Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 december 2000, 15:34
Eric Verdonschot
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Ik gebruik Multimail pro (V3.1) in combinatie met GlobalPulse (V1.0) om m’n mail op te halen van een POP3 server met een Nokia 6150 naar m’n Palm III. (kabel verbinding)

Echter als ik connectie maak dan gaat de handshaking goed. Evenals het verbinden met de POP3 server. De headers worden goed opgehaald. De bericht bodies niet. Halverwege het ophalen wordt de verbinding verbroken en loopt de Palm vast.

Heeft iemand enig idee c.q. ervaring wat hier fout gaat.

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 december 2000, 14:27
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Angry Zelfde ervaring

Ik heb deze combinatie: PalmVx, GlobalPulse 1.2, MultiMail pro 3.1, Nokia 6150.

Ik heb al een tijd ongeveer dezelfde ervaring. Ik wil zelf de IMAP4 server op m'n werk gebruiken, maar met MultiMail
werkt dat meestal slecht. Met POP3 gaat het ook niet goed. Een heel enkele keer heb ik geluk en werkt het een beetje.

Ik gebruik nu de Eudora Internet Suite (met Palm client) en die doet het een stuk beter. Maar ook dan verbreekt de
verbinding regelmatig.

Ook heb ik Proximail een tijdje geprobeerd. Geeft ongeveer dezelfde resultaten als met Eudora. Maar Proxiamil vind ik
een beetje een kreupel programma. Wordt ook niet meer verder ontwikkeld. Het is al een jaar of twee een beta versie
(met z'n voorganger TGPostman meegerekend).

****
Ik denk dat de combinatie MultiMail met GlobalPulse niet erg gelukkig is. Alhoewel Palm MultiMail zelf in de Mobile
Internet Kit verkoopt en MultiMail pro 3.1 ook los. In de specificaties staat dat GlobalPulse ondersteund wordt.
De versie in de Mobile Internet Kit is dacht ik een oudere versie van MultiMail en die deed het bij mij wat beter met
GlobalPulse. Zie ook een bericht van Fjodor over de Mobile Internet Kit: http://www.palmclub.nl/nieuws/mik.shtml

Verder denk ik dat GlobalPulse uiteindelijk niet robuust genoeg is als vervanger van een hardware modem in je GSM.

Waar ik ook nog aan gedacht heb is dat de POP3 en IMAP4 servers op m'n werk niet goed samenwerken met de diverse
Palm clients. Maar ik heb daar eigenlijk geen idee van.

Al met al is het een lastig probleem. Je komt al snel in de protocol analyzers en zo terecht om het probleem te achterhalen.
Dat gaat me net iets te ver. En dan is het waarschijnlijk niet eens oplosbaar.

****
In jouw geval zou je versie 1.2 van GlobalPulse eens kunnen proberen. Versie 1.0 die je gebruikt is al erg oud, als die
al bestaat, ik dacht namelijk dat ze met 1.1 waren gestart. Inmiddels is er al een tijd 1.2 voor Palm OS 3.3 en hoger.
Als je op je Palm III nog OS 3.1 hebt zou ik eerst upgraden naar OS 3.3 en daaarna GlobalPulse vervangen door 1.2.
Downloaden: http://www.tdksys.com/Support/gppalm.html

****
Een oplossing heb ik dus niet. Maar je weet nu in ieder geval dat je niet de enige bent. Gezien de reacties op het oude
prikbord in het verleden zijn we ook niet de enige twee met dit probleem.

Ik ben natuurlijk wel geinteresseerd als je hier nog nieuwe ervaringen mee opdoet. Ik blijf voorlopig maar een beetje
tobben. Met Eudora overleef ik het voorlopig wel. Ik denk dat ik in de (nabije) toekomst een GSM met modem ga kopen om
van het getob met GlobalPulse af te zijn. Met InfraRood heb je dan ook niet meer per se een kabletje nodig.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023