Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2005, 17:10
eric vinke
Guest
 
Berichten: n/a
installatie Adapt GPS muis

Hallo daar,

Sinds kort heb ik een tomtom nav 5 met een Adapt Gps muis. Deze kan ik echter niet vinden met mijn Tungsten T5. Hij vindt wel mijn telefoon maar niet de muis (Bluetooth)

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Groeten Eric
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2005, 17:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Kijk in de handleiding van de Adapt GPS muis of die niet eerst in een "Discoverable" mode gezet moet worden. Pair daarna de twee apparaten in Prefs >> Bluetooth. Kijk ook hier in de handleiding voor de pair-code die je in moet vullen voor de GPS muis.

Wat staat er in de handleiding nog meer over het BT-koppelen van apparaten?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2005, 17:25
eric vinke
Guest
 
Berichten: n/a
ik kan hem wel als trusted ingeven, maar op het moment dat ik tomtom wil gebruiken, ziet hij de ontvanger niet.

Als ik de setup devices wil gebruiken, kan hij ook niet pairen met de ontvanger.

Ik kies dan voor LAN setup (in mijn trusted devices staat hij dan al) Vervolgens vindt hij alleen mijn telefoon.....waar ik geen ingebouwde gps ontvanger in heb.....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 augustus 2005, 17:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Okee, dus hij pairt wel? Hij staat in de lijst van Trusted Devices in Prefs?

Citaat:
Als ik de setup devices wil gebruiken, kan hij ook niet pairen met de ontvanger.
Wat of waar is setup devices?

Citaat:
Ik kies dan voor LAN setup
LAN setup, waar?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 augustus 2005, 17:46
eric vinke
Guest
 
Berichten: n/a
ik kies menu Bluetooth, vervolgens setup devices, dan LAN setup, next, daarna gaat mijn palm zoeken naar bluetooth apparaten. hij vindt echter niet mijn gps ontvanger.

in een andere versie: na setup devices kies ik trusted devices, maar dan kan ik de adapt niet selecteren. staat wel in de lijst , maar ....wat dan?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 augustus 2005, 17:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Okee, misschien weet ik gewoon niet veel van Palms af, maar:

Citaat:
ik kies menu Bluetooth
Wat, waar, in Tomtom? In Prefs? Waar?

Citaat:
in een andere versie:
Welke andere versie?

Wil je in je antwoorden graag geheel en volledig zijn, want ik ben benieuwd wie dit kan volgen. Beschrijf puntsgewijs, stap voor stap en volledig wat je handelingen zijn, en de exacte foutmeldingen die je op je scherm krijgt.

Heb je al eerst je muis gepaired in het PROGRAMMA Prefs, die op je Palm staat, zoals ik aangegeven heb?

En, kun je ook nog antwoord geven op dit topic, want zoals het nu is, is het behoorlijk nutteloos geweest voor andere gebruikers om er iets van te leren.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 augustus 2005, 21:04
eric vinke
Guest
 
Berichten: n/a
OK, sorry, niet helemaal duidelijk.

Gebruik Tungsten T5. In het menu van mijn palm ga ik naar system/prefs. Daar kies ik BT Ik kom dan in het menu BT, waar ik Setup devices kies. Ik krijg nu de keuze uit Phone Setup, PC Setup en LAN Setup. Onderaan staat een icoon trusted devices. Als ik deze kies krijg ik een overzicht van de trusted devices. Hier staat BT GPS vermeld. Het lijkt me dat dit de GPS ontvanger is van Adapt. Vervolgens kies ik het icoon Add Device. Nu selecteer ik het BT GPS device.

Als dit klaar is, ga ik naar Tomtom Navigator en kies een route. Hij geeft dan de melding: Geen GPS apparaat / al 20 sec geen bruikbaar GPS signaal. Er staat een staafdiagram naast en deze is leeg.

Wat doe ik fout of wat sla ik over. Ik weet dus niet of de GPS ontvanger gepaird is met mijn palm...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 augustus 2005, 21:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Okee, duidelijker, bedankt.

Ga in Tomtom naar Preferences / Instellingen (of hoe dat mag heten in het menu) en ga naar GPS instellingen. Selecteer daar "Other Bluetooth GPS" (of iets dergelijks). Als het goed is moet Tomtom *dan* gaan zoeken naar de BT GPS.

Weet je zeker dat je deze keer wel de legale versie hebt? Want dit is dus wederom weer handleiding / Tomtom FAQ materiaal.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 augustus 2005, 21:17
eric vinke
Guest
 
Berichten: n/a
thnx, Deze is wel legaal......of PDA Store is aan het rommelen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 augustus 2005, 22:30
EricO
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric vinke
Als dit klaar is, ga ik naar Tomtom Navigator en kies een route. Hij geeft dan de melding: Geen GPS apparaat / al 20 sec geen bruikbaar GPS signaal. Er staat een staafdiagram naast en deze is leeg.
Mijn idee (ik heb Treo/T3, TomTom, Adapt):

Als je de melding krijgt dat er al 20 sec geen bruikbaar GPS signaal is, heb je contact met je GPS en is ie dus gepaird. De melding "Geen GPS apparaat" betekent dat je TomTom je GPS niet kan vinden.

Met de melding over een niet bruikbaar GPS signaal is het gewoon wachten totdat de Adapt genoeg signaal heeft, in de open lucht leggen en wachten............ Met de optie (uit m'n hoofd) in TomTom - Voorkeuren, Overzicht satelieten kun je zien hoe/of de Adapt informatie doorgeeft. Zie je daar wat gebeuren.....?

Overigens gaf mijn eerste Adapt geen signaal door, koste me een paar uur om daar achter te komen, leverancier heeft 'm netjes omgeruild.

Succes ermee, volgens mij ben je er bijna.......
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 augustus 2005, 15:13
snah
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,


Probeer het eens met de volgende instellingen:
TomTom 5:
  1. Start TomTom versie 5 op.
  2. Ga naar de GPS status en kies voor 'stel in'
  3. Kies voor 'andere NMEA kabel GPS'
  4. Kies als baudsnelheid 9600 baud of 38400, dit is per Adapt ontvanger verschillend.
  5. Kies als COM poort een Bluetooth COM poort, deze poort is per PDA verschillend.
  6. Wanneer u de juiste COM poort heeft geselecteerd ziet u in de GPS status rechtboven een draaiend rondje. Links bovenin is de melding 'geen GPS apparaat' verdwenen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 augustus 2005, 15:46
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Probeer even met Cetus of de combinatie werkt.

Blauwe led knipper 1x per 3 sec. er is dan geen BT verbinding. Blauwe led knippert 1x per seconde dan is er een BT connectie. Knippert de rode led ook dan heb je voldoende signaal. De ontvanger moet de satelliet kunnen "zien" dus binnenshuis uitproberen werkt vaak niet of slecht dwz moeilijk een fix te krijgen en/of het aantal bruikbare satellieten is weinig. Uitproberen in tuin of op balkon is het beste. In het open veld nog beter. Inleiding GPS satellieten.

Ik kan pairen met een m505 plus TDK blueM(bt 1.0b) +adapt (bt 1.1) alleen vertelt Cetus mij dat hij de seriele, aut. of old poort niet kan openen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 september 2005, 21:36
TreoTrek
Guest
 
Berichten: n/a
Ik bezit een Treo650 en heb net een BT ontvanger Adapt300 veroverd. OP een of ander manier krijg ik deze niet gepaired. VOlgens de voorschriften hoef ik hem alleen maar aan te zetten en in de periode dat de BT led snel knippert zou hij moeten pairen met de Treo650, maar deze "leest" hem niet voordat het blauwe led-je van snel knipperen overgaat op rustig knipperen.
Kan iemand me hier doorheen loodsen?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 oktober 2005, 00:18
admar
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een T3 met Adapt gps. De eerste keer kan het wel 45 minuten duren voordat je gps "gelinkt"is. Dit is, zeg maar, het eerste contact met de satelieten.
Als je gps in de trusted devices staat vermeld moet de Palm hem ook kunnen vinden. Het kan zijn dat je de eerste keer 0000 moet intikken, dat wordt vanzelf gevraagd.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 oktober 2005, 17:20
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
OP een of ander manier krijg ik deze niet gepaired. VOlgens de voorschriften hoef ik hem alleen maar aan te zetten en in de periode dat de BT led snel knippert zou hij moeten pairen met de Treo650, maar deze "leest" hem niet voordat het blauwe led-je van snel knipperen overgaat op rustig knipperen.
Het pairen hoor je te doen in het bluetooth menu van je pda, in Preferences. Pairen gaat niet automatisch, je moet handmatig een zoekproces starten.
Hierna kun je je navigatieprogramma openen en wordt je gps-muis automatisch herkend.

Citaat:
De eerste keer kan het wel 45 minuten duren voordat je gps "gelinkt"is.
Dat heet een fix. Linken vind ik eerder klinken als verbinding hebben met de pda. En je kunt best verbinding hebben tussen een pda en gps-ontvanger zonder satellieten te ontvangen. Feitelijk heb je op dat moment vrij weinig aan de ontvanger, maar de verbinding tussen beide apparaten is er.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023