Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 februari 2002, 10:01
catman
Guest
 
Berichten: n/a
Sony PEG-N770C en MP3

Hai,

Ik ben van plan een nieuwe organizer aan te schaffen, na mijn Palm Vx. Ik ben erg tevreden over het Palm OS, maar zit nu zeer sterk te denken aan de sony Clie. Vooral het voordeel (!?) van de memorysticks telt voor mij. Ik heb er al een paar, vanwege een sony camera. Ik zou dus direct de foto's erop kunnen bekijken. Maar, ik heb weleens gehoord dat het afspelen van MP3's op een sony palm alleen kan via die speciale witte memorysticks (Magic Gate?). Is dit zo, of kan ik ook normale memorysticks gebruiken voor het afspelen van MP3's? En hoe zit het met hun eigen formaat, Atrac3?

Alvast beankt voor reacties!

Jacco
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 februari 2002, 10:06
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik ben momenteel bezig om een vervolg te schrijven op mijn review van de Clié 770, en dan met name over de bijgeleverde software, en die zal binnenkort online komen.

Verder kan ik je vertellen dat je de MP3 bestanden ook gewoon op een 'normale' MemoryStick kan neerzetten en vervolgens kan afspelen, zelf geprobeerd en werkt prima! Volgens mij speelt de Clié trouwens alleen MP3 bestanden af, en niet het eigen (Atrac3) formaat.

Over het hoe en wat van MP3 en Clié lees je binnenkort in mijn review!

Overigens, ik weet niet of je hem al gezien hebt, maar dit is de link naar de (hardware) review van de Clié 770.

http://palmclub.nl/reviews/sony/clie770c
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 februari 2002, 10:27
catman
Guest
 
Berichten: n/a
Wauw, da's snel! Nou, dan is mijn belangrijkste reservering weggenomen. Binnenkort weer een trotse Clié bezitter erbij!

Ik had trouwens de review gelezen, en mede daardoor al bijna overgehaald 'm te kopen. Deze extra informatie heeft me nu eigenlijk al over de drempel geholpen.

Thanks,
Jacco
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 februari 2002, 15:56
Joor
Guest
 
Berichten: n/a
MSmount MS Gate

GJHartog,
Zou je in je bespreking ook mee kunnen nemen wat je nu precies met MS gate kunt doen? Ik kan allerlei directories aanmaken maar je hebt er geen donder aan aangezien je de proggies toch weer eerst moet laden in ram geheugen.
Ik heb inmiddels MegaLauncher geinstalleerd en kan nu wel mijn bestanden benaderen, maar ik vind het nog steeds niet overzichtelijk om alles in /launcher te moeten zetten (erg onoverzichtelijk)
Rare is dat er wel aparte dirs zijn voor muziek en foto;s. Houdt dit in dat deze proggies wel in een aprte dir kunnen zoeken? of staan die dir's er standaard (af fabriek) op??

Is het anders een mogelijkheid om alle databases in een aprte dir te zetten, die te mounten met msmount en de apps gewoon te laen staan in /launcher?

Graag jou gewardeerde advies!

Ps even nog over de clie: top apparaat, jammer allen dat de cradle zo instabiel is, je er geen stylus in kwijt kunt (in de cradle dus) en dat de achterkant van zacht plastic gemaakt is, er zitten na 2 weken gebruik al redelijk wat krassen in.

JooR
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 februari 2002, 12:53
jord's schermafbeelding
jord jord is offline
Senior lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2001
Locatie: Delft
Berichten: 80
ook (Atrac3) formaat.

de clie speelt zowel mp3 als (Atrac3) formaat. af.
__________________
Excellence is not an option, its a choice!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 februari 2002, 13:07
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Re: MSmount MS Gate

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joor
GJHartog,
Zou je in je bespreking ook mee kunnen nemen wat je nu precies met MS gate kunt doen? Ik kan allerlei directories aanmaken maar je hebt er geen donder aan aangezien je de proggies toch weer eerst moet laden in ram geheugen.
Ik heb inmiddels MegaLauncher geinstalleerd en kan nu wel mijn bestanden benaderen, maar ik vind het nog steeds niet overzichtelijk om alles in /launcher te moeten zetten (erg onoverzichtelijk)
Ik heb wel uitgelegd ja wat je met MSGate kunt doen, maar je hebt wel gelijk qua directory's aanmaken.

Citaat:
Rare is dat er wel aparte dirs zijn voor muziek en foto;s. Houdt dit in dat deze proggies wel in een aprte dir kunnen zoeken? of staan die dir's er standaard (af fabriek) op??
Staan er niet standaard op, maar zodra je het programma wilt gaan gebruiken, zet het programma ze er voor je op. En de desbetreffende bestanden moeten dan wel in die bepaalde directory staan, want anders vind het programma ze toch echt niet.

Citaat:
Is het anders een mogelijkheid om alle databases in een aprte dir te zetten, die te mounten met msmount en de apps gewoon te laen staan in /launcher?
geen flauw idee, nog niet geprobeerd

Citaat:
Ps even nog over de clie: top apparaat, jammer allen dat de cradle zo instabiel is, je er geen stylus in kwijt kunt (in de cradle dus) en dat de achterkant van zacht plastic gemaakt is, er zitten na 2 weken gebruik al redelijk wat krassen in.

JooR
Helemaal mee eens, zelf ook al last van, derhalve het ook maar in de review vermeld!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2002, 10:48
johnT's schermafbeelding
johnT johnT is offline
Lid
Voornaam: John
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 11 februari 2002
Locatie: rotterdam
Berichten: 33
Atrac

Voor zover ik heb begrepen van de winkel wizz waar ik de 760 heb gekocht is Atrac special ontworpen ivm copyright gebeurens.
Ik heb speciaal een 128mb MP3 memorystick voor MP3's en die doen het fantastisch. Why bother with Atrac at all ?

John
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 februari 2002, 12:26
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: Atrac

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnT
Why bother with Atrac at all ?
Als je mp3-files van je eigen muziek op memorysticks wilt verspreiden misschien.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 februari 2002, 17:07
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Verschil Atrac en MP3

Atrac:

Via Sony programma op je pc van je eigen CD's Atrac's maken en op je Clie zetten. Deze bestanden zijn tot 50% kleiner als mp3, maar draaien alleen op jouw Clie! Dit i.v.m. Copyright. Je kunt ze dus niet verspreiden. Op internet zijn legale muziektitels te downloaden en deze spelen dan ook alleen op je Clié!

MP3:

Via Internet, RIP-programma (van eigen CD's mp3 maken) e.t.c. mp3's downloaden en direct op je clie afspelen.

Sony heeft 2 soorten memory sticks, (witte) atrac memory stick heb je nodig als je atrac wilt gebruiken, mp3 kan vanaf de gewone (goedkopere)blauwe memory sticks.

Mijn keus: blauwe memory stick! OK, de bestanden zijn iets groter, maar ik kan mijn eigen mp3's luisteren en de 'gevonden' mp3's.
Bij atrac heb ik iets teveel het big-brother gevoel.

Natuurlijk kun je op de blauwe en witte ook programma's zetten!
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 februari 2002, 08:24
johnT's schermafbeelding
johnT johnT is offline
Lid
Voornaam: John
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 11 februari 2002
Locatie: rotterdam
Berichten: 33
Citaat:
Als je mp3-files van je eigen muziek op memorysticks wilt verspreiden misschien
r. dohmen: Ik zal het aan Michael Jackson doorgeven.

Emiel: Bedankt voor de overduidelijke uitleg.

John
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 februari 2002, 10:22
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dus het is niks voor de John T. Band????
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023