Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2007, 08:05
Socrates's schermafbeelding
Socrates Socrates is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Berichten: 64
Stuur een bericht via Skype™ naar Socrates
Treo 650: slechte connectie met cradle

Ik heb lange tijd geleden eens op dit forum gelezen dat het een bekend gegeven zou zijn dat er vaak geen goede verbinding is als je de Treo in de cradle plaatst. Geen problemen met de voeding, maar wel met het syncen. Ik heb die problemen ook al enige tijd, maar loste het op door de voeding/syncplug rechtstreeks onderin de treo te steken en de cradle te bypassen. Hard aandrukken en/of schoonmaken van de contacten helpen al een tijd niet meer.
Maar ook daar moet ik de laatste tijd de plug er zorgvuldig insteken, er even aan morrelen. ik vraag me nu dus af of het geen probleem van de treo zelf is.
Wie heeft er ervaringen met slechte connectie tussen de originele cradle of de connector en de Treo 650? En vooral: hoe kan je dat verhelpen?
Deze thread hielp niet.

Wie oh wie kan hier zijn licht over laten schijnen.
__________________
"Het niet-onderzochte leven is niet de moeite waard om geleefd te worden." Socrates, Grieks filosoof, 470-399 v.C.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2007, 09:12
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
Ik ken het probleem!! helaas niet de oplossing.
mijn cradle woont al een tijdje onderin een la omdat hij het niet meer doet. en de stekker verbinding met de Treo wordt inderdaad ook al minder.
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2007, 10:44
Socrates's schermafbeelding
Socrates Socrates is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Berichten: 64
Stuur een bericht via Skype™ naar Socrates
Dan heb ik goed nieuws voor je (en voor mezelf): een goede schoonmaakbeurt helpt toch!
Eerst met een wattenstaafje, gedrenkt in wasbenzine (of alcohol) alle verbindingen (stekker, onderkant Treo, basis cradle en achterkant cradle) goed soppen. Daarna, en dat is het belangrijkste, met een cocktailprikker/tandenstoker alle stripjes aan de onderkant van de Treo en aan de achterkant van de cradle goed schoonkrassen.
Treo in de cradle, piepgeluidje, bingo!

Maar goed, veel spijt dat ik een thread geopend heb zonder toch nog eens zelf de problemen te onderzoeken. Met een parafrase op Socrates hieronder: De niet onderzochte Treo is niet de moeite waard gebruikt te worden
__________________
"Het niet-onderzochte leven is niet de moeite waard om geleefd te worden." Socrates, Grieks filosoof, 470-399 v.C.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 februari 2007, 15:25
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Ik heb deze thread gevonden bij de zoekresultaten ( zoekwoorden: geen hotsync na soft reset Treo 650 en variaties daarop ) maar bij mij is het niet de oplossing.

Ik moest vandaag ( voor de eerste keer sinds lange tijd ) m'n Treo soft resetten na een TomTom/telefoonconflictje en nu HotSync't hij niet meer

De computer geeft aan dat er een onbekend USB apparaat is aangetroffen maar doet er verder niets mee. Ook de installatieCDRom erin gedaan, maar die geeft aan dat alles goed is

Zoals hierboven ( eigenlijk tegen beter weten in ) connecties schoongemaakt maar niets......

Is overigens via Syncplug, cradle heb ik niet.

Iemand ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 februari 2007, 16:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Palm Desktop verwijderen, eventueel registry uitkammen voor verwijzingen daarnaartoe, Palm Desktop opnieuw installeren, en gaan met die banaan.

Het lijkt me niet dat jouw probleem met de cradle te maken heeft aangezien jouw probleem volgens jou ook voorkomt als je hem gewoon via de kabel zonder cradle aansluit, toch?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 februari 2007, 08:18
NitroMax NitroMax is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 december 2006
Berichten: 13
Hoi Gazpacho,

ik heb idd geen cradle, maar gebruik de cable. Wilde niet een nieuw topic opstarten voor mijn probleem, vandaar mijn reactie in dit topic.

Ik heb Palm Desktop verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering. Ik kreeg weer de waarschuwing dat er een onbekend USB apparaat aangesloten was, die waarschuwing werd na een paar seconden vervangen door de mededeling dat de Treo geaccepteerd was en klaar voor gebruik en even daarna weer dat het een onbekend USB apparaat is. Hot-Syncen gaat nog steeds niet.



EDIT
Nóg maar een keer geprobeerd, alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het wel, hoewel'ie nu aan blijft geven dat'ie "C:Progra~1\palmone\PACKAG~1\NPinstall.dll" mist.
Moet ik daar iets mee ? Heb ik nu teveel verwijderd ?
Hij Synct iig wel weer, bedankt voor het advies en je geduld


Laatst gewijzigd door NitroMax; 11 februari 2007 om 17:09.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023