Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 juni 2003, 11:20
kattebelletje kattebelletje is offline
Junior lid
Model: Sony Clie PEG-TG50
 
Geregistreerd: 20 juni 2003
Berichten: 3
Lightbulb mobiel internetten werkt! Sony Clie tg50 Ercisson t39m Bluetooth GPRS O2

Hallo, ik heb de afgelopen week veel forums doorgezocht en links afgelopen om de juiste instellingen te verkrijgen die het mogelijk moesten maken met mijn Sony Clie TG50 met ingebouwd Bluetooth verbinding te maken naar het internet via een Ericsson t39m met een abonnement van O2 GPRS. Het heeft even geduurd, maar het is gelukt. Hoe dat moet heb ik beschreven op de bladzijde bluetoothverbinding .

Hopelijk heeft iemand hier wat aan! Bedankt forums, want alle stukjes en beetjes hebben uiteindelijk bijgedragen tot de oplossing!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2003, 02:10
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Re: mobiel internetten werkt! Sony Clie tg50 Ercisson t39m Bluetooth GPRS O2

Citaat:
Op 20-06-2003, om 11:20 heeft kattebelletje dit gezegd in bericht #1
alle stukjes en beetjes
/me valt dit al een tijdje op.

Overigens als eerste natuurlijk gefeliciteerd met de werkende verbinding

Het is inderdaad een boel gedoe om alle benodigde informatie bij elkaar te zoeken. Ik zie hier regelmatig threads voorbij komen die hopeloos op zoek zijn naar deze informatie, of (zoals nu) de benodigde instellingen posten. De provider-helpdesks helpen je niets/nauwelijks verder, en Palm kent natuurlijk de specifieke provider-eisen uit Nederland niet.

Ik ben zelf ook een tijd bezig geweest mijn T|T te verbinden met een 6310i met O2. Uit wanhoop (en ongeduld ) heb ik uiteindelijk maar het programma "connection manager" gekocht, zodat ik tenminste connectie kon krijgen.

Het lijkt me een goed idee om alle informatie op een centrale plek te posten. Is het niets om hier bijvoorbeeld een tips-pagina voor op te zetten? Ik kan een boel informatie verschaffen over de settings dmv connection manager, over de volgende combinaties:
providers:
-KPN
-Vodafone
-O2
Telefoons:
-Ericsson t39m
-Ericsson t68(m/i)
-Nokia 6310(i)
-Nokia 6510
-Nokia 6610
-Nokia 7210
-Nokia 7650
-Nokia 8910(i)
Connecties:
-Serial
-Bluetooth
-Infrared
Dit alles gaat alleen over GPRS-connecties. Mocht dit legaal zijn overigens, want het is informatie uit dit programma. Echter "had" je deze settings ook zelf kunnen verzinnen.

Het gaat wel een pens werk worden, dus ik wil eerst kijken of er überhaupt animo is. En mocht je (werkende) combinatie van telefoon-palm hier niet tussen staan, dan kan je het tuurlijk mailen/posten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juni 2003, 21:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Is het niets om hier bijvoorbeeld een tips-pagina voor op te zetten?
Ik ben nu bezig met een update van die specifieke tipspagina, maar het is onbegonnen werk om alle mogelijke varianten erin op te nemen. In de basis is het steeds hetzelfde, actuele gegevens kunnen beter op het forum geplaatst worden aangezien de providers ineens van serveradres kunnen veranderen. Dat zou enorm veel tijd kosten om bij te houden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 juni 2003, 23:39
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Angry

Wie o wie help mij dan verder,ik ben in het bezit van een Tungsten en een 6310i met o2 abonnement.Ik ben echter al dagen aan het proberen,verder alle treads die er maar zijn door te lezen alle instellingen iedere keer weer opnieuw ingeven.Echter allemaal zonder resultaat,ik ben er afgelopen dagen mee gestopt omdat ik niet weet waar ik het moet zoeken.

Elke keer weer de melding "meld u aan bij gprs" op de6310i
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 juni 2003, 23:46
mutz mutz is offline
Senior lid
Voornaam: jurjen
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 april 2003
Locatie: Groningen
Berichten: 65
Stuur een bericht via ICQ naar mutz Stuur een bericht via MSN naar mutz
heb zelf een TT in combinatie met een t68i en O2 gprs maar heb eerlijk gezegd nooit problemen gehad. gewoon een dail up connectie maken met de volgende eigenschappen:
- telefoonnummer *99#
- login : gprs
- password : password

meer hoef ik niet te doen... niet dat het altijd vlekkeloos werkt
maar opzich dus ehm nou ja wel
Misschien dat jullie iets anders zoeken of dat ik te simpel denk, maar dat hoor ik nou wel eens vaker

Mutz
__________________
t68i, bluetooth headset HBH-15, GPRS, tungsten... P800,
Tungsten T3
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juni 2003, 00:23
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Op deze manier werkt het bij mij:

6310i:
session mode: permanent
connection security: off
data bearer: gprs
gprs connection: when needed
gprs access point: multimedia.o2.nl
ip-adress: 193.113.200.195
Authentication type: normal
login type: normal
user name: o2nl
password: (weet ik zo niet meer)
(dit gedeelte staat in de actieve set, maar ik weet zo niet meer of het ook nodig is. Volgens mij is dit alleen voor de WAP-browser op de telefoon).


T|T, connection:
connect to: modem
via: BT
Dialing: TouchTone
Details:
Speed: 115.200
Flow Ctl: Auto
Init String: AT+CGDCONT=1,"IP","internet"

T|T, Network:
User Name: GPRS
Password: password
Phone: *99***1#
Details:
Connection type: PPP
Idle timout: never
Query DNS: check
IP Adress: check
Script: End: (niets dus eigenlijk)

Succes!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 juli 2003, 02:04
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Het is ongelofelijk maar waar...

Ik heb vandaag een "grote schoonmaakbeurt" voor mijn 6310i gehad. Dat wil zeggen, ik heb het luidsprekertje laten vervangen, een nieuwe cover er op laten zetten, en de firmware laten updaten (naar 5.50).

Met deze firmware-update zijn (natuurlijk) de instellingen uit de telefoon verdwenen. Geen probleem, denk ik, ik heb ze laatst nog hier gepost. Ik de bovenstaande message opzoeken, en die instellingen invoeren.

Wat gebeurd er nu tot mijn grote verbazing: ik krijg steeds te horen/zien: Subscribe to GPRS first **BEEP**. Klinkt logisch, maar dat ben ik allang! Tot die firmware update werkte het allemaal goed, en de GPRS-instellingen van o2 die ik per SMS op heb laten sturen werken ook goed (in een andere set, de verbinding heb ik handmatig ingesteld).
Naast de bovenstaande instellingen heb ik overigens ook in "settings" als access point "internet" ingevuld, maar dat is denk ik nvt.

Nu heb ik even op internet gezocht naar deze melding (you'lle never know! ), en ja hoor: de topics die ik er over zie lopen geven ook melding van deze foutmelding, terwijl ze ZEKER weten dat alles goed staat (telefoon & services bij provider). Hetzelfde idee heb ik nu een beetje.... alhoewel ik een "gut feeling" heb dat het aan de init-string kan liggen (ook al een keer zonder geprobeerd, maar zelfde resultaat).

Ik zag toevallig dat fjodor ook een T|T + o2 heeft... zin om die instellingen te delen toevallig?
Alle andere kritieken/instellingen zijn natuurlijk ook van harte welkom
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 juli 2003, 13:40
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
/me is weer helemaal happy

Na gisteren tot 4 uur doorgegaan te zijn, en vanmorgen sinds 11 uur ook weer bezig, is het me uiteindelijk gelukt! Ik krijg weer (als vanouds) een GPRS-connectie.

Met behulp van de volgende thread is het me gelukt:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=11775

Alleen waar het probleem zat is me nog niet helemaal duidelijk. Misschien dat de init-string bij "init-string" stond, ipv nu bij script
Of zou de centrale van o2 moeilijk doen om hoofdletters? Ik heb meerdere malen bijvoorbeeld GPRS als username gebruikt, of Internet als APN. Misschien ligt daar de fout? Is er hier een "goeroe" die mij dat kan vertellen, ik ben er wel benieuwd naar .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023