Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 januari 2007, 18:35
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Treo680 heeft problemen met SD kaart

Na 1 hele dag zeer blij te zijn geweest met mijn nieuwe treo 680 is het vandaag goed mis.

Het begon allemaal toen ik een smsje kreeg en ik klikte op go to message.
Ik zag enkel een leeg wit scherm en moest soft resetten (bleef hangen). Hij startte weer normaal op, maar ik kon nog steeds niet in de message applicatie komen. Kreeg weer hetzelfde witte scherm.

Toen maar ten einde raad (standaard applicatie die het niet meer doet :S) een harde reset uitgevoerd.
Na die harde reset kon ik mijn scherm calibreren en de locatie en tijd invoeren zoals het hoort.

Toen ik op Done klikte kreeg ik weer een wit scherm en liep hij vast. Ik kreeg hem helemaal niet meer opgestart dus.
Na enkele keren die geprobeerd te hebben (uiteindelijk zonder SD kaart en SIM kaart) deed hij het opeen wel. Uiteraard zonder mijn data. Maar toen ik weer naar de message applicatie wilde gaan kreeg ik WEER enkel een wit scherm te zien.

Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat hij dit alleen doet wanneer mijn SD kaart (net nieuw) er in zit.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen valt of wat het überhaupt is?
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 januari 2007, 19:10
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
het lijkt aan butler en technican te liggen. Na het verwijderen van die programma's en het formateren van mijn Secure Digital kaart, gaat het weer een stuk beter.
Al vind ik hem nog steeds traag in calendar. Ik hou het in de gaten.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 januari 2007, 20:23
MacJozzz's schermafbeelding
MacJozzz MacJozzz is offline
Niet nodig
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Krabbegat
Berichten: 53
Stuur een bericht via MSN naar MacJozzz
Ik heb het idee/gevoel dat de 680 zowiezo niet goed met Secure Digital kaarten omgaat.
Ik heb een 2 Gig Elite pro die perfect werkt in mijn mobile 5 toestel en in mijn 680 het soms wel en soms niet doet (formateren helpt niet, maakt niet uit of ik hem in de treo of in de pc formateer). Als hij het al doet, kan ik hem alleen op de treo gebruiken. Geen van mijn cardreaders herkent hem niet meer. Mijn 512 Sandisk werkt wel goed op de treo en is nadien ook te lezen in de cardreaders.
__________________
Groeten en bedankt maar weer,
MacJozzz
-------------------------------------------
Als het niet kan zoals het moet,
moet het maar zoals het kan
-------------------------------------------
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 januari 2007, 22:41
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Toch vreemd, ik heb al drie of vier verschillende sd kaartjes in mijn 680 gebruikt en geen van allen geeft dit soort problemen...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 januari 2007, 22:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb een Sandisk 2GB MiniSD voor mijn Treo 650 gekocht, en die *lijkt* het ook niet altijd te doen. Ik maakte om het uur een save prefs backup met Resco Backup, maar die backup heeft nu al 2x de filesystem van mijn kaartje om zeep gehopen (dwz, vrije ruimte wordt goed weergegeven, maar bestanden niet).

Nu even een ander backupprogramma maar eens proberen

AJ, geef eens meer info over je kaartje? Merk, type, grootte?

In de Palm Knowledge Base staat dat kaartjes tot 2GB weliswaar wel werken, maar dat niet gegarandeerd wordt dat alle 2GB kaartjes werken etc. etc. bla bla. Aangezien MiniSD en die Elite Pro van MacJozzz misschien wat exotisch zijn, kan het zijn dat de Palmpjes wat moeite mee hebben.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 04 januari 2007 om 23:02.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 januari 2007, 23:30
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Het is een kingston 1gig standaard kaartje en diep van binnen is het een toshiba (card info). Hij wordt nu niet meer herkend door mijn PC
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 januari 2007, 22:55
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Ik heb een Sandisk 2GB MiniSD voor mijn Treo 650 gekocht, en die *lijkt* het ook niet altijd te doen. Ik maakte om het uur een save prefs backup met Resco Backup, maar die backup heeft nu al 2x de filesystem van mijn kaartje om zeep gehopen (dwz, vrije ruimte wordt goed weergegeven, maar bestanden niet).

Nu even een ander backupprogramma maar eens proberen

AJ, geef eens meer info over je kaartje? Merk, type, grootte?

In de Palm Knowledge Base staat dat kaartjes tot 2GB weliswaar wel werken, maar dat niet gegarandeerd wordt dat alle 2GB kaartjes werken etc. etc. bla bla. Aangezien MiniSD en die Elite Pro van MacJozzz misschien wat exotisch zijn, kan het zijn dat de Palmpjes wat moeite mee hebben.
Heb in de grote 680 thread mijn ervaringen met SanDisk 2GB kaartjes gedeeld. Zie http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...tml#post172106
Mijn 1e kaartje stond redelijk vol (tja, met zo'n nieuw speeltje staat 'ie gelijk vol filmpjes en muziek), maar heb ik er vóór het doen van backups een aantal grotere files afgehaald. Lijkt erop dat daarna problemen met wegschriijven van grotere bestand (backups) zijn. Geen problemen met lezen gehad op deze kaart. Mijn 2e kaartje is nog nagenoeg leeg en daarmee loopt alles nog prima. Ik experimenteer nog wel wat.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 januari 2007, 00:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Arjan, wat er bij mij waarschijnlijk fout is gegaan, is dat ik een (verdomd goed) nagemaakt piratenkaartje had. Het kostte me even tijd om dat door te hebben: die dieven worden steeds slimmer.

Ik heb het een en ander met politie en verkoper kortgesloten en ik heb mijn 2 GB kaart teruggestuurd.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 januari 2007, 00:13
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Arjan, wat er bij mij waarschijnlijk fout is gegaan, is dat ik een (verdomd goed) nagemaakt piratenkaartje had. Het kostte me even tijd om dat door te hebben: die dieven worden steeds slimmer.
Misschien kan je ter lering en vermaak aangeven in de Secure Digital piraatkaartjes thread, hoe je het ontdekt hebt. Zo weten wij ook waar op te letten bij de aanschaf.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 januari 2007, 00:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Doe ik nu meteen
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 januari 2007, 00:18
MacJozzz's schermafbeelding
MacJozzz MacJozzz is offline
Niet nodig
Voornaam: Jos
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Krabbegat
Berichten: 53
Stuur een bericht via MSN naar MacJozzz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Aangezien MiniSD en die Elite Pro van MacJozzz misschien wat exotisch zijn, kan het zijn dat de Palmpjes wat moeite mee hebben.
Die exotische kaart van mij is diep in zijn hart een panasonic (cardinfo)
__________________
Groeten en bedankt maar weer,
MacJozzz
-------------------------------------------
Als het niet kan zoals het moet,
moet het maar zoals het kan
-------------------------------------------

Laatst gewijzigd door MacJozzz; 11 januari 2007 om 09:43.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 januari 2007, 10:13
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Ben nog steeds niet gelukkig met backup maken naar mijn SD kaartje(s). Heb nu 2x 2GB kaartjes van Sandisk. Helaas loopt de Palm nog steeds regelmatig vast bij backup maken met NVBackup op beide kaartjes. Heb trial versie van Resco Backup (RscBackup V 1.40.7) geprobeerd, maar daar gebeurt hetzelfde! Na een aantal programma's kopieren loopt de Treo vast en biedt alleen een (zachte) reset uitkomst.

Heb bij geen enkel ander programma problemen gehad met de kaartjes. Aangezien meeste andere programma's voornamelijk data lezen, zit probleem mogelijk bij het schrijven.

Is al eerder gesuggereerd dat andere programma's (Butler, Phone Technician etc..) de boosdoener kunnen zijn. Heb al veel combinaties geprobeerd maar zonder duidelijk resultaat.

Iets anders dat ik bedacht is dat ik data op mijn kaartjes schrijf door middel van een USB CardReader en een Linux PC. Zou mogelijk schrijven vanuit Linux een probleem kunnen opleveren op het kaartje? Iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 januari 2007, 11:14
Socrates's schermafbeelding
Socrates Socrates is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Berichten: 64
Stuur een bericht via Skype™ naar Socrates
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ariekanarie Bekijk bericht
Helaas loopt de Palm nog steeds regelmatig vast bij backup maken met NVBackup op beide kaartjes.
Ik heb dezelfde slechte ervaringen met een tryout van NVBackup gehad op een 650. Ben weer teruggekeerd naar BackupMan, wat nog nooit voor problemen heeft gezorgd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ariekanarie Bekijk bericht
Iets anders dat ik bedacht is dat ik data op mijn kaartjes schrijf door middel van een USB CardReader en een Linux PC. Zou mogelijk schrijven vanuit Linux een probleem kunnen opleveren op het kaartje? Iemand hier ervaring mee?
Ik heb met diverse Linuxconfiguraties (SuSE, Linspire) nooit problemen gehad met dataverkeer tussen de SDkaart en de PC, noch met een cardreader, noch met Card Export II. Linux herkent de toegevoegde hardware zonder problemen. Ik denk dus niet dat het aan Linux ligt, maar aan NVBackup. Maar ik spreek wel vanuit een 650 ervaring; de 680 heb ik (nog) niet.
__________________
"Het niet-onderzochte leven is niet de moeite waard om geleefd te worden." Socrates, Grieks filosoof, 470-399 v.C.

Laatst gewijzigd door Socrates; 29 januari 2007 om 11:29.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 januari 2007, 12:32
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
BackupBuddy al geprobeerd? Gebruik ik zonder problemen op de 680.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 29 januari 2007, 13:42
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik heb al gewerkt met 4GB en 8GB kaartjes in mijn Treo 680. Geen enkel probleem. Ik heb ook geen 3rd party back-up software geïnstalleerd, dat dan weer niet.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 januari 2007, 22:04
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik werk probleemloos met een 2Gb Kingston kaart en zowel BackupBuddy Pro als NVBackup. Het enige wat me opviel was dat het 2Gb kaartje veel trager is dan een 1Gb kaart.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 29 januari 2007, 22:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb vandaag de VFS Benchmark-tabel weer eens bijgewerkt en het viel mij op dat vrijwel alle kaartjes op de Treo 680 - met uitzondering van een 2GB Sandisk-kaartje van Rudy - echt zeer slechte schrijfsnelheden hadden.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 29 januari 2007, 22:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Komt misschien door de ingebouwde FAT32 driver. Ik heb het ook op mijn Treo 650 geinstalleerd, en de File Write schoot meteen omlaag, terwijl de File Seek belachelijk hoge resultaten geeft.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #19  
Oud 30 januari 2007, 00:19
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Net de test gedaan op mijn lifedrive met het Takems kaartje, maar dat geeft ongeveer dezelfde waarden.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 30 januari 2007, 08:59
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Hebben jullie het volgende al eens geprobeerd (bron: Treocentral) ?

Very important is the cluster size of your card. You will get the best results with the following cluster sizes. Use the DOS box for formatting your card. I`m using a Transcend 4 GB / 150x with best results (16K), even with big Western Europe map.

Less than 4 GB (FAT16):
2 GB SD (SanDisk) FAT16 mit 32K: format X: /FS:FAT /A:32K

4 GB and more (FAT32):
4 GB SD or SDHC (Transcend) FAT32 mit 16K: format X: /FS:FAT32 /A:16K


"X" is the drive letter.
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023