Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 augustus 2007, 17:38
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Cetus GPS op Treo 650/680

Ondanks het feit dat Cetus de Treo 650 of 680 niet op de lijst heeft staan van toestellen waarop hun applicatie kan draaien, heb ik toch getracht Cetus GPS 1.1 op mijn 680 aan de praat te krijgen.
De applicatie ziet mij BT GPS receiver echter niet (worsteling met 'seriele port'?)

Wie heeft praktische ervaring en/of oplossing? Of is gewoon afwachten geblazen totdat CetusGPS haar applicatie voor deze nieuwe toestellen op orde heeft?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 augustus 2007, 23:45
Jan Pruis's schermafbeelding
Jan Pruis Jan Pruis is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Noord Holland
Berichten: 52
De door jou genoemde versie van Cetus werkt al jaren prima op mijn Treo 650: over de 680 kan ik je niets zeggen. Heb je onder 'Bluetooth' onder de 'trusted devices' al een verbinding tot stand gebracht? (nodig voor je Cetus kunt gebruiken, of bijv. een navigatieprogramma)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2007, 15:53
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Pruis Bekijk bericht
De door jou genoemde versie van Cetus werkt al jaren prima op mijn Treo 650: over de 680 kan ik je niets zeggen. Heb je onder 'Bluetooth' onder de 'trusted devices' al een verbinding tot stand gebracht? (nodig voor je Cetus kunt gebruiken, of bijv. een navigatieprogramma)
Dank voor je reactie. Mijn BT GPS antenne is inderdaad al gekoppeld. TomTom werkt er bijv prima mee. Kun je me vertellen welke instellingen je bij Cetus GPS hebt gekozen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 augustus 2007, 19:40
Socrates's schermafbeelding
Socrates Socrates is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Berichten: 64
Stuur een bericht via Skype™ naar Socrates
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Rijnhout Bekijk bericht
Kun je me vertellen welke instellingen je bij Cetus GPS hebt gekozen?
Ik heb Cetus op zowel mijn 650 als nu mijn 680 werkend. Maar het verschijnsel dat het programma niet wil matchen met de BT GPS ken ik ook.
Wat te doen als er in het hoofdscherm in het linkerbovenhoekje "No GPS" of "GPS Off" staat:
Ga via Menu naar Options, en dan Preferences. Linksbovenaan staat GPS Mode, met een uitklapbalkje. Waarschijnlijk staat daar GPS Off. Klik aan Normal en wacht verder af tot de verbinding tussen GPS en je Treo gemaakt wordt.

Toegevoegd: Oh ja, kijk op de preferences pag ook naar war er onder Serial Port staat. Standaard is dit "Cradle". Stel dit in op "Bluetooth"
Noot: je GPS moet natuurlijk wel al in track zijn (bij veel GPS apparaatjes aangeduid door een blinkend rood Ledje)

Probeer dat maar eens.

Succes
__________________
"Het niet-onderzochte leven is niet de moeite waard om geleefd te worden." Socrates, Grieks filosoof, 470-399 v.C.

Laatst gewijzigd door Socrates; 26 augustus 2007 om 19:46. Reden: aanvulling voor Serial Port
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 augustus 2007, 15:06
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Socrates,

Bedoel je te zeggen dat jij Cetus GPS op een 680 samen met een BT GPS antenne en aangegeven instellingen, werkend hebt gekregen?

Dan word ik nl erg nieuwsgierig waarin jouw configuratie verschilt van de mijne. De pref's die je opgeeft, had ik al geprobeerd maar leveren niet het gewenste resultaat.

Rob.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 augustus 2007, 17:49
jonakeys's schermafbeelding
jonakeys jonakeys is offline
Lid
Voornaam: Jonathan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: Ede
Berichten: 31
Bij mij werkt Cetus GPS 1.1 ook prima op een Treo 680 in combinatie met een BT GPS (Adapt AD-750).

De instellingen zoals ze bij mij staan en het functioneert:
Mode : Normal
Serial port : Bluetooth
Baudrate : 4800

'GPS init' en 'Satellite fix' zijn allebei niet aangevinkt.

Hopelijk kom je weer een stukje verder!

Vriendelijke groet,

Jonathan
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 augustus 2007, 08:13
Socrates's schermafbeelding
Socrates Socrates is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Berichten: 64
Stuur een bericht via Skype™ naar Socrates
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Rijnhout Bekijk bericht

Bedoel je te zeggen dat jij Cetus GPS op een 680 samen met een BT GPS antenne en aangegeven instellingen, werkend hebt gekregen?

Ja, maar het lukt niet altijd!
Ik krijg soms ook de melding van "Unable to open serial port".
Als ik dan eerst een ander programma opstart en daarna weer Cetus open, gaat het meestal (maar niet altijd) goed.
Helpt dit?
__________________
"Het niet-onderzochte leven is niet de moeite waard om geleefd te worden." Socrates, Grieks filosoof, 470-399 v.C.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 augustus 2007, 08:27
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonakeys Bekijk bericht
Bij mij werkt Cetus GPS 1.1 ook prima op een Treo 680 in combinatie met een BT GPS (Adapt AD-750).

Hopelijk kom je weer een stukje verder!

Vriendelijke groet,

Jonathan
Dank je, nu weet ik dat het moet kunnen. Het gaat niet meteen goed (terwijl ik dankzij TomTom weet dat de GPS ontvangst prima is) maar ik blijf het proberen.

Groet, Rob.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 augustus 2007, 08:31
Rob R
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Socrates Bekijk bericht
Ja, maar het lukt niet altijd!
Ik krijg soms ook de melding van "Unable to open serial port".
Als ik dan eerst een ander programma opstart en daarna weer Cetus open, gaat het meestal (maar niet altijd) goed.
Helpt dit?
Het helpt zeker want het geeft vertrouwen dat het moet kunnen. Ik blijf proberen net als jij een workaround te vinden. En misschien staat er binnenkort een technisch begaafd iemand op die de praktische hobbeltjes in het werken met dit programma op kan lossen.

Dank,
Rob.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023