Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 juli 2005, 14:33
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
[Gerucht] Zire 73 op komst?

Op de website van JavoEdge, fabrikant van allerhande cases voor handhelds, is een case opgedoken voor de Palm Zire 73.

Is dit een teken dat er een nieuwe Zire-loot aan zit te komen? De laatste lowend-modellen zijn vorig jaar april geintroduceerd (Zire 72 en de Zire 31) dus het wordt wel weer eens tijd voor een nieuwe Zire.

Op dit moment zijn er nog geen specificaties bekend van de Zire 73.

Bron: PalmAddicts
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg th_clearcaseZire72_2.jpg‎ (6,6 KB, 91x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juli 2005, 14:46
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Het rare is dat ze voor de Zire72 ook een case hebben, dus het lastig een typfout kan zijn. De afmetingen zijn identiek, en de plaatjes zien er hetzelfde uit.
Zou de Zire73 HiRes+ als enige verbetering hebben (samen met NVFS , maar dat hebben alle nieuwe apparaten)?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juli 2005, 14:59
schooierd's schermafbeelding
schooierd schooierd is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 45
Er zijn nogal wat geruchten rond een Zire 73. Maar het lijkt er wel op dat iedereen achter één en dezelfde roddel aanhobbelt

Op deze website wordt de Zire 73 als toekomstig aanbod bestempeld. Óf ze weten meer dan wij weten, óf ze hobbelen vrolijk de geruchten achterna?? (de afgebeelde Zire is in elk geval niets-nieuws-onder-de-zon)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2005, 15:24
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Hi-res+, NVFS , updated PIM-apps, multiconnector, bluetooth 1.2... Allemaal zeer waarschijnlijk.

Het is trouwens wel opvallend om te zien hoe statisch de Zire-lijn is. De Zire21 is erg oud (tegelijk geintroduceerd met de TungstenE dacht ik) en www.pdashop.nl verkoopt hem ondertussen al niet eens meer; de Zire31 is ook al iets van anderhalf jaar; de Zire72 komt uit voorjaar 2004.

Mijn verwachting is dat de Zire-lijn terug wordt gebracht naar 2 modellen: de Zire73 (dit najaar) en een gezamenlijke opvolger Zire21 en Zire31 (voorjaar 2006?). Dat betekent dat we dit najaar de Tungsten|Tx en de Zire73 kunnen verwachten. Voorjaar 2006 dan een instap-Zire en wellicht een nieuwe Treo?

Heeft Palm trouwens al 'ns meer dan twee nieuwe modellen tegelijk geintroduceerd?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2005, 16:12
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Hi-res+, NVFS , updated PIM-apps, multiconnector, bluetooth 1.2... Allemaal zeer waarschijnlijk
De PIM-apps van de Zire72 zijn al updated. In de specsheet worden in ieder geval 'Calendar' en 'Contacts' genoemd.

Citaat:
de Zire31 is ook al iets van anderhalf jaar; de Zire72 komt uit voorjaar 2004.
De Zire31 en Zire72 kwamen tegelijk uit. In één klap een grote vernieuwing in de Zire-serie.

Citaat:
Heeft Palm trouwens al 'ns meer dan twee nieuwe modellen tegelijk geintroduceerd?
Jawel: de Tungsten|T3, Tungsten|E en Zire21.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 juli 2005, 03:52
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Ik vind Zire 73 zo'n afschuwelijke naam. Ik hoop van harte dat ze dat ding Zire 81 gaan noemen ofzo als er ooit een komt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 juli 2005, 05:16
Fairlane
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Het rare is dat ze voor de Zire72 ook een case hebben, dus het lastig een typfout kan zijn.
(...)
Dat niet alleen, ze noemen 6 keer de "Zire73"; 5 keer in de tekst en titel van de pagina en 1 keer in een afbeelding. Een typfout maak je 1 keer, niet 6 keer

Ik hoop wel dat Palm, mocht er een nieuwe Zire komen, hem ook een zilverkleurige behuizing geeft, net als de 72s. De blauwe kleur van de orginele Zire 72 vond ik niet echt mooi (en bladerde na een tijdje eraf ).

Verder vraag ik mij af hoeveel beter de camera wordt

Off-topic

Palm introduceert 2 keer per jaar nieuwe modellen (voorjaar en najaar), zijn deze introductie datums ieder jaar hetzelfde? zo ja, wanneer zijn deze dan?



Laatst gewijzigd door Fairlane; 28 juli 2005 om 05:23.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 juli 2005, 08:10
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fairlane

Off-topic

Palm introduceert 2 keer per jaar nieuwe modellen (voorjaar en najaar), zijn deze introductie datums ieder jaar hetzelfde? zo ja, wanneer zijn deze dan?


- Voorjaar: presentatie half april, daadwerkelijk te koop zo rond eind april, begin mei.
- Najaar: presentatie half september, daadwerkelijk te koop zo rond eind september, begin oktober.

Dit moet je ruim opvatten:
- dit voorjaar werd de LiveDrive een paar weken na de Tungsten|E2 geintroduceerd
- bij smartphones (Treo) zit altijd erg veel tijd tussen de presentatie en de daadwerkelijke verkoop ervan omdat hier nogal wat partijen mee te maken hebben (goedkeuring door mobile carriers (Nederlandse vertaling?) etc.).
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 juli 2005, 09:52
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
...en de Tungsten|T2 kwam in het midden van zomer 2003. Je kunt het dus nooit met zekerheid zeggen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 september 2005, 08:43
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Heeft Palm trouwens al 'ns meer dan twee nieuwe modellen tegelijk geintroduceerd?
Zire 31 en 72, op de Meet The Models party


Edit: Leer mij eens lezen
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023