Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 november 2006, 10:41
dryhte dryhte is offline
Junior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 6
vergelijking E2 vs. TX

(gelieve dit niet te klasseren onder 'aankoopadvies', de bedoeling is echt een hardware vergelijking)

Ik overweeg de aankoop van een PDA, en twijfel momenteel tussen de E2 en de TX. De extra features van de TX zijn mij _net_ de meerprijs waard, maar mocht ik daardoor met een slechtere batterij, slechter scherm, meer bugs/vastlopen, of slechtere BT connectivity opgescheept worden hoeft het voor mij zeker niet...

Ik ben dus op zoek naar een goede 'side by side' vergelijking van de E2 met de TX... niet op het vlak van features (ik weet dat de TX wifi heeft en wat meer geheugen, snellere processor, andere software en groter scherm) maar op het vlak van schermkwaliteit en batterij, vastlopen, Bluetooth connectivity, bugs,... -> basic PDA kwaliteit dus.

Is er iemand die de twee toestellen in zijn bezit heeft, en een vergelijking kan maken?

(PS: dit is _het_ moment voor de E2 lovers om hun 'kindje' op te hemelen )
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 november 2006, 18:17
nickyclaeys nickyclaeys is offline
Senior lid
Voornaam: Nicky
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: neerijse (B)
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dryhte Bekijk bericht

(PS: dit is _het_ moment voor de E2 lovers om hun 'kindje' op te hemelen )
Ik vrees dat ik zo een E2 lover ben , alleen kan ik niet echt een vergelijking maken met een TX. Maar ik zal mijn bevindingen hier eventjes neertypen.

ik zal beginnen met een slecht puntje, voor mij is de baterij een kleine tegenvaller. Als ik hem gewoon gebruik (mp3, agenda, film, spelletjes,...) kan ik hem gerust 4 dagen gebruiken zonder in stroom nood te komen. maar wanneer ik hem TOMTOM laat gebruiken is zijn baterij al op na een dik uur (kan miss ook wel liggen aan TOMTOM).

Een tweede negatief puntje is dat mijn BT verbinding het soms laat afweten, hij vindt alles wel maar wil niet alles verzenden of ontvangen (na reset is dit in orde). maar de afstand die hij kan overbruggen met deze verbindingsmethode is wel aanzienlijk moet ik zeggen.

Het beluisteren van mp3 gaat zeer goed (natuurlijk kan je niet de kwaliteit verwachten van een ipod of iets dergelijk) alleen tijdens pauzes hoor je een geruis, is dit bij een TX ook? (hoor je enkel met oortje).

Het scherm stelt mij zeker niet teleur ik bekijk er al mijn lieveling's series mee zonder dat ik hoofdpijn krijg van de inspanning.

Van bugs kan ik niet mee spreken, daar heb ik nog geen last van gehad (hout vast houden ). Als er al eens problemen zijn worden die veroorzaakt door conflicten van programma's onderling (De originele programma's hebben geen problemen het zijn problemen van derden).

en qua procesor betreft mag ik toch ook niet klagen, ik kan gemakkelijk mp3 beluisteren en enkele word documenten bewerken of kleine spelletjes spelen (zoals kaartspelen, probeer wel geen zware games te spelen wanneer je mp3 beluisterd ).

Dus een E2 is zeker een aanrader (de bescheiden mening van een E2 lover )

Groetjes,

Nicky
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 november 2006, 21:52
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Side by side gaat mij ook niet lukken, er is echter ook over de TX genoeg gemeld hier op het forum. Kijk even in de thread in mijn sig......

Trouwens, als ik TT5 gebruik op mijn TX voor een uurtje en ik start met een volle accu, is er slechts een zeer geringe afname van capaciteit te merken (en nee, hij hangt niet aan een autolader en ja, ook ik gebruik een bluetooth muisje...).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 november 2006, 15:25
dryhte dryhte is offline
Junior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 6
...

ongeduldig/impulsief als ik ben heb ik toch maar een TX gekocht om nu te merken dat ik mijn netwerkinstellingen van thuis niet kan gebruiken zonder nog extra software van Palm aan te kopen (ik heb namelijk WPA met AES-TKIP draaien als wifi beveiliging...)

Na een paar weken leven met de TX laat ik nog wel weten of hij echt onmisbaar geworden is
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 november 2006, 15:30
nickyclaeys nickyclaeys is offline
Senior lid
Voornaam: Nicky
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: neerijse (B)
Berichten: 49
gefeliciteerd met je TX . En veel geluk, hopelijk dat hij onmisbaar wordt

groetjes,

Nicky
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 november 2006, 16:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dryhte Bekijk bericht
...

ongeduldig/impulsief als ik ben heb ik toch maar een TX gekocht om nu te merken dat ik mijn netwerkinstellingen van thuis niet kan gebruiken zonder nog extra software van Palm aan te kopen (ik heb namelijk WPA met AES-TKIP draaien als wifi beveiliging...)
Gefeliciteerd

VERZOEK
Beste drythe, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 december 2006, 09:33
dryhte dryhte is offline
Junior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 6
Ok...

Gedaan...

1 vraagje ivm de alarmfunctie van Palm: is het niet mogelijk mp3's af te spelen als wekker in plaats van die helse deuntjes die meegeleverd worden? (eventueel mvb stabiele, gratis 3rd party software)

d.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 december 2006, 17:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als je Geeksounds installeert heb je sowieso meer alarms, maar niet in een betere kwaliteit.
Om mp3-bestanden als alarm te kunnen gebruiken moet je op zoek naar een geschikt programma, de zoekterm "mp3 alarm" geeft deze lijst op Palmgear. Het grootste gedeelte van de programma's die je daar ziet staan zal echter niet gratis zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023