Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 december 2000, 09:56
Jarno
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zoek een oplossing om on the road m'n mail op te kunnen halen en lezen. Nu kan dit volgens mij via twee manieren:

1) Ophalen via een softmodem en een datakabel (GSM)
2) Gebruik maken van het Palm V Modem (een soort van docking cradle die je eronder klikt waar een analoge lijn ingaat- werkt op 33k6).

Optie 1 is te realiseren door gebruik te maken van bijv. Global Pulse van TDK. Nadeel: lage snelheid (9600) en hoge kosten van mobiel inbellen.

Wie kan er wat meer vertellen over optie 2?
Ik weet dat dat modem vrij prijzig is, maar dat is nog niet zo'n probleem. Zijn er beperkingen, nadelen, of werkt het juist prima?

Alvast bedankt!

- Jarno

Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 december 2000, 11:51
|NTERt0y
Guest
 
Berichten: n/a
optie 1, kun je natuurlijk ook gewoon IR doen als je tenminst een IRpoort hebt. dit i.c.m. met een telefoon die een ingebouwde modem heeft zoals, de nokia's 8810/8850/8890/7110 en de siemens S25/S35

9600baud is inderdaad niet zo snel, overigen kun je met BEN geloof ik 14k halen. Maar voor een beetje e-mail ophalen is het snel genoeg hoor..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 december 2000, 12:11
Dick Dick is offline
Senior lid
Voornaam: Dick
Model: IBM Workpad C3 (860240U)
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Voorburg
Berichten: 53
mobiel mailen

Jarno,

Sinds maandag heb ik een S35 in mijn bezit en die gebruik ik om mail op te halen en te versturen als ik door de weeks op mijn kamer, mijn mail wil controleren.

Vergeet die softmodem oplossing en ga meteen voor de IR poort op je GSM die de palm ondersteunt, geen dure snoeren en software die je moet kopen en meenemen. Gewoon beide apparaten bij elkaar leggen en zenden maar!

9600 baud is traag, maar voor het versturen van mail is dat ruimschoots voldoende. Je verstuurt toch alleen maar tekst, toch? Multimail, dat ik gebruik, heeft trouwens de mogelijkheid om attachments aan je mail te hangen.

Het inbellen gebeurt via de server van mijn provider (Utwente icm Castel) en valt gewoon in mijn belminuten, in plaats van bijvoorbeeld SMS of WAP. Als Libertel abonnee kun je trouwens ook via e-mail SMS naar je telefoon laten versturen. Als je dus zo je SMS bundelt (je mailt ze), is dat goedkoper dan die dingen apart versturen. Kijk hiervoor even bij http://www.gin.nl

In combinatie met het PPK kun je makkelijk ook grotere mails in elkaar zetten en ze gewoon versturen waar het jou uitkomt.


Dick
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 december 2000, 13:22
Jarno
Guest
 
Berichten: n/a
Dankje voor de tips Dick en |NTERt0y!

Probleem is dat ik op het moment alleen een Nokia 6150 heb, en deze is gratis (want van de zaak), dus echt de noodzaak om een andere mobiel aan te schaffen is er niet. Maar het is wellicht voordeliger dan een Palm V Modem kopen.

Maar ik zal het eens laten bezinken...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 december 2000, 20:39
jvdlinde
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Jarno,
Ik heb dezelfde configuratie als jij denk ik: 6150 en Palm Vx.
Ga voor het softmodem van TDK. Een evaluatieversie is wel ergens te downloaden. Zorg wel dat je versie 1.2 krijgt.
Zoek even naar een kabeltje (www.digitech.nl zijn redelijk goedkoop en ik heb gehoord betrouwbaar).

Voor de software kun je o.a. kiezen uit:
Avantgo (online en offline browsen)
Neomar (zie neomar.com) voor WAP
MsgAgent voor mail & news (zie palmgear.com)

Per saldo kun je e.e.a 'uitproberen' voor nog geen 50 piek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023