Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 december 2006, 12:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Telfort-klanten kunnen nu in heel Nederland roamen

Vanaf 6 december is het roamingproject tussen Telfort en KPN volledig uitgerold. Dat houdt in dat Telfort-klanten op plaatsen waar geen dekking is automatisch worden overgeschakeld naar het netwerk van KPN.

Toen KPN bekendmaakte dat ze Telfort zouden overnemen, hoopten veel Telfort-gebruikers dat de netwerken zouden worden samengevoegd. Het Telfort-netwerk vertoonde in vergelijking met dat van KPN namelijk wel eens wat 'blinde vlekken'. Van een echte samenvoeging is geen sprake, maar Telfort-klanten kunnen op plaatsen waar geen dekking van het eigen netwerk is - zonder dat ze daarvoor iets hoeven te doen - gebruikmaken van het KPN-netwerk. Dit is te herkennen aan de tekst 'KPN' op het scherm, net zoals in het buitenland ook de naam van een andere mobiele provider verschijnt. Voor klanten verandert er niets.

Op 31 juli startte Telfort een pilot waarbij klanten in de regio Venray konden roamen op het KPN-netwerk. Op 18 september werden daar de regio's Limburg, Midden- en Noord-Nederland aan toegevoegd. Het project is nu volledig afgerond: de roaming geldt voor heel Nederland.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 3251-01amejzayje.png‎ (165,5 KB, 14x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 december 2006, 12:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Voor klanten verandert er niets.
, tenzij je nu EDGE gebruikt, dan is het even afwachten wat KPN daar mee gaat doen...

Ik was al geen fan van Telfort en zo te zien wordt de markt binnenkort weer kleiner.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 december 2006, 12:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik weet dat Jean-Paul geen fan is van het Telfort netwerk vanwege de gaten, maar ik heb dus weer een Telfort abonnement genomen vanwege EDGE. Nu komen ze met dit hele roaming verhaal aan de proppen, wat dus betekent dat wanneer ik op KPN aan het roamen ben, ik terugval naar GPRS.

Het hant er dus vanaf hoe 'strak' ze die roaming hebben ingesteld: stel dat ik in het verleden nog zonder roaming nog 3 streepjes Telfort + EDGE had, maar dat de Telefoon nu met 3 streepjes al automatisch omschakelt naar het sterkere KPN netwerk zonder EDGE met 4 streepjes ofzo, dan word ik daar niet blij van.

De reden waarom ik dit vermoed is dat ik vaak lees dat er nu al zeer, zeer regelmatig automatisch van roaming gebruik wordt gemaakt. Als het echt zo was dat Telfort op die momenten geen bereik had ipv minder bereik, dan hadden ze gewoon een waardeloos netwerk, en dat is niet zo. Dus ik vermoed dat je nu al op KPN gaat roamen bij *zwakke* plekken op het Telfort netwerk, en niet alleen in de *blinde vlekken*.

En ondertussen schakel ik op de zwakke plekken alvast wat Telfort masten uit om kosten te besparen, als ik het management van KPN was.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 december 2006, 13:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En even Treo specifiek: JP, heb jij een mogelijkheid gezien op de Treo om manueel een voorkeursnetwerk vast te leggen? Ik heb het idee dat de manuele voorkeur na een softe reset gewoon weer een automatische voorkeur wordt.

Het is dan een mogelijkheid om, als het werkt, de Treo manueel op Telfort te laten vastpinnen, zodat het niet stiekem op het KPN netwerk zonder EDGE gaat roamen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 december 2006, 23:57
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
En even Treo specifiek: JP, heb jij een mogelijkheid gezien op de Treo om manueel een voorkeursnetwerk vast te leggen? Ik heb het idee dat de manuele voorkeur na een softe reset gewoon weer een automatische voorkeur wordt.

Het is dan een mogelijkheid om, als het werkt, de Treo manueel op Telfort te laten vastpinnen, zodat het niet stiekem op het KPN netwerk zonder EDGE gaat roamen.
Ik weet wel dat als je de band selectie van automatisch naar 850/1900 of 900/1800 verandert, dat dit zelfs na het aan en uit zetten van je gsm gedeelte waar terug gaat naar automatisch. Vermoed eerlijk gezegd dat het met de handmatige netwerkselectie ook zo is,

Ties
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 december 2006, 13:27
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb het net even getest, maar je kunt niet goed controleren of dat 'pakt'. Ik heb hem in ieder geval volgens mij nu op handmatig Telfort NL staan. Het bereik van Telfort bij mij thuis is ook 'sterk' genoeg om op Telfort te blijven, dus dan zou ik eerst naar een witte vlek moeten (Eindhoven Airport was erg berucht, daar had ik echt 0,0 ontvangst)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2006, 09:43
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ik heb de berichten over uitfasering van EDGE verplaatst.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023