de Palm met S/W ook gebruiken als zgn tripmeter.
Een tripmeter wordt gebruikt bij navigeren in gebied waar TomTom ophoudt met behulp van een Roadook (net zoals in de Dakar rally).
B.v. na 200 m rechtsaf, 1200 m linksaf, 400 m rechtdoor op splitsing, etc.
Om dit goed te kunnen doen, moet je iedere keer de teller op nul zetten.
Dit "nullen" doe ik graag met een knopje vanaf het stuur.

De rest van je analyse klopt helemaal. Via BT is onmogelijk omdat de GPS muis hiermee werkt.
Verder zou het leuk zijn om via die hotkeys b.v. te schakelen tussen dashboard view en route view, of nog leuker, een andere MP3 kiezen.

Ik hoop dat deze uitleg voldoende duidelijk is.

Nu nog een oplossing die dit mogelijk maakt.

Groeten,

Fr@venture
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023