Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 augustus 2005, 22:34
jvw1954's schermafbeelding
jvw1954 jvw1954 is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 25
Question GPS aan Treo hangen

Ik wil mijn GPS en andere apparatuur aan mij Treo 650 hangen. Gomadic biedt stekertjes aan: Palm Tungsten T5 / Treo 650 Connector Plug Assembly, voor $ 3,49 per stuk plus $ 7,50 verzendkosten. Is dit een goed aanbod, of zijn er andere mogelijkheden? Wie wil ook van die stekertjes hebben (hoe meer, hoe minder verzendkosten per stuk).

Zie de volgende bookmarks:
-knip-



Laatst gewijzigd door Bram; 12 augustus 2005 om 23:30. Reden: font-tags verwijderd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2005, 22:44
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Wat bedoel je precies met 'de volgende bookmarks'? Die lijken mij geheel niet terzake doen.

Verder is zo'n stekker misschien leuk, maar je hebt dan nog wel een losse GPS-ontvanger nodig, én weten welke pinnetjes met elkaar moet verbinden.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2005, 23:07
jvw1954's schermafbeelding
jvw1954 jvw1954 is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 25
> Wat bedoel je precies met 'de volgende bookmarks'? Die lijken mij geheel niet
> terzake doen.
Ik dacht het wel. Zo leek het me ter zake doend aan te geven wat je allemaal aan je Palm kan hangen.

> Verder is zo'n stekker misschien leuk, maar je hebt dan nog wel een losse
> GPS-ontvanger nodig, én weten welke pinnetjes met elkaar moet verbinden.
Ik heb een Garmin GPS 12, en een hoop andere mensen ook. Welke pinnetjes? Dat vind je tussen de volgende bookmarks:
-knip-

Laatst gewijzigd door Bram; 12 augustus 2005 om 23:30.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2005, 23:27
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvw1954
>Welke pinnetjes? Dat vind je tussen de volgende bookmarks: -knip-
Zo werken we hier niet!

De opmerking 'dat vind je tussen de volgende bookmarks' is om niet te zeggen onbeschoft. Jij als persoon wil graag weten hoe en wat, dan kan je niet van anderen verwachten dat ze een zeer onoverzichtelijke pagina gaan doorspitten voor die informatie.

Zoals Bram al aangeeft, de vier links in je eerste post zijn absoluut niet terzake doende.

Gaarne goede links bieden of de vraag anders stellen!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 augustus 2005, 23:32
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Zo, die links heb ik even weggehaald. Ze verwijzen naar pagina's die meer op spam lijken dan op relevante informatie. De inhoud van die pagina's verandert met de dag, dus als iemand hier ooit terugkomt, kan hij nooit meer de nodige informatie terugvinden. Daarom graag links naar relevante pagina's.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 augustus 2005, 01:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvw1954
Ik wil mijn GPS en andere apparatuur aan mij Treo 650 hangen. Gomadic biedt stekertjes aan: Palm Tungsten T5 / Treo 650 Connector Plug Assembly, voor $ 3,49 per stuk plus $ 7,50 verzendkosten. Is dit een goed aanbod, of zijn er andere mogelijkheden? Wie wil ook van die stekertjes hebben (hoe meer, hoe minder verzendkosten per stuk.
Normaal kan je geen seriele apparatuur rechtstreeks aan je Treo hangen. Je hebt een kabel met ingebouwde convertor nodig, zoals deze van bvb PN technologies of serial-io . Aan de 9 pin subD RS232 konnektor kan je dan alles aankoppelen, zoals een GPS kabelmuis. Een programmaatje is voorzien om de voeding naar de konvertor aan te zetten. Afhankelijk van het aan te sluiten apparaat is er nog een tussenkabeltje met aangepaste stekkers of een nulmodem stekker nodig.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 augustus 2005, 10:56
jvw1954's schermafbeelding
jvw1954 jvw1954 is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 25
Je kunt gps'n rechtstreeks aan een palm hangen, waarom is het voor een Treo anders?

http://www.cybertracker.co.za/Help/appendix_b.htm

Ik heb er geen verstand van maar hebben GPS-en wel een echte rs232 aansluiting? Het gaat om slechts twee draadjes en een simpel protocol. Mijn Garmin GPS 12 hangt ook zonder omvormer aan mijn pc. Dat functioneert prima.

Laatst gewijzigd door jvw1954; 17 augustus 2005 om 11:58. Reden: links toevoegen
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 augustus 2005, 11:14
jvw1954's schermafbeelding
jvw1954 jvw1954 is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 april 2005
Berichten: 25
Mijn vraag had geen betrekking op de pennetjes, maar op de aanschaf van connectors. Bram ging niet in op mijn vraag, maar merkte op dat je dan wel een GPS moet hebben en weten welke pennetjes je moet gebruiken. Uit niets blijkt dat hij ook daadwerkelijk wel weten welke pennetjes. In antwoord op zijn opmerking bericht ik dat hierover info te vinden is en als illustratie van het nut van de delicious -links wijs ik naar de pagina met relevante tags. Niet onbeschoft dus, maar een adequate reactie op een opmerking.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 augustus 2005, 20:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvw1954 op 17-08-05, 11:56 in bericht #7
Je kunt gps'n rechtstreeks aan een palm hangen, waarom is het voor een Treo anders?
De Treo 650 heeft geen volwaardige RS232.Oudere Palm modellen hadden het wel.
Citaat:
Ik heb er geen verstand van maar hebben GPS-en wel een echte rs232 aansluiting?
Ja, de meeste wel.
Citaat:
Het gaat om slechts twee draadjes en een simpel protocol. Mijn Garmin GPS 12 hangt ook zonder omvormer aan mijn pc. Dat functioneert prima.
Ja, want de PC heeft ook een RS232 seriele ingang (Com port). Let wel, op de nieuwere ook niet meer. Daar heb je dan een omvormer USB naar RS232 voor nodig.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023